Uddannelse, Social Inklusion og Profession

Publikationer 2010 2018

Filter
Bidrag til bog/antologi
2018

Deltagelse, vidensbaseret praksisudvikling og vidensskabelse gennem udviklings- og forskningsværksteder

Nielsen, S. B., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Baagøe Nielsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 221-256 36 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

In- og eksklusion af drenge i det almene gymnasium

Larsen, L. & Friche, N., 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Nielsen, S. B., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 129-148 20 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Learning from newly graduated nurses response to discourses of selflessness in an actual medical unit in Denmark

Jensen, C. J., Nielsen, S. B. & Dale, C. M., maj 2018, Nyuddannede sygeplejerskers møder med realiteterne på medicinske afsnit reformerede sygehuse: en institutionel etnografisk undersøgelse. Jensen, C. J. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 202-223 22 s. (Afhandlinger fra Ph.d.-skolen for Mennesker og Teknologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

"Måske er jeg bare en følsom mand?": Om konsekvenser af pædagogstuderendes kønsskabelse for mandlige studerende

Nielsen, S. B. & Mogensen, K. H., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og forskning i praksis. Baagøe NIelsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 167-194 (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Unge mænds inklusion på kønnede uddannelser: Teoretiske perspektiver på kønsintegrationens udfordringer

Nielsen, S. B., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Baagøe Nielsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 27-60 33 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Working life on Nordic Labour Platforms

Weber, S. S., 2018, Work and Wellbeing in the Nordic Countries: Critical Perspectives on the World's Best Working Life. Hvid, H. & Falkum, E. (red.). 1st udg. Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Individuel kompetencevurdering (IKV) som vej til et bredere læringsbegreb?

Leth, J. B. & Nielsen, S. B., aug. 2017, Livserfaring og kompetenceudvikling: Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring . Salling Olesen, H., Aagaard, K. & Husted, B. (red.). Århus: Professionshøjskolen VIA University College, Bind 2. s. 72-84 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016

Balanceakter på kanten af uddannelse: tilhørs betydning for faglig inklusion og udvikling

Wulf-Andersen, T. Ø., Pless, M. & Nielsen, S. B., 2016, Unge, udenforskab og social forandring: Nordiske perspektiver. Wulf-Andersen, T., Follesø, R. & Olsen, T. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 245-270 25 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Familieliv og seksualiteter mellem tradition og opbrud (familieliv under forandring)

Westerling, A. & Nielsen, S. B., 22 sep. 2016, Køn, seksualitet og mangfoldighed. Baagøe Nielsen, S. & Riis Hansen, G. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Involvering og kritisk facilitering gennem værksteder

Nielsen, S. B. & Wulf-Andersen, T. Ø., 2016, Social Intervention: Meningsfuld indgriben i menneskers liv. Krøjer, J. & Dupret, K. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 167-190 24 s. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Krav om uddannelse: politik og konsekvenser for udsatte unge

Larsen, L. & Katznelson, N., 20 nov. 2016, Unge, udenforskab og social forandring: nordiske perspektiver. Wulf-Andersen, T., Follesøe, R. & Olsen, T. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 221-245 25 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Mænd i pædagogisk arbejde: Gamle dagsordner, nye udfordringer og mangfoldige muligheder?

Nielsen, S. B., 22 sep. 2016, Køn, seksualitet og mangfoldighed. Riis Hansen, G. & Baagøe Nielsen, S. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 97-122

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

På vej mod mangfoldighed og ligestilling? Køn, seksualitet og familieformer under forandring

Nielsen, S. B. & Hansen, G. R., 22 sep. 2016, Køn, seksualitet og mangfoldighed. Baagøe Nielsen, S. & Hansen, G. R. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, 1

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Unge, udenforskab og social forandring: nordiske perspektiver

Wulf-Andersen, T. Ø., Follesø, R. & Olsen, T., 2016, Unge, udenforskab og social forandring.: Nordiske perspektiver. Wulf-Andersen, T., Follesø, R. & Olsen, T. (red.). 1 udg. Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 15-35 21 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review