Asylpædagogik: kvalitetsudvikling af pædagogisk enhed i Røde Kors

Projekter: ProjektForskning

Beskrivelse

Projekter forsøger at indkredse, hvorvidt der på Danmarks centre for asylbørn praktiseres en særlig ’asylpædagogik’, og hvad der karakteriserer en sådan pædagogik med børn og unge, som er særligt udsatte på flere punkter. Projektet stræber mod sammen med de professionelle på Røde Kors’ pædagogiske centre at formulere et fælles grundlag for den særlig pædagogiske praksis, som foregår i med asylcentrenes børn og unge. Denne praksis beskrives ved begrebet ’Asylpædagogik’, som projektet definerer gennem en række refleksionsværksteder med det pædagogiske personale. Børnenes perspektiver vil også blive inddraget.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/08/201601/03/2017

Emneord

  • Asylpædagogik
  • faglighed
  • Børn og unge
  • Røde Kors
  • flygtninge
  • lærere
  • pædagoger