Foto af Sisse Siggaard Jensen

Sisse Siggaard Jensen

cand.mag. & dr.phil.

  • Universitetsvej 1, 43.3

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

19952017
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1995 2017

2017

Experience Lab RUC

Jensen, S. S., 2017, 19 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Åben adgang
Fil
2016

Interaktive Grupperum: Kreativitet og kompleksitet i projektstudier

Jensen, S. S., 2016, 18 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Fil
2014

A Situated Video Interview Method: Understanding the Interplay between Human Engagement and the Power of Scripted Animations of a Virtual World

Jensen, S. S., 2014, Researching Virtual Worlds: Methodologies for Studying Emergent Practices . Phillips, L. & Plesner, U. (red.). New York, Abington: Routledge, s. 95-121 (Routledge Series in New Media and Cyberculture; Nr. 14).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Det digitale imperativ: En epistemologisk bestræbelse

Jensen, S. S., dec. 2014, I : MedieKultur. 30, 57, s. 34-53 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Virtual worlds as sites for social and cultural innovation

Siggaard Jensen, S., Phillips, L. & Strand, D. L., 1 feb. 2012, I : Convergence. The International Journal of Research into New Media Technologies. 18, 1, s. 1-8 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Virtual worlds as sites for social and cultural innovation: Special Issue: Convergence, vol 18/1, 2012

Phillips, L. J. (red.), Jensen, S. S. (red.) & Strand, D. L. (red.), 1 feb. 2012, London: SAGE Publications. 114 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Ways of Virtual World-making: Actors and Avatars

Jensen, S. S., 2012, Roskilde: Roskilde Universitetsforlag. 500 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportDoktordisputatsForskning

With or as avatars? The semiosis of avatars in actor-networks of human and non-human actors

Jensen, S. S., 2012, I : Journal of Gaming & Virtual Worlds. 4, 2, s. 171-187

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011

Avatars in flux: blurring the boundaries of a unified phenomenon of bounded contours

Jensen, S. S., 2011. 20 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Fil

Avatars in flux: Blurring the boundaries of a unified phenomenon of bound contours

Jensen, S. S., maj 2011. 1 s.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Fil

Being User-driven

Schrøder, K. C. & Jensen, S. S., 2011, I : Public Service Review: European Science and Technology. 10, s. 30 31 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fil

User-Driven Content Creation in Second Life: a Source of Innovation? Three Case Studies of Business and Public Service

Jensen, S. S., 2011, Virtual Worlds and Metaverse Platforms: New Communication and Identity Paradigms. Zagalo, N., Morgado, L. & Boa-Ventura, A. (red.). Hershey, London, Melbourne, Singapore: Idea Group Publishing, s. 1-15 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

Animating the Archive 1

Jensen, S. S., 14 jan. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Animating the Archive 2

Jensen, S. S., 14 jan. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Blogging - Experience Lab RUC

Jensen, S. S., 2010

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Co-designing Virtual Worlds: Multi-disciplinary Collaboration in Design of a Virtual Laboratory (Metrotopia)

Jensen, S. S., 14 okt. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Frames and Fields: An overview of the field and the Im/possibilities of innovation

Jensen, S. S., 7 jun. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Involving Real Life Clients in Second Life: How Actors Develop, Define and Dwell in New Digital Communication Environments

Jensen, S. S., 14 okt. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Knowing When to Let Go: The Mind, the Metaverse, and Metaphor

Jensen, S. S., 7 jun. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Machinima as a Practice of Meaning Making: Exploring What Interests Machinimators in Second Life

Jensen, S. S., 14 okt. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Making Sense of Virtual Worlds and User-driven Innovation

Jensen, S. S., 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Mixing up virtuality, reality, and new modes of engagement

Jensen, S. S., 6 okt. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Mobile Augmented Reality and the Future of Virtual Worlds

Jensen, S. S., 9 jun. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

On Magic and Money: The Growing Economic Importance of Virtual Worlds

Jensen, S. S., 4 jun. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Photograph Collection from International Workshop Magleås, Virtual Worlds Research Project

Jensen, S. S., 9 jun. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Shadows Cast on the Screen?

Jensen, S. S., 2010. 18 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Swedish and Estonian embassies in Second Life: Nationalism or Nation Branding?

Jensen, S. S., 14 okt. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

The Metaphors of Virtual Worlds: how People Make Sense of VirtuL Worlds Via the Physical World

Jensen, S. S., 14 okt. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

What Do Avatars Do to Their Actors

Jensen, S. S., 2010. 5 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Åben adgang
Fil

What Do Avatars Do to Their Actors?

Jensen, S. S., 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

When casual became hardcore, and social went asynchronous: exploring the changing landscape of virtual worlds and online games

Jensen, S. S., 8 jun. 2010

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Cyberflaneur and You:  an interview with Prof. Maren Hartmann, Universität der Künste, Berlin, Gesellschafts- und Wirtschaftskommunikation

Jensen, S. S., 2009

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Metrotopia: City of Superheros and -heroines

Jensen, S. S., 2009, Second Life

Publikation: AndetAndet bidragForskning

The Networks to Come: an interview with Prof. Maren Hartmann, Universität der Künste, Berlin, Gesellschafts- und Wirtschaftskommunikation.

Jensen, S. S., 2009

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Forskning

Åben adgang
Fil
2008

Acting and Learning with Avatars: Sense-making Strategies of reflection in the Virtual World of a Massively Multi-User Online Role-Playing Game

Jensen, S. S., 2008, Informal Learning and Digital Media. Drotner, K., Siggard Jensen, H. & Schrøder, K. C. (red.). Newcastle: Cambridge Scholars Press, 24 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Co-design and cacophony: Case studies of the Library Hangouts and the Metanomics Second Life projects

Jensen, S. S., 2008. 23 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Fil
Åben adgang
Fil

Kommunikationen i de virtuelle verdener

Jensen, S. S., 2008, I : Humaniora. 23, 1, s. 18-24 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang
Fil

Research Island Denmark: Second Life Island - Exploratory

Jensen, S. S., 2008

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Virkeligheder i Second Life: Samvær og innovation

Jensen, S. S., 2008, 1 udg. København: Books on Demand. 183 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning