Intet foto af Jannie Kristine Uhre

Jannie Kristine Uhre

  • Universitetsvej 1, 40.3

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskning

Ph.D. projekt: Udvikling dialogisk praksis og viden til at forbedre tværfaglige og tværsektorielle samarbejde i patientcentreret neurorehabilitering

Ph.d.-projektet er finansieret af Region Sjælland, som har oprettet Center for Neurorehabilitering for Unge(CNU) på Slagelse sygehus for at forbedre behandlingen af ​​unge med en erhvervet hjerneskade. Ph.d.-projektet er baseret på en dialogisk aktionsforskning design og bliver udført i samarbejde med det tværfaglige specialiserede team på centret. Projektet har to hovedformål med hensyn til praksis forandringer: a) at styrke tværsektorielle samarbejde og b) at forbedre holdets praksis om principperne for personcentreret pleje, hvor patienternes behov og erfaringer bliver taget i betragtning. Projektet eksperimentere med refleksiv analyse, dialogiske processer og metoder, der skal gøre det muligt for den specialiserede team og deres tværsektorielle kolleger til at udvikle deres evne til, tværfagligt arbejde med hinanden og engagere sig i meningsfulde, refleksive samarbejdsrelationer med deres patienter og hinanden. Ambitionen er, at gennem samspil mellem teori, empiri og praksis skal samarbejdet producere viden og praksis forandring med patienter og tværsektorielle personale.

Ph.d.-projektets teoretisk ramme kombinerer dialogisk kommunikationsteori, forskning i samarbejde, personcentreret sundhedspleje, poststrukturalistisk teori, kreativ analytisk praksis samt dialogisk aktionsforskning. Inspireret af Mikael Bakhtins dialogfilosofi fokuserer projektet på at bringe forskellige stemmer i spil i beslutningsprocessen og forstå mere om kompleksiteten i samproduktion af viden i praksis. Med hensyn til både teori og praksis, min nuværende interesse er i at behandle følgende spørgsmål: Hvilke potentialer / muligheder og spændinger / udfordringer opstår i forhandlingerne om viden, identiteter og sociale relationer i aktionsforskning omkring et tværfagligt team og tværsektorielt samarbejde? Hvordan kan en kombination af ovenstående teoretiske dimensioner og dialogisk aktionsforskning praksis bidrage til forskningsområdet på dialog i tværfagligt og tværsektorielt samarbejde?

 

Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)

Kommunikation og Arbejdslivstudier, Cand.comm., Roskilde Universitet