Foto af Tilde Mardahl-Hansen

Tilde Mardahl-Hansen

cand.comm., Ph.d.

  • Universitetsvej 1, 06.2

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20132019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskning

Jeg er uddannet cand.comm, men har siden 2010 hovedsageligt arbejdet med forskning inden for skoleområdet, først som videnskabelig medarbejder på Roskilde Universitet, så University College Lillebælt og fra 2014-foråret 2018 som ph.d.studerende. Arbejder nu som adjunkt i Center for Anvendt Velfærdsforskning, UCL.

Ph.d.projektet er et kvalitativt studie af en gruppe læreres hverdagsliv i skolen på tværs af skolelivets mange forskellige aktiviteter og med fokus på deres situerede udforskning og organisering af det mangfoldige, sociale liv, som karakteriserer læringsfællesskaber i folkeskolen. Læreres deltagelsesmåder i klasseværelset undersøges i relation til, hvordan de dagligt navigerer i et komplekst landskab af konflikter i forhold til, hvordan skolen skal prioritere, hvordan problemer skal forstås.

 

Eksterne ansættelser

Adjunkt, University College Lillebælt

1 aug. 2018 → …

Emneord

  • Psykologi
  • hverdagslivets socialpsykologi
  • Pædagogik, Læring, Uddannelse
  • lærerfaglighed
  • læringsfællesskaber
  • social læring
  • Arbejdsmarked
  • profession, faglighed og identitet

Publikationsnetværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2015 2019

  • 3 Tidsskriftartikel
  • 2 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Ph.d.-afhandling

Teaching as a social practice

Mardahl-Hansen, T., 2019, I : Nordic Psychology (Online). 71, 1, s. 3-16

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

At skabe betingelser for børn og unges læring. Bidrag til en diskussion om lærerfaglighed og undervisning

Mardahl-Hansen, T., 2018, Konflikter om børns skoleliv Bog Konflikter om børns skoleliv. Højholt, C. & Kousholt, D. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 90-124

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Samarbejde som handlebetingelse: Tværprofessionelt samarbejde set i et lærerperspektiv.

Mardahl-Hansen, T. & Schwartz, I., 2017, Når professioner samarbejder: Praksis med udsatte børn og unge . K. Moesby-Jensen, C. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 145-164

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Projekter 2013 2018

Konflikter om børns skoleliv

Busch-Jensen, P., Højholt, C., Jørgensen, S., Kousholt, D., Røn-Larsen, M., Mardahl-Hansen, T., Schwartz, I., Staunæs, D. & Testmann, L.

01/09/201431/10/2018

Projekter: ProjektForskning

Støtte til læreres arbejde med fællesskaber

Mardahl-Hansen, T.

15/08/201301/04/2014

Projekter: ProjektForskning

Aktiviteter 2007 2007

  • 1 Medlemskab af forskningsnetværk

Nordisk Nettverk for barnelivsforskning (Ekstern organisation)

Maja Røn-Larsen (Medlem), Agnes Andenæs (Medlem), Anita Sundnes (Medlem), Anja Marschall (Medlem), Anja Hvidtfeldt Stanek (Medlem), Anne Jansen (Medlem), Anne Morin (Medlem), Charlotte Højholt (Medlem), Christina Holm Poulsen (Medlem), Ditte Krogh Shapiro (Medlem), Ditte Alexandra Winther-Lindqvist (Medlem), Dorte Kousholt (Medlem), Hanne Værum Sørensen (Medlem), Ida Schwartz (Medlem), Jytte Susanne Bang (Medlem), Kari Sjøhelle Jevne (Medlem), Karin Aronsson (Medlem), Kristine Kousholt (Medlem), Kurt Bendix-Olsen (Medlem), Liv Mette Gulbrandsen (Medlem), Louise Bøttcher (Medlem), Lærke Testmann (Medlem), Mariane Hedegaard (Medlem), Mona-Iren Hauge (Medlem), Niklas Alexander Chimirri (Medlem), Oddbjørg Skjær Ulvik (Medlem), Pernille Hviid (Medlem), Pernille Juhl (Medlem), Sine Penthin Grumløse (Medlem), Sofie Pedersen (Medlem), Tilde Mardahl-Hansen (Medlem), Wenche Bekken (Medlem), Inger-Lise Negård (Medlem)
1 jun. 2007 → …

Aktivitet: MedlemsskabMedlemskab af forskningsnetværk

Presse/medie

Hvordan redder vi folkets skole?

Tilde Mardahl-Hansen

19/08/2018

1 element af Mediedækning

Presse/medie