Subjekt, teknologi og social praksis

  • Universitetsvej 1, Bygning 03.1

    4000 Roskilde

    Danmark

Publikationer 1977 2020

Filter
Tidsskriftartikel
2020

Implications of Assessing Student-Driven Projects: A Case Study of Possible Challenges and an Argument for Reflexivity

Pedersen, S. & Hobye, M., 2020, I : Education Sciences. 10, 1

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Moral imagination: Politics of knowledge in Günther Anders’ philosophy of technology

Schraube, E., 2020, (Accepteret/In press) I : Human Arenas: An Interdisciplinary Journal of Psychology, Culture, and Meaning.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2019

Against bisected learning

Schraube, E. & Marvakis, A., 2019, I : Annual Review of Critical Psychology. 16, s. 434-452

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Agile organizing and social identity - erosion of solidarity ?

Bidragets oversatte titel: Re-distribution af autoritet i anti-hierarkisk alternativ organiseringDupret, K. & Pultz, S., aug. 2019, (Afsendt) I : Culture and Organization.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Beasts, victims or competent agents: The positioning of children in research literature on manipulation

Warming, H., Galløe, L. R., Carlsen, A. R. H. & Rasmussen, S. R., feb. 2019, I : Childhood. 26, 1, s. 39-53 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Conflictuality and situated Inequality in Children’s School Life

Højholt, C., 2019, (Accepteret/In press) I : Children's Geographies.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Contextualized attribution: How young unemployed people blame themselves and the system and the relationship between blame and subjective well-being

Pultz, S., Teasdale, T. W. & Christensen, K. B., 24 sep. 2019, I : Nordic Psychology. 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Contradictions and conflicts – researching school as conflictual social practice

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, (Accepteret/In press) I : Theory & Psychology.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Det som flaskehalsen peger på! Betydningen af skolens aktuelle organisering for samarbejde om skolens opgave

Busch-Jensen, P., 1 feb. 2019, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 2, s. 33-54 20 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Developing knowledge through participation and collaboration: Research as mutual learning processes

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, (Accepteret/In press) I : Annual Review of Critical Psychology (Online).

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

En selvfølgelig succes: – en kritisk udforskning af patientuddannelsers subjektiveringspraksis

Dinesen, M. R., Albrechtsen, S. L. R. & Pedersen, S., 2019, (Accepteret/In press) I : Nordiske Udkast.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Findes der en autistisk form for social interaktion?

Boldsen, S., 2019, I : Autismebladet. 6, s. 10-12 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Forældreskab og familieliv: – analyseret i en velfærdsstatslig kontekst

Juhl, P., 10 okt. 2019, I : Nordiske Udkast. 46, 2, s. 4-20 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Hacia una psicología del vivir cotidiano

Højholt, C. & Schraube, E., 2019, I : Revista Digital Internacional de Psicología y Ciencia Social. 5, 2, s. 280-291

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Konflikter om børns skoleliv: et forskningsprojekt på tværs

Røn Larsen, M. & Højholt, C., 2019, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 2, s. 3-13

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Kritische Psychologie: Refining theory, methodology and empirical research

Batur, S., Kessi, S., Marvakis, A., Painter, D., Schraube, E., Strohm Bowler, E. & Trivila, S., 2019, I : Annual Review of Critical Psychology. 16, s. 3-9

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Parental collaboration in relation to children’s school life - advanced self-regulation or possibilities for solidarity?

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, I : International Journal of Qualitative Studies in Education. 32, 8, s. 1048-1063

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Preverbal children as co-researchers: Exploring subjectivity in everyday living

Juhl, P., 1 feb. 2019, I : Theory & Psychology. 29, 1, s. 46-65 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Pushing and pulling: the micropolitics involved in virtual communication tool among knowledge workers

Dupret, K. & Pultz, S., 2019, (Under udarbejdelse) I : Human Relations. 25 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Teaching as a social practice

Mardahl-Hansen, T., 2019, I : Nordic Psychology (Online). 71, 1, s. 3-16

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Theorizing research ethics for the study of psychological phenomena from within relational everyday life

Hilppö, J., Chimirri, N. A. & Rajala, A., 13 nov. 2019, I : Human Arenas - An interdisciplinary Journal of Psychology, Culture, and Meaning. 2, 4, s. 405-415

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Undervisning som social praksis

Mardahl-Hansen, T., 2019, (Accepteret/In press) I : Nordiske Udkast.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Wider das halbierte Lernen

Marvakis, A. & Schraube, E., 2019, (Accepteret/In press) I : Forum Kritische Psychologie – Neue Folge.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Young people’s development of agency: explored from their perspectives on everyday school life

Juhl, P., 23 dec. 2019, I : Annual Review of Critical Psychology. 16, s. 781-800 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

”Digital Culture?”: De/stabilizing the “Digital Generation”

Bidragets oversatte titel: "Digital kultur?": De/stabilisering af den "digitale generation"Kristiansen, A. E. W. & Jensen, T., 2019, (Under udarbejdelse) I : Subjectivity: international journal of critical psychology. 23 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2018

Hidden present, visible absent in the city of dreams: Assembling the collective imagination

Rhodes, P., Mihalits, D., Lättmann, K., Rodax, N., Hornung, S., Chistensen, A. B., Degen, J., Schüttengruber, V., Tchitchihé, M., Haq, S., Nebowsky, A-E., Pern, T., Schraube, E. & Botelho, V., 2018, I : Human Arenas - An interdisciplinary Journal of Psychology, Culture, and Meaning. 1, 2, s. 151-165

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Jeg vil ikke i fængsel: Om den affektive ledelse af de arbejdsløses selvledelse

Pultz, S., 2018, I : Tidsskrift for professionsstudier. 14, 27, s. 78-90 12 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Teaching ethical-participatory social design

Dupret, K. & Chimirri, N. A., 2018, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 13, 24, s. 20-36

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Teori gør forskellen: Analytiske strategier i kritisk psykologi

Schraube, E., 2018, I : Nordiske Udkast. 45, 2, s. 24-39

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Toward a phenomenological account of embodied subjectivity in autism

Boldsen, S., 18 jun. 2018, I : Culture, Medicine and Psychiatry. 42, 4, s. 893–913 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Workarounds in the Danish health sector: From tacit to explicit innovation

Dupret, K. & Friborg, B., maj 2018, I : Nordic Journal of Working Life Studies. 8, S3, 21 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2017

Daginstitutioners betydning for børns udvikling

Juhl, P., 15 maj 2017, I : 0-14 : pædagogisk tidsskrift for daginstitutioner og klubber. 2017, 2, s. 2-3 2 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Pædagogisk faglighed analyseret fra et børneperspektiv

Juhl, P., 1 dec. 2017, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2017, 4, s. 53-62 8 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2016

Børneliv i 0-3-års institutioner

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2016, I : Tidsskriftet 0-14 - et pædagogisk tidsskrift. 26, 1, s. 20-21

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Demokratiske bestræbelser i den danske småbørnspædagogik

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., sep. 2016, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2016, 3

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Digitalisering af ældre menneskers hverdag: et anliggende for frivillige?

Borchorst, D. S., Sillesen, A., Sommer, F. M. & Heilesen, S., 16 maj 2016, I : Gerontologi. 32, 1, s. 4-7 4 s., 201611.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Exploring Social and Embodied Aesthetics

Axel, E., Jacobsen, P. H. & Hermansen, J. B., 2016, (Under udarbejdelse) I : Scandinavian Journal of Management. 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fra brugerperspektiver til konflikter om børns udvikling

Højholt, C., 2016, I : Nordiske Udkast. 43, 1, s. 27 - 49 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Governing homo economicus: risk management among young unemployed people in the Danish welfare state

Bidragets oversatte titel: At lede homo economicus: Risikohåndtering blandt unge arbejdsløse i den danske velfærdsstatPultz, S., 2016, I : Health, Risk & Society . 18, 3/4, s. 168 187 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

In Dialogue with Related Fields of Inquiry: The Interdisciplinarity, Normativity and Contextuality of Audience Research

Mathieu, D., Brites, M. J., Chimirri, N. A. & Saariketo, M., maj 2016, I : Particip@tions. 13, 1, s. 462-475

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Legens Alvor: Styring i rollespillets læringspraksis

Galløe, L. R., maj 2016, I : Dansk Sociologi. 27, 1, s. 57-73

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang

Methodological Challenges in the Transition towards Online Audience Research

Mathieu, D., Vicente-Mariño, M., Brites, M. J., Amaral, I., Chimirri, N. A., Finger, J., Romic, B., Saariketo, M., Perälä, R., Torres Silva, M. & Pacheco, L., maj 2016, I : Particip@tions. 13, 1, s. 289-320

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Musikalitet på et praksisteoretisk grundlag

Axel, E., 2016, (Under udarbejdelse) I : Nordisk Musikkpedagogisk Forskning. 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

På sporet af det gode børneliv: voksnes bekymring og børns perspektiver på problemer i hverdagslivet

Juhl, P., 2016, I : Nordiske Udkast. 43, 1, s. 51-61

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review