Den internationale dimension i folkeskolen. En holdningsundersøgelse af lærere, elever, forældre.

  • Daryai-Hansen, Petra (Projektleder)

    Projekter: ProjektForskning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Projektet tager udgangspunkt i et casestudie. Som case vælges Randersgades Skole, en folkeskole på Østerbro, der i 2009 blev international profilskole i København.
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/01/201231/12/2014

    Emneord

    • interkulturelle kompetencer
    • flersprogede kompetencer
    • didaktik

    Publikationer

    • 1 Tidsskriftartikel

    REPT: Et værktøj til at uddanne verdensborgere

    Daryai-Hansen, P. G., 2012, I : Sprogforum. 18, 55, s. 46-52 7 s.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Aktiviteter

    • 1 Deltagelse i workshop, seminar og kursus
    • 1 Foredrag og mundtlige bidrag

    "The intercultural approach. L'approche interculturelle": Oplæg i samarbejde med Danièle Moore, Canada.

    Petra Daryai-Hansen (Foredragsholder)

    22 nov. 2012

    Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

    Project workshop FREPA

    Petra Daryai-Hansen (Arrangør)

    19 nov. 201224 nov. 2012

    Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhedDeltagelse i workshop, seminar og kursus