Foto af Thomas Gitz-Johansen
  • Universitetsvej 1, 03.1-NW

    DK-4000 Roskilde

    Danmark

19982020
Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1998 2020

Filter
Tidsskriftartikel
2020

A nursery in uncaring times

Gitz-Johansen, T., 2020, (Under udarbejdelse) I : Journal of Psycho-Social Studies.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fantasi som kulturens vugge

Gitz-Johansen, T., 2020, (Under udarbejdelse) I : Unge pædagoger.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Jung and the Spirit: A review of Jung’s discussions of the phenomenon of spirit

Gitz-Johansen, T., 2020, (Accepteret/In press) I : Journal of Analytical Psychology.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

The Light and the Dark side of Spirit

Gitz-Johansen, T., 2020, (Under udarbejdelse) I : Jung Journal.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2019

Den vigtige følelsesmæssige omsorg i vuggestuen

Gitz-Johansen, T., jun. 2019, I : Sundhedsplejersken. 03, s. 40-43 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Mentalisering og børneperspektivet i vuggestuepædagogikken

Gitz-Johansen, T., dec. 2019, I : i Børnehøjde. 1, 4, s. 4-6 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2018

Bruce Springsteen as a Symbol: Containment, Fatherhood, and Manhood

Gitz-Johansen, T., 2018, I : Jung Journal. 12, 1, s. 29-41 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2016

Den fri leg som børns eget følelsesarbejde: En oversigt over og diskussion af det psykodynamiske perspektiv på børns leg

Gitz-Johansen, T., 2016, I : Barn. 2016, 4, s. 9-25 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Den lille galskab: Symboliseringspraksis som en psykodynamisk metode til samspil med den ubevidste psyke

Gitz-Johansen, T., 2016, I : Psyke & Logos. 37, 1, s. 205-224 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Jung in education: a review of historical and contemporary contributions from analytical psychology to the field of education

Gitz-Johansen, T., jun. 2016, I : Journal of Analytical Psychology. 61, 3, s. 365-384

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2015

Lek for livet: Hva slags liv fremmer vi?

Gitz-Johansen, T., 2015, I : Barnehagefolk. 2, s. 109-110 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Når testning griber ind i pædagogikken

Gitz-Johansen, T., 2015, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 3, s. 44-62 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2014

Børn har behov for eventyr og fortryllelse

Gitz-Johansen, T., mar. 2014, I : Vera. 66, s. 34-39 6 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Fantasiens betydning: Et bidrag til barndommens genfortryllelse

Gitz-Johansen, T., sep. 2014, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 14, 3, s. 46-55 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2013

Legens Kraft

Gitz-Johansen, T., mar. 2013, I : Vera. 62, s. 14-19

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

2012

Smuds i børnehaven: En undersøgelse af uønskede personlighedstræk i børnehavers vurderingsmaterialer

Gitz-Johansen, T., sep. 2012, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 3, s. 74-84 11 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2011

Pædagogik mellem tilpasning og vækst: En eftersøgning af psykoanalytiske implikationer for pædagogisk praksis

Gitz-Johansen, T., 2011, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 3, s. 17-26 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2010

Education of ethnic minority children in Denmark: monocultural hegemony and counter positions

Gitz-Johansen, T. & Horst, C., 2010, I : Intercultural Education. 21, 2, s. 137-151 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2009

Anerkendelse og testning af børn

Gitz-Johansen, T., 2009, I : Århus Pædagoger. 3, s. 12-14 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Pædagogik i flerkulturelle sammenhænge: mere end bare sprog

Gitz-Johansen, T., 2009, I : Sproglaereren. 2, s. 16-19 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Åben adgang
Fil
2008

Jeg oplever at jeg kommer tættere på eleven: om foto-interview som bidrag til gymnasiearbejdet

Gitz-Johansen, T. & Rasmussen, K., 2008, I : Gymnasiepædagogik. 70, s. 9-38 30 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Minoritetsbørn og dansk middelklassepædagogik passer ikke sammen

Gitz-Johansen, T., 2008, I : Vera : tidsskrift for pædagoger. 43, s. 3-6 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Retten til at blive sig selv: om kritisk teoris pædagogiske aktualitet

Gitz-Johansen, T., 2008, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 4, s. 10-19 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2007

En standardiseret barndom: Om aktuelle politiske vinde på barndomsområdet

Gitz-Johansen, T., 2007, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 1, s. 14-23 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2006

Er tests svaret eller en del af problemet? Om konsekvenserne af øget testning for etniske minoriteter

Gitz-Johansen, T., Fridmont Madsen, K. & Mikkelsen, P., 2006, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 3, s. 22-31 10 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2003

Skal vi reparere børns "fejl" eller kvalificere deres forskelle?

Gitz-Johansen, T., 2003, I : Sprog & Integration. 2, s. 10-11

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Skolen som kulturel mødeplads

Gitz-Johansen, T., Kampmann, J. & Andersen, L. L., 2003, I : Humaniora. 2, s. 28-31

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

2001

Flerkulturelt hverdagsliv i det almene byggeri

Gitz-Johansen, T., 2001, I : Social kritik : tidsskrift for social analyse og debat. 73, s. 80-98

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning