Subjekt, teknologi og social praksis

Publikationer 1977 2020

2020

Hvad er humanvidenskabelig generalisering?

Busch-Jensen, P., 2020, Humanistisk videnskabsteori. Eskildsen, K. (red.). Roskilde Universitetsforlag / Samfundslitteratur

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Moral imagination: Politics of knowledge in Günther Anders’ philosophy of technology

Schraube, E., 2020, (Accepteret/In press) I : Human Arenas: An Interdisciplinary Journal of Psychology, Culture, and Meaning.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Technology and the practice of everyday living

Schraube, E., 2020, (Accepteret/In press) The SAGE Handbook of Theoretical Psychology. Stam, H. J. & Looren de Jong, H. (red.). London: SAGE Publications, (Sage Handbook Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Why dialogue matters: Learning, digitalization and the conduct of everyday life

Schraube, E., 2020, (Accepteret/In press) London: Routledge.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Wie verändert die Digitalisierung die Praxis des Lernens und der alltäglichen Lebensführung?

Schraube, E. & Marvakis, A., 2020, (Accepteret/In press) Transformationen alltäglicher Lebensführung: Konzeptionelle und zeitdiagnostische Fragen. Jochum, G., Jurczyk, K., Voß, G. & Weihrich, M. (red.). München: Juventa Verlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

主体立场的心理学:克劳斯·霍尔茨坎普选集 [Chinese edition of “Psychology from the standpoint of the subject: Writings of Klaus Holzkamp”]

Schraube, E. (red.) & Osterkamp, U. (red.), 2020, (Accepteret/In press) Beijing: Beijing Normal University Press.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

2019

Against bisected learning

Schraube, E. & Marvakis, A., 2019, (Accepteret/In press) I : Annual Review of Critical Psychology. 16

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Agile organizing and social identity - erosion of solidarity ?

Bidragets oversatte titel: Re-distribution af autoritet i anti-hierarkisk alternativ organiseringDupret, K. & Pultz, S., aug. 2019, (Afsendt) I : Culture and Organization.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Approaching a phenomenological methodology for studying social life in autism

Boldsen, S., 3 jan. 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Beasts, victims or competent agents: The positioning of children in research literature on manipulation

Warming, H., Galløe, L. R., Carlsen, A. R. H. & Rasmussen, S. R., feb. 2019, I : Childhood. 26, 1, s. 39-53 15 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Børnefællesskaber - om de andre børns betydning: At arbejde med rummelighed og forældresamarbejde

Højholt, C., Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2019, 3 udg. København: Frydenlund Academic. 130 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Conflictuality and situated Inequality in Children’s School Life

Højholt, C., 2019, (Accepteret/In press) I : Children's Geographies.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Contradictions and conflicts – researching school as conflictual social practice

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, (Accepteret/In press) I : Theory & Psychology.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Developing Critical Edge Alliance Collaboration bottom up

Busch-Jensen, P., 6 jun. 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperFormidling

Developing knowledge through participation and collaboration: Research as mutual learning processes

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, (Accepteret/In press) I : Annual Review of Critical Psychology (Online).

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Efter 23 år i Danmark kæmper jeg stadig for at bevise, at jeg også er et menneske

Topal, M. K., 23 maj 2019, I : Information. s. Sektion 1, s. 14

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

En selvfølgelig succes: – en kritisk udforskning af patientuddannelsers subjektiveringspraksis

Dinesen, M. R., Albrechtsen, S. L. R. & Pedersen, S., 2019, (Accepteret/In press) I : Nordiske Udkast.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Ethical-symmetrical research with children as transgenerational mutually emancipating co-exploration of the more than human world

Chimirri, N. A., 2019.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Excluded from School: Between Discipline & Marginalization

Bidragets oversatte titel: Ekskluderet fra skole - mellem disciplin og marginaliseringWaleng, S., 2019, Roskilde Universitet, 11 s.

Publikation: Working paperForskning

Fil

Exploring the social worlds of autism

Boldsen, S., 3 jun. 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Forældreskab og familieliv: – analyseret i en velfærdsstatslig kontekst

Juhl, P., 10 okt. 2019, I : Nordiske Udkast. 2018, 2, s. 4-20 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fremmedgørelse som eksistentiel grunderfaring i skizofreni: Sartres intersubjektivitet i dialog med den eksistentialfænomenologiske psykiatri

Boldsen, S., 23 aug. 2019, Mennesket og det andet: Bidrag til den eksistentielle fænomenologi. Rasmussen, M. (red.). 1 udg. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag, s. 142-163 21 s. (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Hacia una psicología del vivir cotidiana

Højholt, C. & Schraube, E., 2019, (Accepteret/In press) I : Revista Digital Internacional de Psicología y Ciencia Social. 5, 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Har du det godt? Om at have det godt i daginstitutionens hverdag

Juhl, P., Gitz-Johansen, T., Chimirri, N. A. & Rasmussen, K., 1 sep. 2019, (Accepteret/In press) Dafolo Forlag A/S. 200 s. (Uddannelse og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Introduction: Psychological studies of science and technology

O'Doherty, K., Osbeck, L., Schraube, E. & Yen, J., 2019, Psychological studies of science and technology. O'Doherty, K., Osbeck, L., Schraube, E. & Yen, J. (red.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 1-28 (Palgrave studies in the theory and history of psychology).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Konflikter om børns skoleliv: et forskningsprojekt på tværs

Højholt, C. & Røn Larsen, M., 2019, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Kritische Psychologie: Refining theory, methodology and empirical research

Batur, S., Kessi, S., Marlatt, E., Marvakis, A., Painter, D., Schraube, E. & Trivila, S., 2019, (Accepteret/In press) I : Annual Review of Critical Psychology.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Learning today: The politics of digitalization

Schraube, E., 2019.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Motivational debt

Pultz, S., 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Motivationsgæld og unge arbejdsløse

Pultz, S., 2019, At skulle ville: Om motivationsarbejde og motivationens tilblivelse og effekter. Samfundslitteratur

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Not Just a School: Explorations and Theoretical Considerations in Relation to the Human Eco-Niche

Pedersen, S., 2019, The Ethos of Theorizing. Murakami, K., Cresswell, J., Kono, T. & Zittoun, T. (red.). Canada: Captus Press

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

Outsourced agency? an exploration of the implications of outsourcing everyday life tasks

Pedersen, S. & Pultz, S., 2019, s. 170.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Parental collaboration in relation to children’s school life: Advanced self-regulation or possibilities for solidarity?

Højholt, C. & Kousholt, D., 2019, I : International Journal of Qualitative Studies in Education. 32, 8, s. 1048 - 1063

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Preverbal children as co-researchers: Exploring subjectivity in everyday living

Juhl, P., 1 feb. 2019, I : Theory & Psychology. 29, 1, s. 46-65 22 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Psychological studies of science and technology

O'Doherty, K. (red.), Osbeck, L. (red.), Schraube, E. (red.) & Yen, J. (red.), 2019, Cham: Palgrave Macmillan. (Palgrave studies in the theory and history of psychology).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Pushing and pulling: the micropolitics involved in virtual communication tool among knowledge workers

Dupret, K. & Pultz, S., 2019, (Under udarbejdelse) I : Human Relations. 25 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Rethinking psychology of technology for future society: Exploring subjectivity from within more-than-human everyday life

Chimirri, N. A. & Schraube, E., 2019, Psychological studies of science and technology. O’Doherty, K., Osbeck, L., Schraube, E. & Yen, J. (red.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 49-76 (Palgrave studies in the theory and history of psychology).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Subjectivity and knowledge: Generalization in the psychological study of everyday life

Højholt, C. (red.) & Schraube, E. (red.), 2019, (Accepteret/In press) New York: Springer. (Theory and history in the human and social sciences).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Subjectivity and knowledge: The formation of situated generalization in psychological research

Schraube, E. & Højholt, C., 2019, (Accepteret/In press) Subjectivity and knowledge: Generalization in the psychological study of everyday life.. Højholt, C. & Schraube, E. (red.). New York: Springer, (Theory and history in the human and social sciences).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Sultanens skæbnestund

Topal, M. K., 28 jun. 2019, I : Weekendavisen.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Syrienkrigere bør være bange for at møde vores retssamfund, ikke omvendt!

Topal, M. K., 3 mar. 2019, I : Jyllands-Posten.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - KronikFormidling

Teaching as a social practice

Mardahl-Hansen, T., 2019, I : Nordic Psychology (Online). 71, 1, s. 3-16

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Theorizing research ethics for the study of psychological phenomena from within relational everyday life

Hilppö, J., Chimirri, N. A. & Rajala, A., 20 jun. 2019, I : Human Arenas.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang