Konflikter om børns skoleliv

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Projektet udforsker børns inklusionsmuligheder i skolen gennem et fokus på samarbejde og konflikter - mellem børn, forældre, lærere, skoleledere, kommunal forvaltningspraksis og lovgivning. Projektet vil bidrage med konkret viden om børnenes sociale liv i skolen, og om hvad konflikter på børneområdet handler om. Denne viden kan anvendes til udvikling af indsatser rettet mod skolens fællesskaber og til udvikling af samarbejdsformer, der fremmer inklusion.
Læs mere om projektet på vores hjemmeside - se øverste link under "Få adgang til projekt".
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/09/201431/10/2018

Publikationer

  • 2 Tidsskriftartikel
  • 1 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Konferenceabstrakt til konference
  • 1 Paper

Young people’s development of agency: Explored from their perspectives on everyday school life

Juhl, P., 23 dec. 2019, I : Annual Review of Critical Psychology. 16, s. 781-800 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Om at gribe bolden: Betingelser for pædagogers faglighed i skolen

Juhl, P., 23 apr. 2018, Konflikter om børns skoleliv . Højholt, C. & Kousholt, D. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 198-225

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Aktiviteter

  • 1 Deltagelse i workshop, seminar og kursus

PhD-Course: Cultural-historical activity theory (CHAT) 5 ects

Maja Røn-Larsen (Taler), & Charlotte Højholt (Taler)

30 okt. 201831 okt. 2018

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhedDeltagelse i workshop, seminar og kursus