Aktiviteter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Mange års forskning peger på, at fritidspædagogikkens muligheder for at overskride de stigende tendenser til, at børn møder ulige betingelser for at tage del i fællesskaber og læringssituationer er både underkendt og underbelyst. Projektet undersøger sammen med fritidspædagoger deres fagligt udforskende og fleksible indsatser i forhold til at skabe deltagelsesmuligheder for forskellige børn – og især børn i vanskeligheder – på tværs af fritids- og skoleliv – og derigennem forbygge ulighed.
Projektets formål er at skabe viden om fritidspædagogikkens bidrag til at skabe øgede og lige deltagelsesmuligheder for børn og unge i skole- og fritidslivets fællesskaber, og derved udgøre en central del af indsatserne med at imødegå samfundsmæssig og social ulighed. Resultaterne vil på en gang skabe viden om hverdaglivets situerede ulighedsprocesser og om den pædagogiske fagligheds særlige styrke og kendetegn.
Projektets formål er at skabe viden om fritidspædagogikkens bidrag til at skabe øgede og lige deltagelsesmuligheder for børn og unge i skole- og fritidslivets fællesskaber, og derved udgøre en central del af indsatserne med at imødegå samfundsmæssig og social ulighed. Resultaterne vil på en gang skabe viden om hverdaglivets situerede ulighedsprocesser og om den pædagogiske fagligheds særlige styrke og kendetegn.
Kort titel | Fritidspædagogik og Ulighed |
---|---|
Status | Afsluttet |
Effektiv start/slut dato | 01/10/2021 → 01/02/2025 |
FN's verdensmål
I 2015 blev FN-landene enige om 17 verdensmål til at standse fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Dette projekt bidrager til følgende verdensmål:
Aktiviteter
- 2 Foredrag og mundtlige bidrag
-
”Fritidspædagogik og Ulighed – Viden om hvordan pædagogisk faglighed skaber deltagelsesmuligheder for børn på tværs af fritid og skole”
Røn-Larsen, M. (Oplægsholder)
4 okt. 2023Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Bidrag til Styregruppen Sammen om Fritiden - BUVM
Røn-Larsen, M. (Oplægsholder)
8 maj 2023Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag