Susanne Jacobsen Perez

cand.mag.

  • Universitetsvej 1, 03.1-NW

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20092017
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 2009 2016

  • 3 Bidrag til bog/antologi
  • 3 Tidsskriftartikel
  • 1 Review
  • 1 Udgivelser på nettet - Net-publikation
2016

Nyankomne børn og unge i det danske uddannelsessystem

Perez, S. J. & Kristjansdóttir, B., 2016, I : Nordand. 11, 2, 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2012

Language and Culture in Education: comparing policies and practices in Peru and Ethiopia

Bidragets oversatte titel: Sprog og kultur i uddannelse: en sammenligning af politikker og praksis i Peru og EthiopienPerez, S. J. & Trapnell Forero, L., 2012, Multilingual Education and Sustainable Diversity Work: from Periphery to Center. Skutnabb-Kangas, T. & Heugh, K. (red.). New York: Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2011

Professor Dr. ABC - nabosprogslæring i grænselandet

Perez, S. J., 2011, I : Sprogforum. 17, 51, s. 20-25

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010

Book Review. Lois Meyer and Benjamín Maldonado Alvarado (eds): New World of Indigenous Resistance: Noam Chomsky and Voices from North, South and Central America. City Lights Books. San Francisco 2010.

Bidragets oversatte titel: Boganmeldelse. Lois Meyer og Benjamin Maldonado Alvarado (red.): En ny verden af oprindelige folks modstand: Noam Chomsky og Stemmer fra Nord-, Syd- og Mellemamerika. City Light Books. San Francisco 2010.Perez, S. J., Skutnabb-Kangas, T. & Rao, G., 2010, I : Language Policy. 9, 4, s. 371-374

Publikation: Bidrag til tidsskriftReviewForskning

Åben adgang
Fil

Language and culture in education: comparing policies and practices in Peru and Ethiopia.

Bidragets oversatte titel: Sprog og kultur i uddannelse: en sammenligning af politikker og praksis i Peru og Ethiopien.Perez, S. J. & Trapnelle Forero, L., 2010, Multilingual Education Works: from the Periphery to the Centre.. Skutnabb-Kangas, T. & Heugh, K. (red.). New Delhi: Orient BlackSwan

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Quechua: Ikke kun små sprog er I fare for at uddø!

Perez, S. J., 30 jan. 2010

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

2009

Intercultural bilingual education: Peru´s indigenous peoples´ answer to their educational needs

Bidragets oversatte titel: Interkulturel tosproget undervisning: De peruanske oprindelige folks svar på deres uddannelsesbehovPerez, S. J., 1 apr. 2009, I : Indian Folklife. 32, s. 14-20

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

The contribution of postcolonial theory to intercultural bilingual education in Peru: an indigenous teacher training programme.

Bidragets oversatte titel: Postkolonial teoris bidrag til interkulturel tosproget undervisning i Peru: et efteruddannelsesprogram for indfødte lærere.Perez, S. J., 2009, Social Justice through multilingual education.. Skutnabb-Kangas, T., Phillipson, R., Mohanty, A. K. & Panda, M. (red.). Bristol, Buffalo, Toronto: Multilingual Matters, s. 201-219

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review