Foto af Thea Mikkelsen

Thea Mikkelsen

cand.psych., cand. mag. i Litteraturvidenskab og Moderne kultur, Københavns Universitet

  • Universitetsvej 1, 30D.1

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20092015
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskning

Selvstændig erhvervspsykolog med virksomheden TRAC ApS med fokus på ledelse og samarbejde i kreative/kunstneriske organisationer, innovationsdesigns samt coaching og udviklingssamtaler med mennesker, der arbejder professionelt med kreativitet og udvikling indenfor alle brancher.

Ekstern lektor på Master i Organisationspsykologi, Roskilde Universitet

Partner i MUVIcards, der producerer billedkort til brug ved dialogiske udviklingsprocesser og tilbyder dialogbaserede udviklingsworkshops med fokus på nyskabelse.

Partner i Human Human der er et brandbureau, der ruster virksomheder til selv at formulere deres brand så formål og identitet står klart inden samarbejdet med kommunikationsbureauer.

Medlem af Dansk Psykoanalytisk Selskab og tager i den forbindelse analysanter i klassisk psykoanalyse.

Medlem af ISPSO og IPA.

 

Publikationsnetværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2009 2015

  • 3 Bog
  • 1 Bidrag til bog/antologi
  • 1 Bidrag til rapport
  • 1 Tidsskriftartikel

At kalde generøsiteten frem: De to konsulenter, der navigerede COK's ledelsesteam gennem omstillingen, reflekterer over processen

Mikkelsen, T. & Møller, M., 11 sep. 2015, Samskabelse : En værdiskabende strategi i en kompleks kommunal hverdag. Thorup, P. (red.). Center for Offentlig Kompetenceudvikling, 10 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportFormidling

10 gode råd om innovationsledelse: få mere ud af de kreative processer

Mikkelsen, T., 2014, København: Dansk Psykologisk Forlag. 224 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Det usynlige arbejde bag innovation: Kreativitetens psykologi som redskab til facilitering af innovationsprocesser

Mikkelsen, T., 2012, Innovationspsykologi: En antologi om erhvervspsykologiens bidrag til innovation. Bendixen, M. & Mossfeldt Nickelsen, N. C. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 193-222 (Erhvervspsykologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Den kreative kraft i innovationsledelse: Teori U's psykologi i praksis

Mikkelsen, T. & Møller, M., 2010, Dansk Psykologisk Forlag. 253 s. (Erhvervspsykologi).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Innovation i en U-vending

Mikkelsen, T. & Møller, M., okt. 2010, I : Ledelse i Dag. 9

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Presse/medie

Ledelse af innovation kræver psykologiske principper

Thea Mikkelsen

06/09/2015

1 element af Mediedækning

Presse/medie