Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Personlig profil

Forskning

Min Ph.d. er en genealogisk analyse af Undervisningen i folkeskolen. Projektet problematiserer den nutidige undervisning af eleven og de teknikker og mekanismer som anvendes (f.eks. elevplaner, test, evaluering etc.). Selve analysen fokuserer på perioden fra 1814-2010. Konstruktionen af genealogien bygger på en teoretisk og metodisk ramme inspireret af Michel Foucaults senerer arbejder.

Emner

Teoretiske interesser: Politisk teori og politisk sociologi. Post-strukturalisme og specielt Foucault og Bourdieu.

Empirisk interesseområde: Uddannelsessystemet og uddannelsespolitikken i Danmark.

Curriculum

2008: Ph.d.-studerende på Institut for Samfund og Globalisering.

2007/08: Årsvikar på Frederiksberg Gymnasium og Metropolitanskolen. Underviste i samfundsfag.

2006/07: Årsvikar på Nordsjælland Grundskole og Gymnasium. Underviste i samfundsfag.

2006: Cand. Scient. Adm. fra Institut for Samfundsvidenskab og Erhvervsøkonomi (nu: Samfund og Globalisering) Roskilde Universitetscenter (nu: Roskilde Universitet).

Emneord

  • Pædagogik, Læring, Uddannelse
  • Historie, Samfundsforhold