Intet foto af Anders Siig Andersen

Anders Siig Andersen

cand.mag. & ph.d.

  • Universitetsvej 1, 02

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

1979 …2018
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1979 2017

Antologi

Bøjelighed og tilbøjelighed: livshistoriske perspektiver på læring og uddannelse

Andersen, A. S., Andersen, L. L., Dybbroe, B., Hutters, C. & Weber, K., 2001, Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag. (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 127).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Livshistorisk fortælling og fortolkende socialvidenskab

Andersen, A. S. (red.), Dausien, B. (red.) & Larsen, K. T. (red.), 2005, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 327 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Nye vilkår nye veje

Andersen, A. S. (red.), Byrgesen, P. (red.) & Jensen, J. (red.), 2000, Roskilde: Roskilde Universitet.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

På sporet af praksis

Andersen, A. S. (red.), Pedersen, K. (red.) & Svejgaard, K. (red.), 1999, København: Roskilde Universitet. 108 s. (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie; Nr. 7).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

The Roskilde Model: Problem-Oriented Learning and Project Work

Andersen, A. S. (red.) & Heilesen, S. (red.), 2015, Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer. 286 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Uddannelsesreformer og levende mennesker: uddannelsernes erhvervsretning i livshistorisk perspektiv

Andersen, A. S. (red.) & Sommer, F. M. (red.), 2003, Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Using Biographical and Life History approaches in the Study of Adult and Lifelong Learning: European perspectives

West, L. (red.), Alheit, P. (red.), Andersen, A. S. (red.) & Merrill, B. (red.), 2007, Frankfurt am Main: Peter Lang. 310 s. (European Studies in Lifelong Learning and Adult Learning Research; Nr. 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Bidrag til avis - Avisartikel

Fagforeningen laver uddannelsesmateriale

Andersen, A. S. & Sommer, F. M., 1982, I : Bryggeriarbejderen.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Gate 21: Grøn omstilling skal til tops i den lokale valgkamp.

Christiansen, S., Manthorpe, M., Nielsen, N. A., Andersen, A. S., Christensen, U., Eliasen, W. R., Gullev, L., Hansen, C. K., Jacobsen, P., Kabell, M., Kocak, Ö., Pedersen, T. L., Rasmussen, H., Trolle, J. & Ærø, T., 8 nov. 2017, I : Altinget | Kommunal . 8. november 2017

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Teknologiudviklingen på Carlsberg og Tuborg

Andersen, A. S., Sommer, F. M. & En gruppe, B., 1984, I : Bryggeriarbejderen.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Как стать профессионалом

Popova, M., Andersen, A. S., Dupont, S. & Akhmetova, I., 30 okt. 2012, I : Учительская газета. 44, s. 19 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Bidrag til bog/antologi

A Critical Review of Key Concepts in PPL

Andersen, A. S. & Kjeldsen, T. H., 2015, The Roskilde Model: Problem-oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 17-36 20 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Atmosfære på arbejdspladsen i psykodynamisk belysning

Andersen, A. S., 2008, Atmosfære i pædagogisk arbejde. Dupont, S. & Liberg, U. (red.). 1 udg. København K: Akademisk Forlag, s. 116-148

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Bioanalytikerfaget og teknologiudviklingen: Konsekvenser for arbejde og uddannelse

Andersen, A. S., Llambias, M. T. & Heilesen, S., apr. 2015, Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv. Krageskov Eriksen, K., Hansbøl, M., Helms, N. H. & Vestbo, M. (red.). Sorø: UCSJ Forlag, s. 163-179

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Biographical and Life History Approaches: Commonalities and Differences in the Study of Adult and Lifelong Learning

West, L., Andersen, A. S., Merrill, B., Olesen, H. S. & Weber, K., 2007, Using Biographical and Life History Approaches in the Study of Adult and Lifelong Learning: European Perspectives. West, L., Alheit, P., Andersen, A. S. & Merrill, B. (red.). Frankfurt am Main: Peter Lang, s. 279-294 16 s. (European Studies in Lifelong Learning and Adult Learning Research, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Bridging modes of learning in a virtual learning environment: Problem mediation and user-driven innovation in the Danish vocational training system

Mogensen, K., Gleerup, J., Heilesen, S. & Andersen, A. S., 2014, Problem-based learning for the 21st century: New practices and learning environments. Christiansen, E., Kuure, L., Mørch, A. & Lindström, B. (red.). Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 285-306

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Case Analysis of some Critical Factors in Relation to Learning Outcomes of PPL: The Formation of Flint

Kjeldsen, T. H. & Andersen, A. S., 2015, The Roskilde Model: Problem-oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 37-45 9 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Development and Democratisation of the Public Sector

Andersen, A. S., Gleerup, J., Hjort, K. E. & Sommer, F. M., 2001, Civil Society, Citizenship and Learning. Bron, A. & Schemmann, M. (red.). Münster: LIT Verlag, (Bochum Studies in International Adult Education, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Discourse and Power: an Example Form an Organisation in the Proces of Change

Andersen, A. S., Gleerup, J., Hjort, K. E. & Sommer, F. M., 2001, Experience and Discourse: Theorizing Professions and Subjectivity. Weber, K. (red.). Roskilde Universitet, (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 123).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Historical Transformations Within Danish Higher Education

Andersen, A. S., 2015, The Roskilde Model: Problem-oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). 1 udg. Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 49-62 14 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Hverdagsliv, hverdagsbevidsthed og erfaring

Andersen, A. S., Olesen, H. S., Sommer, F. M. & Weber, K., 2000, Tekster om læring. Illeris, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Hvorfor netværksarbejde

Andersen, A. S., 1999, Dimensioner og perspektiver i deltagerorienteret metodologi i voksenundervisning. Natassa, B. & Despina, B. (red.). Athen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Indledning

Sommer, F. M. & Andersen, A. S., 2003, Uddannelsesreformer og levende mennesker: uddannelsernes erhversretning i livshistorisk perspektiv. Sommer, F. M. & Andersen, A. S. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Indledning

Andersen, A. S., Pedersen, K. & Svejgaard, K., 1999, På sporet af praksis. Andersen, A. S., Pedersen, K. & Svejgaard, K. (red.). København: Roskilde Universitet, (Uddannelsesstyrelsens temahæfteserie; Nr. 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction: Why this Book, and why now?

West, L., Alheit, P., Andersen, A. S. & Merrill, B., 2007, Using Biographical and Life History Approaches in the Study of Adult and Lifelong Learning: European Perspectives. West, L., Alheit, P., Andersen, A. S. & Merill, B. (red.). Frankfurt am Main: Peter Lang, Bind 2. s. 11-26 16 s. (European Studies in Lifelong Learning and Adult Learning Research, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kontorarbejde og statslig modernisering: læring i organisationer og betingelser for efterspørgsel af uddannelse

Andersen, A. S., Jensen, S. M. & Sommer, F. M., 2000, Voksenuddannelsens kvalificering. Jørgensen, H. (red.). Aalborg: Aalborg Universitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kontorprojektet

Sommer, F. M., Andersen, A. S., Hjort, K. E. & Gleerup, J., 2002, RUC årsberetning 2001. Roskilde: Roskilde Universitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Kvalitativ analyse af erfaringsorienteret undervisning

Andersen, A. S., 1993, Evalueringsforskning mellem politik og videnskab: artikler fra "Workshop vedr. metodeproblemer i evalueringsforskning" under Netværket vedr. udvikling af voksenpædagogik som teoriområde . Roskilde Universitet, s. 153-208 55 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Learning in Organisations: Office Work and State Modernisation

Andersen, A. S., Jensen, S. M. & Sommer, F. M., 2001, Experience and Discourse: Theorizing Professions and Subjectivity. Weber, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 123).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Life History and Learning in Working Life

Andersen, A. S. & Trojaborg, R. S., 2007, Using Biographical and Life History Approaches in the Study of Adult and Lifelong Learning: European Perspectives. West, L., Alheit, P., Andersen, A. S. & Merrill, B. (red.). Frankfurt am Main: Peter Lang, s. 143-166 24 s. (European Studies in Lifelong Learning and Adult Learning Research, Bind 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Læringsmiljøer og livshistoriske læreprocesser

Andersen, A. S. & Trojaborg, R. S., 2005, Livshistorisk fortælling og fortolkende social videnskab. Siig Andersen, A., Dausien, B. & Larsen, K. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 157-219 42 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Organisationslegionærer eller livskunstnere: Tillidsrepræsentanten i fortid og i fremtid

Andersen, A. S., Olesen, H. S. & Sommer, F. M., 1993, Arbejdsliv i Skandinavien : brud og bevægelse. Bregn, K. & Hvid, H. (red.). København: Forlaget Sociologi, s. 19-51 23 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Organization Legionaires or Life Artists: the Shop Steward : Past and Future

Sommer, F. M., Andersen, A. S. & Olesen, H. S., 1996, Adult Education and the Labour Market II. Olesen, H. S. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 39).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Praktikuddannelsen: erhvervsuddannelsens akilleshæl

Andersen, A. S., 2001, Bøjelighed og tilbøjelighed: livshistoriske perspektiver på læring og uddannelse. Andersen, A. S., Andersen, L. L., Dybroe, B., Hutters, C. & Weber, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 127).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Preface

Andersen, A. S. & Heilesen, S., 2015, The Roskilde Model: Problem-Oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. IX-XVIII 10 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Reform på reform: voksen, erhvervsrettet og professionsrettet uddannelse

Andersen, A. S. & Sommer, F. M., 2003, Uddannelsesreformer og levende mennesker: uddannelsernes erhvervsretning i livshistorisk perspektiv. Sommer, F. M. & Andersen, A. S. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Supervising Projects

Andersen, A. S. & Dupont, S., 2015, The Roskilde Model: Problem-oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 121-140 20 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The History of Roskilde University

Andersen, A. S., jan. 2015, The Roskilde Model: Problem-oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 63-78 16 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Theoretical Foundation of PPL at Roskilde University

Andersen, A. S. & Kjeldsen, T. H., 2015, The Roskilde Model: Problem-oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 3-16 14 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Problem-Oriented Project Work (PPL) Alternative in Self-Diected Higher Education

Andersen, A. S. & Heilesen, S., 2015, Inquiry-based Learning for Multidisciplinary Programs. Blessinger, P. & Carfora, J. M. (red.). Bingley, UK: Emerald Group Publishing, s. 23-41 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Roskilde Model and the Challenges for Universities in the Future

Olesen, H. S. & Andersen, A. S., 2015, The Roskilde Model: Problem-oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). 1 udg. Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 263-280 18 s. (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Subjective Meaning of Teaching Content

Andersen, A. S., 1996, Theoretical Issues in Adult Education: Danish Research Experiences. Olesen, H. S. & Rasmussen, P. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Bidrag til rapport

Voksenpædagogisk udviklingsarbejde på de københavnske bryggerier

Andersen, A. S., Sommer, F. M., Olesen, H. S., Kruse, T. E., Knudsen, B. & Friedrichsen, S., 1983, Temarapport om uddannelsesforskning vedrørende voksenundervisning og folkeoplysning. Nørgaard, E. (red.). København: Udvalget vedrørende uddannelsesforskning, s. 83-107

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Bog

Arbejdsmiljø som indhold i politiske læreprocesser for bryggeriarbejdere

Andersen, A. S., Sommer, F. M. & Knudsen, B., 1981, Roskilde Universitet. 850 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

A Study for Local Trade Union Officials

Andersen, A. S., Sommer, F. M., Olesen, H. S. & Weber, K., 1989, Roskilde Universitet. (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 4).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Betalt frihed til uddannelse - arbejderuddannelsen i 80'erne

Andersen, A. S., Sommer, F. M., Olesen, H. S., Kruse, T. E. & Friedrichsen, S., 1984, Bryggeriarbejdernes fagforening for København og omegn. 171 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

De dejlige piger: evaluering af fire forsøg med voksenerhvervsuddannelse på kontorområdet

Andersen, A. S., 1996, Roskilde: Roskilde Universitet. (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 38).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Diskurs og magt: et eksempel fra en offentlig organisation under modernisering

Sommer, F. M., Gleerup, J., Hjort, K. E. & Andersen, A. S., 2002, Roskilde: Roskilde Universitet. (Skriftserie fra erhvervs-og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 126).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Diskurs og magt: et eksempel fra en offentlig organisation under modernisering

Andersen, A. S., Gleerup, J., Hjort, K. E. & Sommer, F. M., 2001, Roskilde: Roskilde Universitet. (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 126).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

En oplevelse for livet: En undersøgelse af fagbevægelsens interne uddannelsessystem

Andersen, A. S., Olesen, H. S., Weber, K. & Sommer, F. M., 1993, 367 s. (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen, Bind 15).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review