• Universitetsvej 1, 40.2

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20022021

Research output per year

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikation

Filter
Bidrag til bog/antologi
2018

Hvordan kan jeg forstå?

Frølunde, L., 2018, SIDSTE: Afgangsantologi fra Skolen for Tegneseriekunst. Stoklund, H. & Stege, T. (red.). København: forkert forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Ungerne

Frølunde, L., 2018, SIDSTE: Afgangsantologi fra Skolen for Tegneseriekunst. Stoklund, H. & Stege, T. (red.). København: forkert forlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

2017

Akademisk video: forskeren som formidler, historiefortæller eller dialogpartner

Frølunde, L., 1 aug. 2017, Digitale metoder: at skabe, analysere og dele data. Drotner, K. & Iversen, S. M. (red.). 1 udg. Samfundslitteratur, s. 205-224 20 s. (Medier, Kommunikation, Journalistik , Bind 11).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016

Forord, midtersider og efterord i Hold Ud Bro

Frølunde, L., 24 maj 2016, Hold Ud Bro: Tekster skrevet af unge indsatte fra Ringe Statsfængsel. Frølunde, L., Søgaard, M. & Weise, D. (red.). København: Ordskælv, Bind 1. s. 6-7; 16-17; 27-30 7 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

2014

Reflexive Learning through Visual Methods

Bidragets oversatte titel: Refleksiv læring med visuelle metoderFrølunde, L., 2014, Situated Design Methods. Simonsen, J., Svabo, C., Strandvad, S. M., Samson, K., Hertzum, M. & Hansen, O. E. (red.). Cambridge, MA: MIT Press, s. 161-180 19 s. (Design thinking, design theory).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2013

Dialogical ethics and reflections on unfinalizability: An analysis of dissenting voices in a film contest study

Frølunde, L., 2013, Knowledge and Power in Collaborative Research: A Reflexive Approach. Phillips, L., Kristiansen, M., Gunnarsson, E. & Vehvilainen, M. (red.). New York, London: Routledge, s. 171-190 19 s. ( Routledge Advances in Research Methods).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Facing the Audience: Dialogic Theory and the Hybrid Animated Film

Frølunde, L., 15 jul. 2013, Understanding Machinima: Filmmaking in Virtual Worlds. Ng, J. (red.). London and New York: Bloomsbury Academic, s. 85-107 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2012

Machinima Filmmaking as Culture in Practice: Dialogical Processes of Remix

Frølunde, L., 2012, Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies. Fromme, J. & Unger, A. (red.). Springer, s. 491-508 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2011

Interests in motion: The film medium through the eyes and lenses of young Scandinavian filmmakers

Bidragets oversatte titel: Interesse for bevægelse: Filmmediet set gennem unge skandinaviske filmskaberes øjne og kameralinserLindstrand, F., Frølunde, L., Gilje, Ø. & Ôhman-Gullberg, L., 2011, International perspectives on youth media: Cultures of production and education. Fisherkeller, J. (red.). Peter Lang, s. 211-227 17 s. (Mediated Youth, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2010

Mapping filmmaking: Portraits of young filmmakers in Scandinavia using various contexts for learning filmmaking

Bidragets oversatte titel: Kortlæggelse af filmskabere og deres filmmiljøer: Portrætter af unge skandinaviske filmskabere og læringskonteksterGilje, Ø., Frølunde, L., Lindstrand, F. & Öhman-Gullberg, L., 2010, Media Literacy Education: Nordic Perspectives. Kotilainen, S. & Arnolds-Granlund, S-B. (red.). Helsinki: Nordicom, s. 95-108 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2008

Balancing Product Design and Theoretical Insight

Ejersbo, L. R., Engelhardt, R., Frølunde, L., Hanghøj, T., Magnussen, R. & Misfeldt, M., 2008, The Handbook of Design Research Methods in Education: Innovations in Science, Technology, Engineering and Mathematics Learning and Teaching. Kelly, A. E., Lesh, R. A. & Baek, J. Y. (red.). 1 udg. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, s. 149-163 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

2002

Bridging the Digital Divide

Frølunde, L., 2002, Life of Science: White Book on Educational Initiatives in theNatural Sciences and Technology. Kbh: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, s. 113-117

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning