Hvis du har foretaget ændringer i Pure, vil de snart blive vist her.

Publikationer 1997 2019

Filter
Bidrag til bog/antologi
2016

Adult Education between Emancipation and Control

Ahrenkiel, A. & Illeris, K., 2016, Learning, Development and Education: From Learning theory to education and practice. The selected works of Knud Illeris. [London]: Routledge, s. 135-145 (World Library of Educationalists series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Redefining Democratic Welfare: Openings and Future Orientations: Action Research in Danish Day Care Centres

Ahrenkiel, A., 2016, Action Research for Democracy: New Ideas and Perspectives from Scandinavia. Gunnarsson, E., Hansen, H. P., Nielsen, B. S. & Sriskandarajah, N. (red.). New York, Abingdon: Routledge, s. 110-128 19 s. (Advances in Research Methods Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2015

Pædagogfagligheden under pres: mod målstyring af pædagogikken

Ahrenkiel, A., 2015, Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 41-60

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2014

Kampen om daginstitutionen: Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession

Ahrenkiel, A. & Krejsler, J. B., 2014, Kampen om daginstitutionen: Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession. Krejsler, J. B., Ahrenkiel, A. & Schmidt, C. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 7-25 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Læreplanernes blinde vinkler

Ahrenkiel, A., 14 feb. 2014, Læring i daginstitutioner: et erobringsforsøg. Aabro, C. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 100-108

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Tillidsrepræsentanters interessevaretagelse under nye arbejdsvilkår: Indflydelse, kvalitet og ledelse

Ahrenkiel, A. & Schmidt, C., 2014, Kampen om daginstitutionen: Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession. Krejsler, J. B., Ahrenkiel, A. & Schmidt, C. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 123-141 20 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Ændrede relationer mellem hjem og institution: Forældresamarbejdets form og indhold

Ahrenkiel, A., 2014, Kampen om daginstitutionen: Den danske model mellem kompetencetænkning, tradition og profession. Krejsler, J. B., Ahrenkiel, A. & Schmidt, C. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 165-183 18 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2013

Daginstitutionernes kvalitet og den upåagtede faglighed

Ahrenkiel, A., Nielsen, B. S., Schmidt, C., Sommer, F. M. & Warring, N., 2013, Roskilde Universitetscenter. Årsberetning 2012. Knudsen, P. & Jørgensen, E. L. (red.). Roskilde Universitet, Bind 2012. s. 103-104 (Roskilde Universitetscenter. Årsberetning).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Den gode vuggestue og den upåagtede faglighed

Ahrenkiel, A. & Nielsen, B. S., 18 mar. 2013, Den gode vuggestue. Stechmann, B. (red.). FOA: FOA, s. 20-21 2 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

2012

Sundhedsfremme på arbejdspladsen: det sunde arbejdsliv kræver handlerum

Dybbroe, B. & Ahrenkiel, A., 2012, Sundhedsfremme: Et kritisk perspektiv. Dybbroe, B., Land, B. & Nielsen, S. B. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 107-122

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2008

Tillidsrepræsentanter i DSR - udfordringer og svar: Rapport fra observationer, interview og forskningsværksteder

Ahrenkiel, A., Dybbroe, B. & Sommer, F. M., 2008, Kompendium: Sundhedsfremme og sundhedsstrategier: Specialkursus. Roskilde : Roskilde Universitet, Bind 1. s. 309-354 46 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

2000

Adult education between emancipation and control

Illeris, K. & Ahrenkiel, A., 2000, Adult education in the perspective of the learners. Illeris, K. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 110).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

1998

Uddannelsesmotiver og uddannelsesstrategier: kvinders møde med voksenuddannelse i et hverdagsperspektiv

Ahrenkiel, A., 1998, Udspil om læring og didaktik: 1. rapport fra Voksendidaktik- projektet. Illeris, K., Simonsen, B. & Ahrenkiel, A. (red.). Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, (Skriftserie fra Erhvervs- og voksenuddannelsesgruppen; Nr. 71).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

1997

Pædagogisk diskussion: studieforudsætninger hos mellemuddannede og konsekvenser for tilrettelæggelse af brobygningsforløb

Weber, K. & Ahrenkiel, A., 1997, Projekt brobygning: et kvalitetsudviklingsprojekt om indslusning af mellemuddannede til Roskilde Universitetscenters kandidatuddannelser. Hoffmann, H. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning