Susanne Jacobsen Perez

cand.mag.

  • Universitetsvej 1, 03.1-NW

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20092017

Research output per year

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Emneord

  • Kulturmøde, Multikulturalitet
  • interkulturalitet
  • Postkolonial teori
  • Køn, Etnicitet, Ligestilling
  • Pædagogik, Læring, Uddannelse
  • interkulturel undervisning
  • Sprog, Sprogbrug, Sprogfilosofi
  • flersprogethed
  • tosproget undervisning
  • indholdsbaseret andetsprogsundervisning

Publikation

  • 3 Bidrag til bog/antologi
  • 3 Tidsskriftartikel
  • 1 Review
  • 1 Udgivelser på nettet - Net-publikation

Nyankomne børn og unge i det danske uddannelsessystem

Perez, S. J. & Kristjansdóttir, B., 2016, I : Nordand. 11, 2, 26 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Language and Culture in Education: comparing policies and practices in Peru and Ethiopia

Bidragets oversatte titel: Sprog og kultur i uddannelse: en sammenligning af politikker og praksis i Peru og EthiopienPerez, S. J. & Trapnell Forero, L., 2012, Multilingual Education and Sustainable Diversity Work: from Periphery to Center. Skutnabb-Kangas, T. & Heugh, K. (red.). New York: Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Professor Dr. ABC - nabosprogslæring i grænselandet

Perez, S. J., 2011, I : Sprogforum. 17, 51, s. 20-25

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Book Review. Lois Meyer and Benjamín Maldonado Alvarado (eds): New World of Indigenous Resistance: Noam Chomsky and Voices from North, South and Central America. City Lights Books. San Francisco 2010.

Bidragets oversatte titel: Boganmeldelse. Lois Meyer og Benjamin Maldonado Alvarado (red.): En ny verden af oprindelige folks modstand: Noam Chomsky og Stemmer fra Nord-, Syd- og Mellemamerika. City Light Books. San Francisco 2010.Perez, S. J., Skutnabb-Kangas, T. & Rao, G., 2010, I : Language Policy. 9, 4, s. 371-374

Publikation: Bidrag til tidsskriftReviewForskning

Åben adgang
Fil

Language and culture in education: comparing policies and practices in Peru and Ethiopia.

Bidragets oversatte titel: Sprog og kultur i uddannelse: en sammenligning af politikker og praksis i Peru og Ethiopien.Perez, S. J. & Trapnelle Forero, L., 2010, Multilingual Education Works: from the Periphery to the Centre.. Skutnabb-Kangas, T. & Heugh, K. (red.). New Delhi: Orient BlackSwan

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Projekter

Presse/medier

Professor: Særskilt sproglæring er vigtigt

Susanne Jacobsen Perez

13/03/2015

1 element af Mediedækning

Presse/medie