Publikationer pr. år
Publikationer 2002 2019
- 1 - 50 ud af 87 resultater
- Udgivelsesår, titel (faldende)
Har du det godt? Om at have det godt i daginstitutionens hverdag
Rasmussen, K., Chimirri, N. A., Juhl, P. & Gitz-Johansen, T., 15 nov. 2019, Dafolo Forlag A/S. 200 s. (Uddannelse og læring).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Har du det godt? Om at have det godt i daginstitutionens hverdag
Rasmussen, K., Chimirri, N. A., Juhl, P. & Gitz-Johansen, T., 5 dec. 2019, 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. 165 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Kan børn fotografere hvor og hvordan de har det godt i børnehaven?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Det transparente barn i det transparente institutionsbyggeri: om at lave oplevelsesanalyser i og af institutionsarkitektur og institutionsliv
Rasmussen, K. & Kampmann, J., mar. 2018, Materialitet og læring. Martinussen, M. & Larsen, K. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 241-270 29 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Langvarige venskaber: blandt børn, der er udviklingshæmmede
Rasmussen, K., 2018, Det store blandt de små: om små børns venskaber. Basse Fisker, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 121-141 20 s. (Pædagogik og læring).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Visuel etnografi: om kendetegn, erfaringer og muligheder ved et metodisk felt i udvikling
Rasmussen, K., 2018, Hans Reitzels Forlag. 29 s. (Sociologi (Kbh.); Nr. 16).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Afslutning: Børneperspektivet
Warming, H., Kampmann, J. & Rasmussen, K., 30 mar. 2017, Interview med børn. Kampmann, J., Rasmussen, K. & Warming, H. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 221-234 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
At bruge foto og video til konstruktion af empiri
Rasmussen, K., 2017, Bachelorprojekter inden for det pædagogiske område: Indblik i videnskabelige metoder. Glasdam, S., Hansen, G. R. & Pjengaard, S. (red.). 1 udg. Hans Reitzels Forlag, s. 191-216 25 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Børns hverdagsliv og oplevelser i skolen
Rasmussen, K., 2017, Specialdidaktik i teori og praksis: Undervisning på specialskoler og i specialklasser.. Borgbjerg Hansen, H. & Degn Mårtensson, B. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 75 - 92 17 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Det foto-eliciterede interview
Rasmussen, K., 2017, Interview med børn. Kampmann, J., Rasmussen, K. & Varming, H. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 109-126 17 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Det gående interview
Rasmussen, K., 2017, Interview med børn. Kampmann, J., Rasmussen, K. & Varming, H. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 69-94 25 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Indledning
Rasmussen, K., Kampmann, J. & Warming, H., 2017, Interview med børn. Kampmann, J., Rasmussen, K. & Warming, H. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 7-16 9 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Interview med børn
Kampmann, J. (red.), Rasmussen, K. (red.) & Warming, H. (red.), mar. 2017, København: Hans Reitzels Forlag. 239 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Kritisk teori
Rasmussen, K., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (red.). 3 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 844-850 6 s. (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Om aktualiteten af T.W.Adornos essay: Opdragelse efter Auschwitz
Rasmussen, K., 2017, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2017, 3 , s. 76-80 4 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Photovoice
Rasmussen, K., 2017, Interview med børn. Rasmussen, K., Kampmann, J. & Varming, H. (red.). Hans Reitzels Forlag, s. 127-146 19 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Theodor Wiesengrund Adorno (1903-1969)
Rasmussen, K., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Øastergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (red.). 3.udgave udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 758-762 4 s. (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Ung, udviklingshæmmet og under uddannelse
Rasmussen, K., 2017, Social- og specialpædagogik i teori og praksis. Larsen, V. & Rasmussen, G. L. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 279-306 30 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Børns legeaftaler og pædagogers arbejde med børns relationer
Rasmussen, K. & Ahrenkiel, A., 2016, I : Vera : tidsskrift for pædagoger. 2016, 76Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Pædagogik og de institutionelle rammer
Rasmussen, K., jan. 2016, Pædagogiske ballader: Perspektiver på pædagogens faglighed. Togsverd, L. & Rothuizen, J. J. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 99-128Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Pædagogik som myndiggørrelse: Om pædagogikken som et demokratisk projekt
Rasmussen, K., jan. 2016, Pædagogiske ballader: Perspektiver på pædagogens faglighed. Togsverd, L. & Rothuizen, J. J. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 249-274Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Småbørns kropslige interaktion, kommunikation og leg: betragtet som demokrati i børnehøjde
Rasmussen, K., 2016, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2016, 3, s. 32-40 9 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Børn i glas: et essay om trends i de ny daginstitutioner i det 21. århundrede
Rasmussen, K., 1 okt. 2015, I : Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat. 143, s. 88-94 6 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Børns relationer og venskaber: pædagogers opgave og ansvar?
Ahrenkiel, A. & Rasmussen, K., sep. 2015, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 62, 3, s. 82-91 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Fra STU-praktik til job: En rapport om praktikken i den særlig tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU)
Rasmussen, K., 2015, Roskilde: Roskilde Universitet. 100 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Børns utopier?
Rasmussen, K., 2014, I : Psyke & Logos. 35, 1, s. 212-228Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Children´s and Preschool Teacher´s Photographs of New Preschool Architecture: Issues of Participation and Interpretation.
Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Children's relationships and friendships in day care institutions - An essential but difficult field of work for preschool teachers
Ahrenkiel, A. & Rasmussen, K., 2014.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Children Taking Photos and Photographs: A Route to Children's Involvement and Participation and a 'Bridge' to Exploring Children's Everyday Lives
Rasmussen, K., 2014, The SAGE Handbook of Child Research. Melton, G. B., Ben-Arieh, A., Cashmore, J., Goodman, G. S. & Worley, N. K. (red.). Los Angeles, London, New Delhi: SAGE Publications, s. 443-470Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Institutionsliv - dilemmaer og paradokser: Når pædagoger forsøger at tilgodese både fællesskabet og den enkelte
Ellegaard, T., Kampmann, J. & Rasmussen, K., 2014, København: BUPL. 30 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Om sted, rum, krop og tid i pædagogiske kontekster
Rasmussen, K., 20 aug. 2014, Pædagogik som viden og handling. Lauridsen, S. K. & Nielsen Carstens, F. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 121-160Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Undervisning › peer review
Pædagogers arbejde med børns venskaber og relationer: Inspiration og refleksion fra et forsknings- og udviklingsprojekt
Ahrenkiel, A. & Rasmussen, K., nov. 2014, København: BUPL. 28 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
At udforske samfundet ud fra eksisterende fotografier: betragtet ud fra bidrag af Pierre Bourdieu, Howard S. Becker og Erving Goffmann
Rasmussen, K., 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning. Rasmussen, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, s. 361-410Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Erfaringer med fotografi: - på tværs af projekter
Rasmussen, K., 24 okt. 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning. Rasmussen, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, s. 177-214Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Erfaringer med videobaseret feltarbejde i daginstitutionen: Interview med Jan Kampmann
Rasmussen, K., 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning. Rasmussen, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, s. 253-260Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Forskellige typer projekter, hvor børn fotograferer
Rasmussen, K., 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning. Rasmussen, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, s. 39-80Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Forskerens fotografiske feltnoter: - et bidrag til "thick description"?
Rasmussen, K., 24 okt. 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervising. Rasmussen, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, s. 261-282Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Visuelle metoder og tilgange: indledning og ramme om antologiens forskellige artikler
Rasmussen, K., 24 okt. 2013, Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier. Rasmussen, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, s. 13-36Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Visuelle tilgange og metoder i tværfaglige pædagogiske studier: En antologi baseret på erfaringer og indblik fra forskning, udviklingsarbejde og undervisning
Rasmussen, K. (red.), 24 okt. 2013, Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag. 410 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Foto og dokumentation: i pædagogisk arbejde
Rasmussen, K., 3 nov. 2011, Pædagogers arbejde med sprog og billeder. Mark, K. (red.). TAPIR Akademisk Forlag, s. 217-248 31 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
At opbygge evaluering i pædagogisk praksis: en flerstemmig beretning om oplevelser og erfaringer med at etablere social bæredygtig evalueringspraksis i børneinstitutioner og SFO
Rasmussen, K., Kampmann, J. & Danielsen, D., 15 aug. 2010, Roskilde Universitet. 82 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
Om betydningen af sociale relationer og netværk for børn og unge med handicap
Rasmussen, K., 2010, Fællesskab i forskellighed: Specialisering og det fælles i pædagogisk arbejde. Ulla, L. & Schou, C. (red.). 1 udg. København: Akademisk Forlag, s. 223-251 28 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Specialskoler og det fysisk-sociale miljø: en skitse til drøftelse af den fysisk-sociale arkitekturs bidrag til skabelse og fastholdelse af handicapidentitet
Rasmussen, K., 2010, AproPOS: Arkitektur, Pædagogik og Sundhed. Kural, R., Bruun Jensen, B. & Kirkeby, I. M. (red.). 1 udg. København: Kunstakademiets Arkitektskoles Forlag, s. 20-34 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Visualiserende sociologi og barndomsforskning
Rasmussen, K., 2010, I : Dansk Sociologi. 21, 1, s. 93-106 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Review › Forskning
(Udviklingshæmmede) børns hverdagsliv
Rasmussen, K., 2009, Årsberetning 2008. Roskilde: Roskilde Universitet, Bind 2008. s. 105-106 2 s. (Årsberetning. Roskilde Universitet, Bind 2008).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Frikvarter - et eksistentielt mellemrum
Rasmussen, K., 2009, I : Up. 2, s. 4-19 15 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Om barndommens institutionalisering: og noget om dens affortryllelse
Rasmussen, K., 2009, Barndommens organisering: I et dansk institutionsperspektiv. Højlund, S. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, s. 15-56Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Stedernes invitationer og bevægelighedens dialektik: de fysiske rammer må medtænkes som en integreret del af børns institutionsliv
Rasmussen, K., 2009, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 3, s. 54-65 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
(Udviklingshæmmede) børns hverdagsliv: Beretninger og refleksioner fra en parallel og institutionaliseret verden
Rasmussen, K., 2008, Århus: Klim. 353 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
(Udviklingshæmmede) børns skrøbelige sociale relationer
Rasmussen, K., 2008, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 2, s. 74-82 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review