Følgeforskning vedrørende trainee-forløb i Gentofte kommune

Projekter: ProjektForskning

Projektdetaljer

Beskrivelse

Formål med følgeforskningsprojektet er:

 

a.     At udvikle en systematisk indhentet og bearbejdet forståelse af trainee-funk­tio­n­en og dens perspek­ti­ver for arbejdet i folkeskolen - herunder lærernes arbejdsopgaver, samar­bej­det og elevernes ud­byt­te.

b.    At udvikle en systematiske indhentet og bearbejdet forståelse af de muligheder og udfordringer, trai­­nee-funktionen og dens løbende praksistilknytning giver læreruddannelsen med særligt henblik uddannelsens organisering, samspil mellem praktik, praksis og undervisning.

c.      På baggrund af a. og b. at udvikle forslag til koncept for mainstreaming af trainee-koncept ind i så­vel folkeskolen som læreruddannelsen.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/10/200929/10/2010

Finansiering

  • <ingen navn>
  • <ingen navn>

Emneord

  • læreruddannelse
  • trainee

Publikationer

  • 2 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Rapport
  • 1 Konferenceabstrakt til konference

Practical Matters: Some Reflections on New Initiatives of Thinking Teacher Education in Denmark

Elle, B., 7 mar. 2013. 10 s.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Opsummering af perspektiver på læreruddannelse og traineeansættelse

Elle, B. & Gulløv, J. M., 2010, Trainee i Gentofte Kommune: Følgeforskning om lærerstuderendes arbejde i praksis. Elle, B. & Gulløv, J. (red.). København: Professionshøjskolen UCC, s. 90-98 9 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Perspektiver på trainee-ansættelse og læreruddannelse

Elle, B., 13 okt. 2010, Trainee i Gentofte Kommune: Følgeforskning om lærerstuderendes arbejde i praksis. Elle, B. & Gulløv, J. (red.). København: Professionshøjskolen UCC, s. 12-55 43 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Trainee i Gentofte Kommune - Følgeforskning om lærerstuderendes arbejde i praksis

Elle, B. (red.) & Gulløv, J. (red.), 13 okt. 2010, København: Professionshøjskolen UCC. 118 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Åben adgang
Fil