Projektdetaljer
Beskrivelse
Et kvalitativt forskningsprojekt som der med udgangspunkt i uddannelsesforløbet kaldet HF INKLUSION På Københavns Voksen Uddannelsescenter KVUC som case, undersøger hvordan og hvorledes man i praksis, fremme deltagelsesmulighederne for denne gruppe af sårbare unge på uddannelsesområdet. Undersøgelsen tager udgangspunkt i HF INKLUSION som case, da meget af den eksisterende forskning indenfor området viser, at denne gruppe af unge har svært ved at gennemføre en kompetencegivende uddannelse, og at gruppen ofte lider nederlag. Derfor var det relevant at undersøge, hvordan og hvorledes i praksis, man kunne forbedre vilkårene for de sårbare unge.
Nøgleresultater
Anerkendelse, Deltagelsesmuligheder, FN's handicapkonvention, Mestringskompetence.
Lægmandssprog
Inklusion, eksklusion, anerkendelse og mestring
Kort titel | De unge autisters kamp for anerkendelse |
---|---|
Status | Ikke startet |
Samarbejdspartnere
- Roskilde Universitet (leder)
- Københavns VUC