Intet foto af Uffe Thomas Jankvist

Uffe Thomas Jankvist

cand.scient.

  • Universitetsvej 1, 27.1

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20052017
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Emneord

  • Matematik, Matematik didaktik, Matematisk modellering, Statistik
  • Anvendt matematik
  • Matematik didaktik
  • Matematikkens filosofi
  • Matematikkens historie
  • Videnskabsteori, Videnskabshistorie, Videnskabssociologi, Forskningspolitik
  • Matematikhistorie

Publikationsnetværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2005 2017

Introduktion

Niss, M. A. & Jankvist, U. T., 30 aug. 2017, Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?. Niss, M. & Jankvist, U. T. (red.). Frederiksberg: Frydenlund, s. 9-18 10 s. 1

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan kan de forstås og afhjælpes?

Niss, M. A. (red.) & Jankvist, U. T. (red.), 30 aug. 2017, Frederiksberg: Frydenlund. 160 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

The notion and role of "detection tests" in the Danish upper secondary "maths counsellor" programme

Niss, M. A. & Jankvist, U. T., 2017, Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5,2017). Dooley, T. & Gueudet, G. (red.). Dublin: DCU, Institute of Education, s. 3825-3832 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Introduktion til bogen "Fra snublesten til byggesten"

Niss, M. A. & Jankvist, U. T., 2016, Fra snublesten til byggesten: Matematikdidaktiske muligheder. Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 5-13 9 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

History, Applications, and Philosophy in Mathematics Education: HAPh-A Use of Primary Sources

Jankvist, U. T., 2013, I : Science & Education. 22, 3, s. 635-656

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review