Foto af Jo Krøjer
  • Universitetsvej 1, 03.1-NW

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20032019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskning

Forskerprofil
Forskningsområder:
Organisationer, Etik, social intervention, social forandring, arbejdsliv, køn, participatoriske forandringsprocesser 

Leder kandidatuddannelsen Sociale Interventionsstudier. Underviser på Sociale interventionsstudier. 

Memorywork

Undervisning og Vejlederprofil

Underviser på BA og KA i socialpsykologi, på KA i Sociale interventionsstudier og på Roskilde Doctoral Schools. Underviser i poststrukturalistisk teori og metode, modernitetsteori samt i kønsteori og arbejdsmarkedsforhold.
Vejleder bredt i emner indenfor social intervention, arbejdsliv, psykologi, sociale relationer, forandringsprocesser, kønsrelaterede emner og meget gerne i kreative metoder til empirisk arbejde

 

Emneord

  • Arbejdsmarked
  • Social Intervention
  • Køn, Etnicitet, Ligestilling
  • Teknologi
  • Videnskabsteori, Videnskabshistorie, Videnskabssociologi, Forskningspolitik
  • Psykologi

Publikationsnetværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2003 2019

Erindringsværksted: En forskningsmetode, der intervenerer i meningsskabelse

Krøjer, J., 15 apr. 2019, (Accepteret/In press) Meningsfuldt? : Kritiske diskussioner om mening i sociale interventioner.. Krøjer, J. & Hagedorn-Rasmussen, P. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, Bind 2. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring. Arbejde, hverdagsliv og civilsamfund i forskellige institutionelle sammenhænge).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Forskerkroppen som redskab i en etisk oversættelse: - fra empiri til analyse i arbejdslivsforskningen

Dupret, K. & Krøjer, J., 2019, (Under udarbejdelse) I : Tidsskrift for Arbejdsliv.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Meningsfuldt? Kritiske diskussioner om mening i sociale interventioner

Krøjer, J. & Hagedorn-Rasmussen, P., 15 apr. 2019, (Accepteret/In press) Frederiksberg: Frydenlund Academic. 200 s. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring. Arbejde, hverdagsliv og civilsamfund i forskellige institutionelle sammenhænge, Bind 4).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Meningsfuldt? Kritiske perspektiver på social intervention

Hagedorn-Rasmussen, P. & Krøjer, J., 15 apr. 2019, (Accepteret/In press) Meningsfuldt: Kritiske diskussioner af meningsfuldhed i sociale Interventioner. Krøjer, J. & Hagedorn-Rasmussen, P. (red.). Frydenlund Academic, Bind 4. s. 6-21 16 s. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring, Bind 4).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Skoleelevers modstand mod traditionel kønsarbejdsdeling i folkeskolen

Krøjer, J., 31 mar. 2019, I : Unge Paedagoger. 2019, 1

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Projekter 2009 2018

Aktiviteter 2000 2018

  • 19 Foredrag og mundtlige bidrag
  • 6 Organisation og deltagelse i konference
  • 6 Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter
  • 2 Redaktør af tidsskrift

Det kønsopdelte arbejdsmarked og ligeløn

Jo Krøjer (Oplægsholder)
1 sep. 2018

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Frydenlund Academic (Forlag)

Jo Krøjer (Redaktør)
2 jan. 20182 feb. 2018

Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelsePeer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripterForskning

3 nye metoder til TR’s medvirken til ligeløn: Resultatet af et forsknings- og udviklingsprojekt i FIU-ligestilling

Jo Krøjer (Foredragsholder)
26 nov. 2014

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Det kønsopdelte arbejde og ulige løn

Jo Krøjer (Foredragsholder)
20 nov. 2014

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Fællesskaber fastholdelseog personlig udvikling: Afslutningskonference DUR-projektet

Jo Krøjer (Foredragsholder)
22 apr. 2014

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag