Intet billede af Martin Niss
  • Universitetsvej 1, 27.1

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20042020

Research output per year

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationsnetværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne.

Publikation

Nomological versus Causal Reasoning When Learning Physics

Jensen, J. H. & Niss, M., jul. 2019, IMFUFAtekster. Roskilde: Roskilde Universitet, s. 168-177 10 s. (IMFUFAtekster; Nr. 511).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Tværfaglighed og perspektivering af fysikfaget

Niss, M., 2019, Tværfaglighed og fagligt samspil. Krogager Andersen, L., Hobel, P. & Holgersen, S-E. (red.). Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 19-34 16 s. (Didaktiske studier, Bind 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Addressing mathematization obstacles with unformalized problems in physics education

Niss, M., 2018, Mathematics as a Bridge Between the Disciplines : Proceedings of MACAS – 2017 Symposium. Michelsen, C., Beckmann, A., Freiman, V. & Jankvist, U. T. (red.). Odense: Laboratorium for Sammenhængende Uddannelse og Læring, s. 57-64

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

A Mathematician Doing Physics: Mark Kac's Work on the Modeling of Phase Transitions

Bidragets oversatte titel: En matematiker som laver fysik: Mark Kac's arbejde med modellering af phase overgangeNiss, M., 2018, I : Perspectives on Science. 26, 2, s. 185-212

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

What is physics problem solving competency? The views of Arnold Sommerfeld and Enrico Fermi

Niss, M., 2018, I : Science & Education. 27, 3/4, s. 357-369 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fil

Projekter

The dynamics of project work in natural science at RUC

Niss, M.

01/01/202031/12/2020

Projekter: ProjektForskning

PRIMAS: EUs 7. rammeprogram: PRIMAS Inquiry baseret matematik og naturfagsundervisning

Kjeldsen, T. H., Blomhøj, M., Niss, M. & Aguilar, M. S.

FP7

01/01/201031/12/2013

Projekter: ProjektForskning

Aktiviteter

  • 5 Foredrag og mundtlige bidrag
  • 1 Organisation og deltagelse i konference
  • 1 Medlemskab af udvalg, råd og nævn

Dansk Universitetspædagogisk Netværk (Ekstern organisation)

Martin Niss (Medlem)

20192021

Aktivitet: MedlemsskabMedlemskab af udvalg, råd og nævn

Sjette symposium for Sammenlignende Fagdidaktik (SFD6)

Peter Hobel (Arrangør), , Torben Spanget Christensen (Arrangør), , Helle Rørbech (Arrangør), & Martin Niss (Arrangør)

2019

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhedOrganisation og deltagelse i konference

Man danser, som man bliver budt op

Martin Niss (Oplægsholder)

14 nov. 2019

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Tværfaglighed, fagperspektivering og Nature of Science-læringsmål

Martin Niss (Oplægsholder)

9 nov. 201710 nov. 2017

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Addressing mathematization obstacles with unformalized problems in physics education

Martin Niss (Oplægsholder)

27 jun. 201729 jun. 2017

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Presse/medier

Susa, Robert og de andre studerende

Martin Niss

13/09/2019

1 Mediebidrag

Presse/medie

Lun champagne giver blå tåge ved åbning

Martin Niss

31/12/2017

1 element af Mediedækning

Presse/medie

Lun champagne giver blå tåge ved åbning

Martin Niss

31/12/2017

1 element af Mediedækning

Presse/medie

Hvorfor afbøjes lys ikke af vinden?

Martin Niss

09/10/2017

1 element af Mediedækning

Presse/medie