Intet foto af Niels Nolsøe Grünbaum
  • Universitetsvej 1, 25.3

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20002017

Personlig profil

Forskningsområde

Business-to-Business

Hidtidige fokuseringsområder har været problematikker med udgangspunkt i en industriel markedskontekst. Mere specifikt dannelsen af tilfredshed og loyalitet samt konsekvenser heraf, fx. kundetiltrækning, fastholdelse og profitabilitet. Relationer mellem købere og sælgere, organisatorisk købsadfærd samt markedsføringsindsatsen på det industrielle marked, har også været i fokus.

Herudover har der været fokuseret på ontologiske, epistemologiske og metodologiske antagelser i forbindelse med skabelsen af viden, disses præmisser samt udviklingsmuligheder af forskningsstrategien, casestudier. Selve forskningen foregår typisk på et inter- og intraorganisatorisk niveau. Fremtidige forskningsinteresser udover de ovenfor anførte vil på kort og mellemlang sigt være B2B købsadfærd, industriel segmentering, innovation af industriel markedsføring og teoriudvikling indenfor entreprenørskab.

Keywords

  • Ledelse, Organisation, Erhvervsøkonomi, Virksomhedsøkonomi
  • Industrielle forhold

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikation 2000 2017

The laddering method in service innovation research

Grünbaum, N. N. 24 feb. 2017 Research methods in service innovation. Sørensen, F. & Lapenta, F. (red.). Cheltenham/Northampton: Edward Elgar Publishing, Incorporated, s. 60-75 16 s.

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konferenceprocesBidrag til bog/antologi

Tilfredshedskaos i de danske banker

Grünbaum, N. N. 5 apr. 2016 I : Boersen. 120, 64, s. 4 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - Avisartikel

A Three Step B2B Sales Model Based on Satisfaction Judgments

Grünbaum, N. N. 23 jul. 2015 I : European Scientific Journal. ESJ July 2015 special edition, s. 46-64

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Åben adgang
Fil

Projekter 2016 2017

Presse/medie

Tilfredse kunder er ikke altid løsningen

Niels Nolsøe Grünbaum

13/08/2014

1 element af mediedækning

Presse/medie