Intet foto af Niels Nolsøe Grünbaum

Niels Nolsøe Grünbaum

M.Sc. & ph.d.

  • Universitetsvej 1, 25.3

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

20002017
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskning

Business-to-Business

Hidtidige fokuseringsområder har været problematikker med udgangspunkt i en industriel markedskontekst. Mere specifikt dannelsen af tilfredshed og loyalitet samt konsekvenser heraf, fx. kundetiltrækning, fastholdelse og profitabilitet. Relationer mellem købere og sælgere, organisatorisk købsadfærd samt markedsføringsindsatsen på det industrielle marked, har også været i fokus.

Herudover har der været fokuseret på ontologiske, epistemologiske og metodologiske antagelser i forbindelse med skabelsen af viden, disses præmisser samt udviklingsmuligheder af forskningsstrategien, casestudier. Selve forskningen foregår typisk på et inter- og intraorganisatorisk niveau. Fremtidige forskningsinteresser udover de ovenfor anførte vil på kort og mellemlang sigt være B2B købsadfærd, industriel segmentering, innovation af industriel markedsføring og teoriudvikling indenfor entreprenørskab.

Keywords

  • Ledelse, Organisation, Erhvervsøkonomi, Virksomhedsøkonomi
  • Industrielle forhold

Publikationsnetværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2000 2017

Business Network Services and the Network Ambivalence Trap

Sørensen, F., Grünbaum, N. N. & Scupola, A., 2017.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

The laddering method in service innovation research

Grünbaum, N. N., 24 feb. 2017, Research methods in service innovation. Sørensen, F. & Lapenta, F. (red.). Cheltenham/Northampton: Edward Elgar Publishing, s. 60-75 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Tilfredshedskaos i de danske banker

Grünbaum, N. N., 5 apr. 2016, I : Boersen. 120, 64, s. 4 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Uncovering consumers’ political intentions and values when buying and consuming organic food products

Grünbaum, N. N. & Stenger, M., 14 feb. 2016, I : Business and Management Quarterly Review. 6, 2-3, 27 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Projekter 2016 2017

Presse/medie

Tilfredse kunder er ikke altid løsningen

Niels Nolsøe Grünbaum

13/08/2014

1 element af mediedækning

Presse/medie