Subjekt, teknologi og social praksis

  • Universitetsvej 1, Bygning 03.1

    4000 Roskilde

    Danmark

Publikationer 1977 2020

(Wi(e)der)sprechen!

Dege, C., Dege, M., Grallert, T. & Chimirri, N., 2010, Können Marginalisierte (wi(e)der)sprechen?: Zum politischen Potenzial der Sozialwissenschaften. Dege, M., Grallert, T., Dege, C. & Chimirri, N. (red.). Gießen: Psychosozial-Verlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

A Building Connecting Separated Communities

Axel, E., 2008. 7 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Åben adgang
Fil

Across family Work and Inclusion in School: The Professional Struggle of Defining Children's Difficulties

Bidragets oversatte titel: På tværs af familiearbejde og inklusion i skolen: Professionel strid om definitioner af børns vanskelighederRøn Larsen, M., 2007.

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Against bisected learning

Schraube, E. & Marvakis, A., 2019, I : Annual Review of Critical Psychology. 16, s. 434-452

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Agile organizing and social identity - erosion of solidarity ?

Bidragets oversatte titel: Re-distribution af autoritet i anti-hierarkisk alternativ organiseringDupret, K. & Pultz, S., aug. 2019, (Afsendt) I : Culture and Organization.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Aktør-netværksteori i arbejdslivsforskningen: Temanummer af Tidsskrift for Arbejdsliv

Nickelsen, N. C. M. (red.), Dupret, K. (red.) & Krøjer, J. (red.), 2012, (Tidsskrift for Arbejdsliv; Nr. 3, Bind 14).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Alltägliche Lebensführung in der Kindergartenpraxis

Chimirri, N. A., 2012.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Analytical and ethical complexities in video game research

Andersen, M. L., Chimirri, N. A. & Søndergaard, D. M., 2016.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Analytical strategies of critical psychology

Schraube, E., 2013.

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Anders, Günther

Schraube, E., 2007, Leksikon for det 21. århundrede. www.leksikon.org

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportEncyclopædiartikelForskning

Åben adgang
Fil

Andre slags voksen: Forskerpositioner med indbyggede ricisi

Jensen, T., 2006, Pædagogisk psykologi: - positioner og perspektiver. Elle, B., Nielsen, K. & Nissen, M. (red.). 1. udg. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, s. 147 - 168 21 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

A Paradox of Inclusion: Administrative Procedures and Children’s Perspectives on Difficulties in School

Bidragets oversatte titel: Et inklusionsparadoks: Administrative og børns perspektiver på skolevanskelighederRøn Larsen, M., 2012, Children, Childhood and Everyday Life: Children’s Perspectives. Hedegaard, M., Højholt, C., Ulvik, O. S. & Aronsson, K. (red.). Charlotte N.C.: Information Age Publishing, s. 143-160

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Applying cognitive interviewing for validation of questionnaire items in a Danish national working environment survey

Bjørner, J. B., Suhr, A. N., Dziekanska, A., Rausch, I., Wolthers, A. R. & Mathiesen, T. G., 2010.

Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

Fil

Approaching a phenomenological methodology for studying social life in autism

Boldsen, S., 3 jan. 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

A Subject and Agency Approach to Sexualized Coercion

Pedersen, B. M., 8 apr. 2016. 9 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Asymmetric Information and Collective Ignorance: Dilemmas in Dialogue-based Architectural Competitions

Jacobsen, P. H., Kreiner, K. & Jensen, D. T., 5 maj 2010. 18 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Fil

At få begrebet mening til at give mening i en praksisteoretisk ramme

Busch-Jensen, P., sep. 2015, I : Kognition & Paedagogik. 25, 97, s. 38-60 19 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

At skabe betingelser for børn og unges læring. Bidrag til en diskussion om lærerfaglighed og undervisning

Mardahl-Hansen, T., 2018, Konflikter om børns skoleliv Bog Konflikter om børns skoleliv. Højholt, C. & Kousholt, D. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 90-124

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

At skabe rytmisk sammenhæng i tilværelsen

Kristensen, K. A., 2013, I : Steinerskolen. 2013, 1, s. 49-52

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

At skrive udviklingshistorie sammen

Mardahl-Hansen, T., 2019, (Accepteret/In press) Tværprofessionelt samarbejde om inklusion i skolens læringsfællesskaber. syddansk Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

At tage stilling som en del af komplekse læreprocesser

Juhl, P., 2009, I : Nordiske Udkast. 37, 1/2, s. 19-33 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Ausbruch aus der hegemonialen Lesart, oder: Wie kann die alltägliche Nutzung von Massenmedien gedacht werden?

Chimirri, N. A., 2011.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Ausbruch aus der hegemonialen Lesart, oder: Wie kann die alltägliche Nutzung von Massenmedien gedacht werden?

Chimirri, N. A., 2012, Macht - Kontrolle - Evidenz: Psychologische Praxis und Theorie in den gesellschaftlichen Veränderungen. Bruder, K-J., Bialluch, C. & Leuterer, B. (red.). Gießen: Psychosozial-Verlag, s. 209-228

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Beasts, victims or competent agents: The positioning of children in research literature on manipulation

Warming, H., Galløe, L. R., Carlsen, A. R. H. & Rasmussen, S. R., feb. 2019, I : Childhood. 26, 1, s. 39-53 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Between Agency and Symbolic Violence

Pedersen, B. M., 17 apr. 2013. 7 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Betydningen af Social- og Sundhedsarbejde for Hjemløse der Lever på Gaden

Kristensen, K. A., 2014, I : Nordiske Udkast. 42, 2, s. 35-50 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Bredt og godt favnende grundlagsbeskrivelse

Kristensen, K. A., 13 sep. 2013, I : Dansk pædagogisk tidsskrift. 3, s. 100-101

Publikation: Bidrag til tidsskriftAnmeldelseFormidling

Brutal død venter Saddam Hussein: Iraks tidligere diktator står foran en af de mest barbariske henrettelsesformer.

Stroud, A., 2006, I : Dato. 1 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Bæredygtige Utopiske Levefællesskaber

Holm, J. & Kristensen, K. A., 2014, I : Psyke & Logos. 35, 1, s. 117-139

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Børnefællesskaber -om de andre børns betydning: At arbejde med rummelighed og forældresamarbejde

Røn Larsen, M., Højholt, C. & Stanek, A. H., 2014, 2 udg. Frederiksberg: Frydenlund Academic. 130 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Børnefællesskaber - om de andre børns betydning: at arbejde med rummelighed og forældresamarbjede

Højholt, C., Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2007, København: Forlaget Børn og Unge. 130 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Børnefællesskaber - om de andre børns betydning: At arbejde med rummelighed og forældresamarbejde

Højholt, C., Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2019, 3 udg. København: Frydenlund Academic. 130 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Børnefællesskaber ved skolestart

Stanek, A. H., 2008, I : Skolestart. 38

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Børneliv i 0-3-års institutioner

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2016, I : Tidsskriftet 0-14 - et pædagogisk tidsskrift. 26, 1, s. 20-21

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Børnelydhør politik 20 år efter Børnerådets start?

Juhl, P., Marschall, A. & Grumløse, S. P., 1 jul. 2014, I : Kristeligt Dagblad. s. 11

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Børneperspektiver fra grænselandet mellem folkeskole og specialklasse

Røn Larsen, M., 2011, Børn i vanskeligheder: samarbejde på tværs. Højholt, C. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 61 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Børneperspektiver på den SFO-pædagogiske praksis

Stanek, A. H., 2010, SFO- og fritidspædagogik: før, nu og i fremtiden. Ankerstjerne, T. (red.). Dafolo, s. 125-160

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Børn i vanskelighder - en introduktion

Højholt, C., maj 2011, Børn i vanskeligheder: Samarbejde på tværs. Højholt, C. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 13-29 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Børn i vanskeligheder: - Samarbejde på tværs

Højholt, C. (red.), maj 2011, København: Dansk Psykologisk Forlag. 248 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Børns betydning for hinanden i 0-3-års institutioner er enorm

Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., dec. 2013, I : 0-14 : pædagogisk tidsskrift for daginstitutioner og klubber. 23, 4, s. 40-43

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Børns fællesskaber og fællesskabernes betydning: analyseret i indskolingen fra børnehave til 1. klasse og SFO

Stanek, A. H., 2011, Roskilde Universitet. 393 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Capital Punishment, Science and Technology

Stroud, A., 2006, Roskilde: Roskilde Universitet, 10 s.

Publikation: Working paperForskning

Caring as predominantly ‘silent’, sociomaterial acts of mutual well-becoming: symposium contribution

Chimirri, N. A., 2018.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

Challenging the Conceptual Limits in Health Psychology: Using the Concept of Conduct of Life to Study People’s Health Activities from a Social and Subjective Perspective

Bidragets oversatte titel: Udfordring af de Begrebslige Begrænsninger i Sundhedspsykologien: Brug af Livsførelsesbegrebet til at undersøge menneskers sundhedsaktiviteter fra et socialt og et subjektivt perspektivKristensen, K. A., 30 dec. 2015, I : Outlines. 16, 2, s. 103-125 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Child, Families and Communities: Introducing Reflections

Højholt, C., 2018, International Handbook of Early Childhood Education. Fleer, M. & van Oers, B. (red.). Springer, Bind 2. s. 1471-1482 (Springer International Handbooks of Education Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Child, Families and Communities

Højholt, C., 2018, International Handbook of Early Childhood Education. Fleer, M. & van Oers, B. (red.). Springer, Bind 2. (Springer International Handbooks of Education Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Child, families and Communities: Introducing reflections

Bidragets oversatte titel: Børn, familier og Fællesskaber: - introducerende reflektionerHøjholt, C., 2015. 7 s.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Åben adgang
Fil