Intet billede af Trine Østergaard Wulf-Andersen
  • Universitetsvej 1, 03.1-NW

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20042020

Publikationer pr. år

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikation

2020

Asynkronitet og sortering i et accelereret uddannelsessystem.

Larsen, L., Weber, S. S. & Wulf-Andersen, T. Ø., 2020, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 20, 1

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Categorization of students with psychosocial problems – the messiness of shame and belonging in Higher Education.

Wulf-Andersen, T. Ø. & Larsen, L., 2020, (Under udarbejdelse) I : Journal of Psychosocial Studies.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Involving Methods in Youth Research: Participation, power and learning

Wulf-Andersen, T. Ø., Follesø, R. & Olsen, T., 2020, (Under udarbejdelse) Palgrave Macmillan.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Power, empowerment and representation - the differentiated positions of young people and researchers.

Wulf-Andersen, T. Ø., Neidel, A. & Warming, H., 2020, (Under udarbejdelse) Involving Methods in Youth Research: Participation, power and learning. Palgrave Macmillan

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Rethinking “students” and “wellbeing” in Danish Higher Education.

Wulf-Andersen, T. Ø., 14 aug. 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

2018

Kønnede tilhørsmuligheder og uddannelsesdeltagelse i udkantsområder

Wulf-Andersen, T. Ø. & Larsen, L., 2018, Drenge og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Nielsen, S. B., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 85-103 18 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1/2018).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Unge mænd og biler: Tilhør indenfor og udenfor skolen

Mogensen, K. H., Wulf-Andersen, T. Ø. & Larsen, L., 2017, I : Nordisk Välfärdsforskning. 2, 1, s. 39-52

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2016

Balanceakter på kanten af uddannelse: tilhørs betydning for faglig inklusion og udvikling

Wulf-Andersen, T. Ø., Pless, M. & Nielsen, S. B., 2016, Unge, udenforskab og social forandring: Nordiske perspektiver. Wulf-Andersen, T., Follesø, R. & Olsen, T. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 245-270 25 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fra kvalitativ forskning til tydelige policy-anbefalinger

Wulf-Andersen, T. Ø., 2016.

Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

Involvering og kritisk facilitering gennem værksteder

Nielsen, S. B. & Wulf-Andersen, T. Ø., 2016, Social Intervention: Meningsfuld indgriben i menneskers liv. Krøjer, J. & Dupret, K. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 167-190 24 s. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Parents with Schizophrenia – Insights from notifications of suspected child abuse and neglect

Wulf-Andersen, T. Ø. & Ranning, A., 2016, (Afsendt) I : Psychosis.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Udsatte unges uddannelsesdeltagelse: Tilhør og steder som teoretiske perspektiver

Larsen, L., Wulf-Andersen, T. Ø., Nielsen, S. B. & Mogensen, K. H., 17 nov. 2016, I : Sosiologi i Dag. 46, 3-4, s. 110-129 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Unge, udenforskab og social forandring: nordiske perspektiver

Wulf-Andersen, T. Ø., Follesø, R. & Olsen, T., 2016, Unge, udenforskab og social forandring.: Nordiske perspektiver. Wulf-Andersen, T., Follesø, R. & Olsen, T. (red.). 1 udg. Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 15-35 21 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Unge, udenforskab og social forandring: Nordiske perspektiver

Follesø, R. (red.), Wulf-Andersen, T. (red.) & Olsen, T. (red.), 2016, 1 udg. Frederiksberg C: Frydenlund Academic. 328 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Unge, udenforskab og uddannelse

Wulf-Andersen, T. Ø., 11 okt. 2016.

Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

Voicing young people at risk

Mogensen, K. H., Wulf-Andersen, T. Ø., Larsen, L. & Nielsen, S. B., 15 jun. 2016.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

2015

(Poetic) Representation, (Professional) Texts and “Young People at Risk”

Wulf-Andersen, T. Ø., 30 mar. 2015. 11 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Involvering i forskningsprojekter

Mogensen, K. H. & Wulf-Andersen, T. Ø., nov. 2015, Anerkendelse af undervisning. Borg Burmeister, N. & Kristensen, M. (red.). København: Danske Universiteter, s. 7 1 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

Poetisk repræsentation skaber dialog

Wulf-Andersen, T. Ø., jun. 2015, I : Vera : tidsskrift for pædagoger. 71, s. 22-27 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Research Learning: How Students and Researchers Learn from Collaborative Research

Mogensen, K., Wulf-Andersen, T. Ø. & Hjort-Madsen, P., jan. 2015, The Roskilde Model: Problem-oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Rum for mænd? Udvikling af nye deltagelsesmuligheder i erhvervsuddannelserne: Et case- og inspirationskatalog

Thingstrup, S. H. & Wulf-Andersen, T. Ø., 2015, 28 s. Roskilde : Roskilde Universitet.

Publikation: AndetAndet bidragFormidling

Åben adgang
Fil

The Evolution of the Roskilde Model in Denmark

Andersen, A. S., Wulf-Andersen, T. Ø. & Heilesen, S., 2015, I : Council on Undergraduate Research Quarterly. 36, 2, s. 22-27 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Unges tilhør og kampe om steder

Larsen, L. & Wulf-Andersen, T. Ø., 31 maj 2015, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2, s. 34-43 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2014

Rum for mænd? Tilhørsmuligheder og differentieringsprocesser i og omkring erhvervsuddannelserne

Larsen, L., Thingstrup, S. H. & Wulf-Andersen, T. Ø., jun. 2014, Roskilde: Roskilde Universitet. 77 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Ungdomsliv og erhvervsuddannelse: Unges billeder af livet i og uden for erhvervsuddannelserne

Larsen, L., Thingstrup, S. H., Wulf-Andersen, T. Ø. & Mogensen, K. H., 2014, Roskilde: Roskilde Universitet. 16 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

2013

Lauras fortælling

Wulf-Andersen, T. Ø. & Laura, 2013, Inklusion, deltagelse og bedring: Unge med psykosociale vanskeligheder i lokalsamfundet. Neidel, A., Cramer Jensen, C. & Herholdt Jørgensen, M. (red.). København: Socialstyrelsen, s. 14-17

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

Researching with undergraduate students: Exploring the learning potentials of undergraduate students and researchers collaborating in knowledge production

Bidragets oversatte titel: Forskning med studerende: En undersøgelse af studerendes og forskeres forskningssamarbejde og læringspotentialerWulf-Andersen, T. Ø., Mogensen, K. & Hjort-Madsen, P., 2013, I : Journal of Research Practice. 9, 2, M9.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

'Splittet til atomer': om unges møder med 'systemet'

Wulf-Andersen, T. Ø. & Larsen, L., 2013, Inklusion, deltagelse og bedring: Unge med psykolsociale vanskeligheder i lokalsamfundet. Neidel, A., Jensen, C. C. & Jørgensen, M. H. (red.). København: Socialstyrelsen, s. 18-25

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

Åben adgang
Fil
2012

Inklusion af mænd og drenge i uddannelse i Region Sjælland

Larsen, L., Nielsen, S. B., Thingstrup, S. H., Wulf-Andersen, T. Ø. & Jørgensen, C. H., 2012, Roskilde Universitet. 43 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Åben adgang
Fil

Joint research and the development of social work practice

Bidragets oversatte titel: Deltagelsesorienteret forskning og udvikling af socialt arbejdes praksisWulf-Andersen, T. Ø. & Hovland, W., 24 mar. 2012.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Poetic representation: working with dilemmas of involvement in participative social work research

Bidragets oversatte titel: Poetiske repræsentationer: involveringsdilemmaer i participativ forskning i socialt arbejdeWulf-Andersen, T. Ø., 2012, I : European Journal of Social Work. 15, 4, s. 563-580

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

The ethics of involvement with the already involved: Action research and power

Wulf-Andersen, T. Ø. & Neidel, A. V., 3 okt. 2012, Knowledge and Power in Collaborative Research: A Reflexive Approach. Phillips, L., Kristiansen, M., Vehviläinen, M. & Gunnarsson, E. (red.). Routledge, s. 153-170

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Unge, uddannelse og ungdomsliv i sjællandske udkantsområder

Wulf-Andersen, T. Ø., Larsen, L., Mogensen, K., Thingstrup, S. H., Hjort-Madsen, P. & Nielsen, S. B., maj 2012, Roskilde Universitet. 16 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

2011

"En anden slags bog": Repræsentationsformer og etiske udfordringer i involverende forskning

Wulf-Andersen, T. Ø., 2011, I : Nordiske Udkast. 38, 1/2, s. 56-72

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010

Hverdagslivet efter ophold i en støttebolig

Wulf-Andersen, T. Ø., 2010, Roskilde: Roskilde Universitet. 92 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

2009

BotilbUD: udfordringer til rehabiliteringsarbejdet i socialpsykiatrien

Wulf-Andersen, T. Ø. (red.) & Neidel, A. V. (red.), 2009, Roskilde: Roskilde Universitet. 54 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Kapitel 1: PROJEKT BOTILBUD: Praksisforandring, historiefortælling og kritisk refleksion

Wulf-Andersen, T. Ø. & Neidel, A. V., 2009, BotilbUD: udfordringer til rehabiliteringsarbejdet i socialpsykiatrien. Wulf-Andersen, T. & Neidel, A. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 7-18 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Kapitel 5: Afsluttende refleksioner: Udfordringer i og af rehabiliteringsarbejdet

Neidel, A. V. & Wulf-Andersen, T. Ø., 2009, BotilbUD: udfordringer til rehabiliteringsarbejdet i socialpsykiatrien. Wulf-Andersen, T. & Neidel, A. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 45-56 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Tabu: Rehabiliteringsarbejde er også magtfuldt!

Neidel, A. V. & Wulf-Andersen, T. Ø., 2009, I : Socialpsykiatri. 6, s. 10-12 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2004

Positioneringsmuligheder og social integration i et særligt støtteboligtilbud: "marsmand, balletdanser eller begge dele"

Wulf-Andersen, T. Ø., 2004, 1. udg. Roskilde: Roskilde Universitet. 270 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning