Foto af Hanne Leth Andersen
  • Universitetsvej 1, 03.2-W

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

1993 …2019
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1993 2019

2019

Er Region Sjælland en øde ø?

Andersen, H. L., 10 jan. 2019, I : Dagbladet Køge, Ringsted, Roskilde tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Kære kommende uddannelsesminister: Dyrk diversiteten, og slip lidt af kontrollen

Andersen, H. L., 16 jun. 2019, I : Jyllandsposten.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Nye besparelser truer universiteternes uddannelser

Bjarklev, A. O., Johansen, P. M., Wegener, H. C., Nielsen, B. B., Dam, H., Andersen, H. L., Malchow-Møller, N. & Zachariassen, M., 19 maj 2019, I : Jyllandsposten.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Åben adgang

Oral proficiency in second and third foreign languages in the Danish education system

Fernandez, S. S. & Andersen, H. L., 2019, I : Apples - Journal of Applied Language Studies. 13, 1, s. 49-67

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Praktik giver væsentlig mulighed for læring

Andersen, H. L., 31 mar. 2019, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

2018

Arken som vidensinstitution

Andersen, H. L., 2018, At bygge bro: et festskrift for Christian Gether. Høholt, S., Jalving, C., Andersen, H. B. & Gether, C. (red.). [Ishøj]: Arken Museum of Art

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

At leve med plastic: Borgere og forskere kan sammen gøre os klogere

Andersen, H. L., 3 jul. 2018, I : Dagbladet, Roskilde Tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Forord

Andersen, H. L., 2018, Hvis du ikke kan sproget: om flersprogethed og læring på RUC's Sprogprofiler. Bojsen, H. (red.). Roskilde: Roskilde Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportForord/efterskriftForskningpeer review

Forskning i verdensklasse

Andersen, H. L., 4 jan. 2018, I : Dagbladet, Roskilde Tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Nouveaux cursus à L’université. Vague 2: Rapport du jury international

Andersen, H. L., de Jaegere, A-B. & De Maret, P., 1 okt. 2018, Agence National de la Recherce. 11 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Åben adgang

Nulfejlskultur er også et politisk ansvar

Andersen, H. L., 13 jun. 2018, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Universiteterne bør styrke mønsterbrydningen

Andersen, H. L., 16 mar. 2018, I : Dagbladet, Roskilde Tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Vi må optage studerende på en ny måde

Andersen, H. L., Bjarklev, A. O. & Eriksen, M., 19 jun. 2018, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

2017

Recommandations du jury «Nouveaux Cursus à l’Université»

Andersen, H. L., 2017, aef info. 9 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

Åben adgang

Ret blikket mod omverdenen

Andersen, H. L., 11 aug. 2017, I : Dagbladet Køge, Ringsted, Roskilde tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Saml fremmedsprog på to universiteter

Andersen, H. L. & Holten-Andersen, P., 16 jan. 2017, I : Berlingske Tidende.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Sprog

Andersen, H. L., 2017, Gymnasiepædagogik: en grundbog. Dolin, J., Ingerslev, G. H. & Jørgensen, H. S. (red.). 3 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 590-601

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Sådan bliver du den bedste version af dig selv til eksamen

Andersen, H. L., 31 maj 2017, I : Nordvestnyt.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

The languages strategy is an important first step

Andersen, H. L., 16 dec. 2017, University World News.

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Åben adgang

Til dannelse eller nytte? universitetsuddannelser mellem forskningsbaseret faglighed og relevans for arbejdsmarkedet

Jacobsen, J. C. & Andersen, H. L., 2017, Frydenlund. 168 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2016

Meget mere uforudsigelighed

Eskildsen, K. R. & Andersen, H. L., 29 jul. 2016, I : Weekendavisen. s. 13

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Målstyring og fremdrift: Soppedidaktik og fremtidens videnmedarbejder

Andersen, H. L. & Sarauw, L. L., 2016, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2016, 2, s. 68-77

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Quelles langues parlerons‑nous en 2030 ?

Andersen, H. L., Damkjær, L. & Gaulin, A., 2016, I : L'Action nationale. 2016, Sept.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Virksomhederne får en vitaminindsprøjtning

Andersen, H. L., 7 nov. 2016, I : Nordvestnyt.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

2015

Assessment and exams

Andersen, H. L., Søndergaard, B. D. & Tofteskov, J., 2015, University Teaching and Learning. Dolin, J., Holten Ingerslev, G., Stray Jørgensen, P. & Rienecker, L. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 369-392

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Collegial supervision

Andersen, H. L. & Bager, L. T., 2015, University Teaching and Learning. Dolin, J., Holten Ingerslev, G., Stray Jørgensen, P. & Rienecker, L. (red.). Frederiksberg, s. 433-444

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Danmarks Miljømuseum: et visionsoplæg

Hansen, A. C., Andersen, H. L. & Bærenholdt, J. O., 2015, Roskilde Universitet.

Publikation: AndetAndet bidragFormidling

Åben adgang
Fil

Eksamensangst: Hvorfor holder vi eksamen og hvorfor bedømmer vi?

Andersen, H. L., 9 sep. 2015, Eksamensangst: Et problem vi skal løse i fællesskab. Hvass, H. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 35-53 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

External Relations: Bridging Academia and Practice

Andersen, H. L., 2015, The Roskilde Model: Problem-Oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 199-211 (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Fagdidaktik i sprogfag

Andersen, H. L., Fernandez, S. S., Henriksen, B. & Fristrup, D., 2015, Frederiksberg: Frydenlund. 151 s. (Didaktik).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Forord

Andersen, H. L., 2015, Universitetspædagogiske praksisser. Rienecker, L. & Stray Jørgensen, P. (red.). København: Samfundslitteratur, 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportForord/efterskriftForskningpeer review

Hvad sker der med vores uddannelser? Læringsmæssige konsekvenser af karakterer

Ulriksen, L. & Andersen, H. L., 2015, I : MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik. 2015, 2, s. 61-75

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

RUC's sprogprofiler i fransk, spansk og tysk

Andersen, H. L., Daryai-Hansen, P. & Bojsen, H., 1 mar. 2015, I : Sproglaereren. 1, s. 18-21 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

The Master Programmes and the Roskilde Model

Andersen, H. L., 2015, The Roskilde Model: Problem-Oriented Learning and Project Work. Andersen, A. S. & Heilesen, S. B. (red.). Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, s. 107-120 (Innovation and Change in Professional Education, Bind 12).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Alle fag er sprogfag

Andersen, H. L., aug. 2014, Fremmedsprog i gymnasiet: Teori, praksis og udsyn. Andersen, H. L., Fernandez, S. S., Fristrup, D. & Henriksen, B. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 237-244 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Assessment Methods and Practices in Higher Education in Denmark

Andersen, H. L. & Cozart, S. M., 2014, Dansk Universitetspædagogisk Netværk.

Publikation: Working paperForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Fremmedsprog i gymnasiet: Teori, praksis og udsyn

Andersen, H. L. (red.), Fristrup, D. (red.), Fernandez, S. S. (red.) & Henriksen, B. (red.), aug. 2014, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 266 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Gult kort til uddannelser er misvisende

Andersen, H. L., 12 feb. 2014, I : Politiken.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

Hvordan udvikler vi universitetsuddannelserne?

Andersen, H. L., 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Kreativitet og Innovation

Andersen, H. L. & Fristrup, D., aug. 2014, Fremmedsprog i gymnasiet: Teori, praksis og udsyn. Andersen, H. L., Fernandez, S. S., Fristrup, D. & Henriksen, B. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 231-236 6 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Progression

Andersen, H. L., aug. 2014, Fremmedsprog i gymnasiet: Teori, praksis og udsyn. Andersen, H. L., Fernandez, S. S., Fristrup, D. & Henriksen, B. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 55-67 13 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Uddannelse er mere end beskæftigelse

Andersen, H. L. & Andersen, A. S., 4 mar. 2014

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Undervisning skal anerkendes, hvis vi vil booste kvaliteten

Andersen, H. L., 24 jun. 2014, I : Altinget | Forskning.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

2013

Eksamen

Andersen, H. L. & Dahl Søndergaard, B., 14 maj 2013, Universitetspædagogik. Rienecker, L., Jørgensen, P. S., Dolin, J. & Ingerslev, G. H. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 369-408 39 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

IKT i kvalitetsudviklingen af højere uddannelser – et dansk eksempel

Andersen, H. L. & Heilesen, S., 2013, Kvalitet i fleksibel høyere utdanning – nordiske perspektiver. Nordkvelle, Y., Fossland, T. & Netteland, G. (red.). Oslo: Akademika Forlag, s. 139-153 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kinesisk, hindi eller engelsk?

Andersen, H. L. & Damkjær, L., 19 jun. 2013

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Kollegial supervision

Andersen, H. L. & Bager, L. T., 14 maj 2013, Universitetspædagogik. Rienecker, L., Jørgensen, P. S., Dolin, J. & Ingerslev, G. H. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 433-444 11 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Læringsstrategier

Andersen, H. L., 3 maj 2013, Sprogenes verden AP: grundbog til almen sprogforståelse. København: Gyldendal

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Tillid fremfor mistillid. Derfor virker den finske skolemodel

Jensen, J. H. & Andersen, H. L., 13 apr. 2013, I : Kristeligt Dagblad. s. 16 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Tværfaglighed styrker uddannelserne

Andersen, H. L., 27 jul. 2013, I : Berlingske Tidende. s. 24

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling