Personlig profil

Forskning

Min forskning falder fortrinsvis indenfor børneforskningsfeltet her særligt studiet af småbørn og de socialisationsprocesser, de deltager i. Et særligt fokus har været børnenes liv i daginstitutionerne og de dermed forbundne kompetencekrav.
Herudover har bredere pædagogisk psykologiske og uddannelsessociologiske problematikker særligt vedrørende forholdet mellem (pædagogiske) planer og praksis; samt sociale differentieringsprocesser i uddannelses- og opdragelsesinstitutioner min interesse.

Curriculum

2005: Lektor i pædagogisk psykologi, Psykologi, RUC
2001: Adjunkt i pædagogisk psykologi, Psykologi, RUC
1998: Phd-stipendiat, Psykologi, RUC
1998: Forskningsassistent, Pædagogik, Københavns Universitet
1986: Sygeplejerske

Emneord

  • Barndom, Ungdom, Familie
  • Arbejdsliv og familie/fritidsliv
  • Barndom
  • Daginstitutionernes historie
  • Hverdagsliv og institutioner
  • Børnekultur og børneinstitutioner
  • Børns hverdag
  • Psykologi
  • Pædagogik, Læring, Uddannelse
  • Identitet og hverdagsliv
  • Praksislæring

Publikationsnetværk

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller