Organisationsprofil

Organisationsprofil

SOL’s forskningsfelt er sprog og læring inden for sprog som fremmedsprog, andetsprog, førstesprog, nabosprog, individuel og samfundsmæssig flersprogethed, samt inter-, multi- og transkulturalitet.

 

SOL ser sprog, sproglæring og sprogundervisning som en integreret del af de lærendes kompetence- og identitetsudvikling inden for alle sociale, institutionelle og kulturelle kontekster. Sprog og sproglæring betragtes dermed i et sociokulturelt perspektiv som situerede sociale praksisser, hvorigennem mennesker skaber og genskaber sociale og kulturelle kontekster for menings- og identitetsdannelse, og anvender sprog og kultur som dynamiske ressourcer i udformningen af deres sociale liv.

Netværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikation 2003 2018

Arbeid og Språk - et samspill

Pedersen, M. S. mar. 2018 Oslo, Norge: Kompetanse Norge. 32 s.

Publikation: Bog/rapportRapport

Åben adgang
Fil

Børn som skabere af betydning og mening

Hattesen Balle, S., Olsen, M. & Pedersen, M. S. jan. 2018 I : Sprogforum. 65, s. 71-77 7 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikel

Future incorporated?

Horn, L. 1 apr. 2018 Economic Science Fiction. Davies, W. (red.). London: Goldsmiths Press, s. 41 58 s.

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konferenceprocesBidrag til bog/antologi

Projekter 2015 2020

Rethinking Democracy from the Global South

Krabbe, J. S.

08/08/2017 → …

Projekter: Forskning

FKK 2015

Mørck, Y.

01/09/2016 → …

Projekter: Forskning

Aktiviteter 2008 2018

Arbejdsrettet andetsprogsundervisning

Pedersen, M. S. (Deltager)
8 jan. 201830 sep. 2018

Aktivitet: Andet (priser, ekstern undervisning samt andet). - Andet

Arbejdsrettet andetsprogsundervisning

Pedersen, M. S. (Deltager)
8 jan. 201830 sep. 2018

Aktivitet: Andet (priser, ekstern undervisning samt andet). - Andet

Beskæftigelsesrettet andetsprogsundervisning -lærerens opgaver

Pedersen, M. S. (Oplægsholder)
30 maj 2018

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag