Foto af Hanne Leth Andersen

Hanne Leth Andersen

Rektor, Ph.d.

  • Universitetsvej 1, 26.2

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

1993 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1993 2019

Filter
Tidsskriftartikel
2019

Oral proficiency in second and third foreign languages in the Danish education system

Fernandez, S. S. & Andersen, H. L., 2019, I : Apples - Journal of Applied Language Studies. 13, 1, s. 49-67

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2016

Målstyring og fremdrift: Soppedidaktik og fremtidens videnmedarbejder

Andersen, H. L. & Sarauw, L. L., 2016, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2016, 2, s. 68-77

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Quelles langues parlerons‑nous en 2030 ?

Andersen, H. L., Damkjær, L. & Gaulin, A., 2016, I : L'Action nationale. 2016, Sept.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2015

Hvad sker der med vores uddannelser? Læringsmæssige konsekvenser af karakterer

Ulriksen, L. & Andersen, H. L., 2015, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015, 2, s. 61-75

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

RUC's sprogprofiler i fransk, spansk og tysk

Andersen, H. L., Daryai-Hansen, P. & Bojsen, H., 1 mar. 2015, I : Sproglaereren. 1, s. 18-21 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2013

Undervisningsevalueringens dilemmaer: kontrol og udvikling - to verdener?

Andersen, H. L., Ravn, J. & Colerick, T., 2013, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 8, 15, s. 85-98 14 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

University Education and Employability: Research-based ways of working and real-world competences

Andersen, H. L., 2013, I : Global Scientia. 3, s. 38-41 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2012

Fremmedsprogenes rolle i fremtidens skole: Forventninger, mål og metoder i fremmedsprogsundervisningen

Andersen, H. L., 2012, I : Sproglaereren. 1, s. 9-11

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2011

Differentiering og samarbejde: Professionsforskning og professionsretning

Andersen, H. L., 2011, I : Gjallerhorn. 13, s. 54-58 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2010

Constructive Alignment og risikoen for en forsimplende universitetspædagogik

Andersen, H. L., 2010, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 5, 9, s. 30-35 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Grammatikkens rolle i fremmedsprogsundervisning på gymnasiet og universitetet

Andersen, H. L., 2010, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 9, s. 6-11 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Mundtlig sprogfærdighed på tysk og fransk: Et oplagt udviklingsområde

Andersen, H. L., 2010, I : Sprogforum. 46, s. 41-47 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Risikoen for en forsimplende universitetspædagogik

Andersen, H. L., 2010, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 5, 9

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2009

E-mail-konsultation: Hvordan skabes en god kommunikationskultur?

Mathiasen, H., Andersen, H. L. & Schøsler, L., 2009, I : Maanedsskrift for Praktisk Laegegerning. 87, s. 1221-1228

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

E-mails-konsultation temanummer om ledelse og organisation i almen praksis: hvordan skabes god kommunikationskultur

Mathiasen, H., Andersen, H. L. & Schøsler, L., 1 nov. 2009, I : Maanedsskrift for Praktisk Laegegerning. 87, s. 1221- 1228 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Langue et culture: Jamais l'une sans l'autre...

Andersen, H. L., 2009, I : Synergies Pays Scandinaves. 4, s. 79-88

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Tools to Describe and Reflect on Methods and Authenticity

Andersen, H. L. & Cozart, S. M., 2009, I : Anglo-Files. 153, s. 92-97

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2008

E-konsultation i lægepraksis: Hvordan skabes en god kommunikationskultur?

Mathiasen, H., Andersen, H. L. & Schøsler, L., 2008, I : Maanedsskrift for Praktisk Laegegerning. 86, 11, s. 1439-1446 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Et EU-projekt om børns sproglæring: En interkulturel erfaring

Andersen, H. L. & Cozart, S. M., 2008, I : Sproglaereren. 3, s. 5-7 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Mundtlighed og skriftlighed: lyd, tegn og interaktion

Andersen, H. L., 2008, I : Anglo files : medlemsblad for Engelsklærerforeningen for Gymnasiet & HF. 147, s. 57-61 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2007

Samtalegrammatik tak! Mundtlig kommunikativ kompetence kræver fokus

Andersen, H. L., 2007, I : P.S. Praktisk sprog. 21, 6, 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Teknologi og mediers betydning for skriftsproget

Andersen, H. L., 2007, I : Dansk Noter. 1, s. 40-43 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Une grammaire française pour communiquer et pour comprendre

Andersen, H. L. & Fristrup, D., 2007, I : Synergies Pays Scandinaves. s. 64-69

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Vejledernes reaktion på retningslinjer på vejledning

Andersen, H. L. & Jensen, T. W., 2007, I : DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 2, 3, s. 20-28

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2006

Den almene betydning af sprogforståelse

Andersen, H. L., 2006, I : Sprogforum. 37, s. 4-7 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Undervisningsevaluering som redskab til kvalitetsudvikling af undervisningen

Andersen, H. L. & Søndergaard, L., 2006, I : DUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 1, 2, s. 22-27

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Véronique Traverso, La conversation familière

Andersen, H. L., 2006, I : Fransklärarbulletinen . 3, s. 6-7 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2005

Alderens betydning for fremmedsprogstilegnelsen

Andersen, H. L., 2005, I : P.S. Praktisk sprog. 2, s. 4-7 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Sprogpolitik, sprogdidaktik, sprogfaglighed: hvad er sprog i fremtiden?

Andersen, H. L., 2005, I : Sprogforum. 35

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2004

Begyndersystemdialoger mellem autenticitet og didaktik

Andersen, H. L., 2004, I : Sproglaereren. 3, s. 13-19 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Le défi de la diversité: : l'enseignement du français en Scandinavie

Andersen, H. L., 2004, I : Synergies Amérique du Nord . 1, s. 111-115 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Rus-introduktion og studiestart 04

Andersen, H. L., 2004, I : Information og Debat.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Sprog, studieforberedelse og almendannelse

Andersen, H. L., 2004, I : Gymnasieskolen. 21

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Vejen ad hvilken...

Andersen, H. L. & Pors, H., 2004, I : Humaniora. 2, s. 28-32 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2003

Dannelse og sprog

Andersen, H. L., 2003, I : Uddannelse. 4

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fremtidens sprogfag

Andersen, H. L., 2003, I : HUM avisen. 42, s. 6-7 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Mål og mundtlighed i franskundervisningen

Andersen, H. L., 2003, I : Fransk nyt. s. 14-18 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Nyt center skal styrke undervisningen

Andersen, H. L., 2003, I : HUM avisen. 44, s. 5 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2002

Franskundervisning: Grammatik og kommunikation

Andersen, H. L., 2002, I : Fransk nyt. 323, s. 31-34 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Le choix entre discours direct et discours indirect en français parlé: facteurs syntaxiques (et pragmatiques)

Andersen, H. L., 2002, I : Faits de Langues. 19, s. 201-210 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2001

Humanistiske studier og sprog

Andersen, H. L., 2001, I : Information og Debat. 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Style oral et connexion dans Lancelot

Nølke, H. & Andersen, H. L., 2001, I : Renæssanceforum: Tidsskrift for Renæssanceforskning. 182, s. 29-43 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2000

Den nødvendige grammatik i begynderundervisningen

Andersen, H. L., 2000, I : Fransk nyt. 223, s. 25-32 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Det er en grundlæggende mangel på logik...

Andersen, H. L., 2000, I : Sprogpilen : nyt fra fremmedsprogsredaktionen hos Alinea i Pilestræde . s. 4 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling