Uddannelse, Social Inklusion og Profession

Publikationer 2010 2018

2018

Co‐production in community mental health services: blurred boundaries or a game of pretend?

Nielsen, S. K. & Andersen, D., 2018, I : Sociology of Health and Illness. 40, 5, s. 828-842 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Deltagelse, vidensbaseret praksisudvikling og vidensskabelse gennem udviklings- og forskningsværksteder

Nielsen, S. B., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Baagøe Nielsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 221-256 36 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis

Nielsen, S. B. (red.), Thingstrup, S. H. (red.), Brodersen, M. (red.) & Hersom, H. (red.), mar. 2018, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 263 s. (Uddannelse og læring, Bind 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

In- og eksklusion af drenge i det almene gymnasium

Larsen, L. & Friche, N., 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Nielsen, S. B., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 129-148 20 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Learning from newly graduated nurses response to discourses of selflessness in an actual medical unit in Denmark

Jensen, C. J., Nielsen, S. B. & Dale, C. M., maj 2018, Nyuddannede sygeplejerskers møder med realiteterne på medicinske afsnit reformerede sygehuse: - en institutionel etnografisk undersøgelse. Jensen, C. J. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 202-223 22 s. (Afhandlinger fra Ph.d.-skolen for Mennesker og Teknologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

"Måske er jeg bare en følsom mand?": Om konsekvenser af pædagogstuderendes kønsskabelse for mandlige studerende

Nielsen, S. B. & Mogensen, K. H., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og forskning i praksis. Baagøe NIelsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 167-194 (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Professionalization of child care services in a time of ‘care crisis’

Nielsen, S. B., 14 okt. 2018.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Unge mænds inklusion på kønnede uddannelser: Teoretiske perspektiver på kønsintegrationens udfordringer

Nielsen, S. B., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Baagøe Nielsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 27-60 33 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Working life on Nordic Labour Platforms

Weber, S. S., 2018, Work and Wellbeing in the Nordic Countries: Critical Perspectives on the World's Best Working Life. Hvid, H. & Falkum, E. (red.). 1st udg. Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Arbejdsmæssige og professionelle orienteringer og refleksioner i 0-6 års institutionen: - balance mellem ’pasning’ og ’pædagogik’ – rationalisering og nedslidning

Bøje, J. D. & Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Bøje, J. D. & Nielsen, S. B. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 93-114 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Attraktiv på papiret? De nyuddannedes håndteringer af pres fra ny ledelsesorganisering, markedsgørelse og serviceorientering i praksis

Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. NIelsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 219-234 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Attraktiv på papiret? Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling

Nielsen, S. B. (red.) & Bøje, J. D. (red.), 2017, Roskilde: Roskilde Universitet. 243 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

Forståelser af nyuddannedes kvalifikationer, udfordringer og orienteringer i pædagogarbejdet

Nielsen, S. B. & Bøje, J. D., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde Universitet, s. 53-66 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Individuel kompetencevurdering (IKV) som vej til et bredere læringsbegreb?

Leth, J. B. & Nielsen, S. B., aug. 2017, Livserfaring og kompetenceudvikling: Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring . Salling Olesen, H., Aagaard, K. & Husted, B. (red.). Århus: Professionshøjskolen VIA University College, Bind 2. s. 72-84 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Når unge fra udkanten vælger læreruddannelsen til: rejser ud og vender hjem

Esmer, S., Pedersen, A., Trolle, J., Høgh, M. & Larsen, L., apr. 2017, I : Studier i læreruddannelse og -profession. 2, 1, s. 117-141 24 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Professionsbachelorisering i et vadested

Nielsen, S. B. & Bøje, J. D., dec. 2017, Attraktiv på papiret? : Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 13-28 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Professionsbachelorreformernes indhold og kontekst - uddannelses- og professionsudvikling?

Bøje, J. D. & Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret? : Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 29-44 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Pædagogisk praksis i opbrud: Professionalisering som udfordring ved moderniseringen af det pædagogiske arbejde

Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 197-218 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Pædagogstuderendes orienteringer og sociale profil

Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 45-52 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Teoretiske perspektiver på nyuddannedes kvalificering og overgang til professionelt arbejde

Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 67-92 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Unge mænd og biler: Tilhør indenfor og udenfor skolen

Mogensen, K. H., Wulf-Andersen, T. Ø. & Larsen, L., 2017, I : Nordisk Välfärdsforskning. 2, 1, s. 39-52

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2016

Balanceakter på kanten af uddannelse: tilhørs betydning for faglig inklusion og udvikling

Wulf-Andersen, T. Ø., Pless, M. & Nielsen, S. B., 2016, Unge, udenforskab og social forandring: Nordiske perspektiver. Wulf-Andersen, T., Follesø, R. & Olsen, T. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 245-270 25 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Demokratisk deltagelse for unge i en gråzone

Lau, C. B., sep. 2016, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2016, 3, s. 75-83 9 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Engaging in the battle of pedagogical knowledge: Everyday experience as a basis for transforming practices in Danish childcare centres

Nielsen, S. B., okt. 2016. 7 s.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Familieliv og seksualiteter mellem tradition og opbrud (familieliv under forandring)

Westerling, A. & Nielsen, S. B., 22 sep. 2016, Køn, seksualitet og mangfoldighed. Baagøe Nielsen, S. & Riis Hansen, G. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Fra kvalitativ forskning til tydelige policy-anbefalinger

Wulf-Andersen, T. Ø., 2016.

Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

Involvering og kritisk facilitering gennem værksteder

Nielsen, S. B. & Wulf-Andersen, T. Ø., 2016, Social Intervention: Meningsfuld indgriben i menneskers liv. Krøjer, J. & Dupret, K. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 167-190 24 s. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Krav om uddannelse: politik og konsekvenser for udsatte unge

Larsen, L. & Katznelson, N., 20 nov. 2016, Unge, udenforskab og social forandring: nordiske perspektiver. Wulf-Andersen, T., Follesøe, R. & Olsen, T. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 221-245 25 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Køn, seksualitet og mangfoldighed

Nielsen, S. B. (red.) & Hansen, G. R. (red.), 22 sep. 2016, Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Mænd i pædagogisk arbejde: Gamle dagsordner, nye udfordringer og mangfoldige muligheder?

Nielsen, S. B., 22 sep. 2016, Køn, seksualitet og mangfoldighed. Riis Hansen, G. & Baagøe Nielsen, S. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 97-122

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Parents with Schizophrenia – Insights from notifications of suspected child abuse and neglect

Wulf-Andersen, T. Ø. & Ranning, A., 2016, (Afsendt) I : Psychosis.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

På vej mod mangfoldighed og ligestilling? Køn, seksualitet og familieformer under forandring

Nielsen, S. B. & Hansen, G. R., 22 sep. 2016, Køn, seksualitet og mangfoldighed. Baagøe Nielsen, S. & Hansen, G. R. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, 1

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Udsatte unges uddannelsesdeltagelse: Tilhør og steder som teoretiske perspektiver

Larsen, L., Wulf-Andersen, T. Ø., Nielsen, S. B. & Mogensen, K. H., 17 nov. 2016, I : Sosiologi i Dag. 46, 3-4, s. 110-129 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Unge, udenforskab og social forandring: Nordiske perspektiver

Follesø, R. (red.), Wulf-Andersen, T. (red.) & Olsen, T. (red.), 2016, 1 udg. Frederiksberg C: Frydenlund Academic. 328 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Unge, udenforskab og social forandring: nordiske perspektiver

Wulf-Andersen, T. Ø., Follesø, R. & Olsen, T., 2016, Unge, udenforskab og social forandring.: Nordiske perspektiver. Wulf-Andersen, T., Follesø, R. & Olsen, T. (red.). 1 udg. Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 15-35 21 s. (Velfærd, professioner og hverdagsliv under forandring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Unge, udenforskab og uddannelse

Wulf-Andersen, T. Ø., 11 okt. 2016.

Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

Voicing young people at risk

Mogensen, K. H., Wulf-Andersen, T. Ø., Larsen, L. & Nielsen, S. B., 15 jun. 2016.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

2010

De oplagte valg: Om drenges veje ind og ud af uddannelserne

Nielsen, S. B., sep. 2010.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceRådgivning

Åben adgang