Institut for Mennesker og Teknologi

Publikationer 1965 2020

Filter
Antologi
2019

Har du det godt? Om at have det godt i daginstitutionens hverdag

Juhl, P., Gitz-Johansen, T., Chimirri, N. A. & Rasmussen, K., 2019, (Afsendt) Dafolo Forlag A/S. 200 s. (Uddannelse og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Hostessing tourists as temporary locals

Meged, J. W. & Zillinger, M., 2019, (Accepteret/In press)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Meningsfuldt? Kritiske diskussioner om mening i sociale interventioner

Krøjer, J. & Hagedorn-Rasmussen, P., 15 apr. 2019, (Accepteret/In press) Frederiksberg: Frydenlund Academic. 200 s. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring. Arbejde, hverdagsliv og civilsamfund i forskellige institutionelle sammenhænge, Bind 4).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Psychological studies of science and technology

O'Doherty, K. (red.), Osbeck, L. (red.), Schraube, E. (red.) & Yen, J. (red.), 2019, (Accepteret/In press) London: Palgrave Macmillan. (Palgrave studies in the theory and history of psychology).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Pædagogikken og Pengene

Øland, T. (red.) & Elle, B. (red.), 1 maj 2019, 1 udg. København. 80 s. (Dansk Paedagogisk Tidsskrift; Nr. 2019, Bind 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Redaktionens Indledning

Christensen, S., Hansen, N. G., Langkjær, S., Laugesen, M. H-L. & Wiewiura, J. S., 1 mar. 2019, København: Nyt fra Samfundsvidenskaberne. 10 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Simmel - Sociologiens Eventyrer

Christensen, S. (red.), Hansen, N. G. (red.), Langkjær, S. (red.), Laugesen, M. H-L. (red.) & Wiewiura, J. S., 1 mar. 2019, København: Nyt fra Samfundsvidenskaberne. 447 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Social Bæredygtighed - begreb, felt og kritik

Dupret, K., Langergaard, L. L., Hagedorn-Rasmussen, P., Krøjer, J., Hulgård, L., Andersen, L. L., Egmose, J. & Jensen, C. R., apr. 2019, (Afsendt) Frydenlund Academic. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Subjectivity and knowledge: Generalization in the psychological study of everyday life

Højholt, C. (red.) & Schraube, E. (red.), 2019, (Accepteret/In press) New York: Springer. (Theory and history in the human and social sciences).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

The Social in the Subject. The Subject in the Social: Interrogating Psycho-Social Research

Lundgaard Andersen, L. (red.), 2019, (Under udarbejdelse) Policy Press. 250 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Velbekomme - Måltidets Sociologi

Christensen, S. & Jacobsen, M., 1 mar. 2019, Nyt fra Samfundsvidenskaberne. 20 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Verden ifølge Humaniora

Bille, M., Engberg-Pedersen, A. & Gram-Skjoldager, K., 2019, (Accepteret/In press) Aarhus Universitetsforlag.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

主体立场的心理学:克劳斯·霍尔茨坎普选集 [Chinese edition of “Psychology from the standpoint of the subject: Writings of Klaus Holzkamp”]

Schraube, E. (red.) & Osterkamp, U. (red.), 2019, (Accepteret/In press) Beijing: Beijing Normal University Press.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

2018

Activating the Heart: research storytelling and knowledge sharing

Christensen, J. (red.), Cox, C. (red.) & Szabo Jones, L. (red.), 2018, Waterloo, Ontario: Wilfrid Laurier University Press. 220 s. (Indigenous studies series).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Aktionsforskningen i den anvendelsesorienterede horisont: Udvikling eller afvikling?

Elle, B. (red.), 23 feb. 2018, København: Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 96 s. (Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Children, Childhood, and Everyday Life: Children's perspectives

Hedegaard, M. (red.), Aronsson, K. (red.), Højholt, C. (red.) & Skær Ulvik, O. (red.), 2018, 2 udg. Charlotte: Information Age Publishing. 257 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Den modige leder

Mellon, K. (red.), 2018, Frederikshavn: Dafolo. 222 s. (Ledelse for Læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis

Nielsen, S. B. (red.), Thingstrup, S. H. (red.), Brodersen, M. (red.) & Hersom, H. (red.), mar. 2018, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 263 s. (Uddannelse og læring, Bind 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Equity in and through education: Changing contexts, consequences, and contestations

Carney, S. (red.) & Schweisfurth, M. (red.), 2018, Leiden/ Boston : Brill | Sense. 227 s. (Comparative and International Education: A diversity of Voices, Bind 5).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Experiencing Networked Urban Mobilities: Practices, Flows, Methods

Freudendal-Pedersen, M. (red.), Hartmann-Petersen, K. (red.) & Fjalland, E. L. P. (red.), 2018, New York: Routledge. (Networked Urban Mobilities Series; Nr. 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Exploring Networked Urban Mobilities: Theories, Concepts, Ideas

Freudendal-Pedersen, M. (red.) & Kesselring, S. (red.), 15 jan. 2018, New York: Routledge. 158 s. (Networked Urban Mobilities Series; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Functional and Logic Programming: 14th International Symposium (FLOPS 2018), Nagoya, Japan, May 9-11, 2018

Gallagher, J. P. (red.) & Sulzmann, M. (red.), 2018, Switzerland: Springer. 281 s. (Lecture Notes in Computer Science, Bind 10818). (Theoretical Computer Science and General Issues).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Intercultural Counselling in Denmark

Singla, R. & Høgh Thøgersen, M., 30 apr. 2018, (Afsendt) United Kingdom : Cambridge Scholars Publishing. 15 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Konflikter om børns skoleliv

Højholt, C. (red.) & Kousholt, D. (red.), 2018, København: Dansk Psykologisk Forlag. 288 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Logic-Based Program Synthesis and Transformation: 27th International Symposium, LOPSTR 2017, Namur, Belgium, October 10-12, 2017, Revised Selected Papers

Fioravanti, F. (red.) & Gallagher, J. P. (red.), 2018, Springer. 341 s. (Lecture Notes in Computer Science, Bind 10855). (Theoretical Computer Science and General Issues, Bind 10855).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

On Drifting

Lavery, C. (red.), Pelissero, M. (red.) & Pinder, D. (red.), 31 dec. 2018, Routledge. 146 s. (Performance Research: a journal of the performing arts; Nr. 7, Bind 23).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

PDC 2018 Participatory Design, Democracy and Politics: Proceedings of the 15th Participatory Design Conference Volume I: Full Papers

Huybrechts, L. (red.), Teli, M. (red.), Light, A. (red.), Lee, Y. (red.), Garde, J. (red.), Vines, J. (red.), Brandt, E. (red.), Kanstrup, A. M. (red.) & Bødker, K. (red.), 20 aug. 2018, New York: Association for Computing Machinery.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

PDC 2018 Participatory Design, Democracy and Politics: Proceedings of the 15th Participatory Design Conference Volume II: Short Papers, Situated Actions, Workshops and Tutorial

Huybrechts, L. (red.), Teli, M. (red.), Light, A. (red.), Lee, Y. (red.), DiSalvo, C. (red.), Grönvall, E. (red.), Kanstrup, A. M. (red.) & Bødker, K. (red.), 20 aug. 2018, New York: Association for Computing Machinery. (P D C).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Proceedings Third Workshop on Models for Formal Analysis of Real Systems and Sixth International Workshop on Verification and Program Transformation

Gallagher, J. P. (red.), van Glabbeek, R. (red.) & Serwe, W. (red.), apr. 2018, EPTCS. (Electronic Proceedings in Theoretical Computer Science, Bind 268).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Åben adgang

Projektarbejdets kompleksitet: Viden, værktøjer og læring

Mac, A. (red.) & Hagedorn-Rasmussen, P. (red.), 2 maj 2018, 2 udg. Frederiksberg: Samfundslitteratur. 274 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Visuel etnografi: om kendetegn, erfaringer og muligheder ved et metodisk felt i udvikling

Rasmussen, K., 2018, Hans Reitzels Forlag. 29 s. (Sociologi (Kbh.); Nr. 16).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Vocational education in the Nordic countries: Learning from diversity

Jørgensen, C. H. (red.), Olsen, O. J. (red.) & Persson Thunqvist, D. (red.), 15 maj 2018, New York: Routledge. 188 s. (Routledge Research in International and Comparative Education, Bind 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

心理学与日常生活的安排 [Chinese edition of "Psychology and the conduct of everyday life "]

Schraube, E. (red.) & Højholt, C. (red.), 2018, (Accepteret/In press) Bijing: Beijing Normal University Press.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

2017

Conference Proceeding: 5th International Research Forum on Guided Tours

Meged, J. W. (red.) & Koerts, D. (red.), 1 dec. 2017, Roskilde : Roskilde Universitet. 144 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Den kritiske leder

Mellon, K. (red.), 2017, Frederikshavn: Dafolo. 184 s. (Ledelse for Læring, Bind 2017).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Flexible Query Answering Systems: 12th International Conference, FQAS 2017, London, UK, June 21-22, 2017. Proceedings

Christiansen, H. (red.), Jaudoin, H. (red.), Chountas, P. (red.), Andreasen, T. (red.) & Legind Larsen, H. (red.), maj 2017, Cham, Switzerland: Springer. 285 s. (Lecture notes in artificial intelligence, Bind 10333).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Forandring og erkendelse: Videnskab for mennesker og med mennesker. Festskift til Birger Steen Nielsen

Egmose, J. (red.), Gleerup, J. (red.), Hansen, H. P. (red.) & Tolnov, L. (red.), 2017, Roskilde: Roskilde Universitet.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Forandringsforståelse: balance mellem proces og resultat

Mac, A. (red.) & Madsen, S. (red.), 8 jun. 2017, 1 udg. København: Samfundslitteratur. 200 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

ICT: Energy Concepts for Energy Efficiency and Sustainability

Fagas, G. (red.), Gammaitoni, L. (red.), Gallagher, J. P. (red.) & Paul, D. J. (red.), 22 mar. 2017, InTechOpen.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Åben adgang

Interview med børn

Kampmann, J. (red.), Rasmussen, K. (red.) & Warming, H. (red.), mar. 2017, København: Hans Reitzels Forlag. 239 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Klassisk og moderne pædagogisk teori

Østergaard Andersen, P. (red.) & Ellegaard, T. (red.), 25 jan. 2017, 3 udg. København: Hans Reitzels Forlag. 1002 s. (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Kritik af synlig læring

Elle, B. (red.) & Ellegaard, T. (red.), 15 maj 2017, 2017 udg. Narayana Press: Foreningen bag udgivelsen af Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 96 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Livserfaring og kompetenceudvikling: Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring

Olesen, H. S. (red.), Aagaard, K. (red.) & Husted, B. (red.), 2017, Århus: Professionshøjskolen VIA University College. 107 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Læring eller ikke-læring?

Mellon, K. (red.), 2017, Frederikshavn: Dafolo. 168 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Partiality and Underspecification in Information, Languages, and Knowledge

Christiansen, H. (red.), Jiménez-López, M. D. (red.), Loukanova, R. (red.) & Moss, L. (red.), 2017, Cambridge Scholars Publishing. 360 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Resistance and Renewal in Theoretical Psychology

Sullivan, G. B. (red.), Cresswell, J. (red.), Ellis, B. (red.), Morgan, M. (red.) & Schraube, E. (red.), 2017, Concord, Ontario: Captus Press.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Sharing City: A Co-Created Magazine on the Sharing Economy of Cities and Local Communities

Fjalland, E. L. P. (red.) & Landbo, B. (red.), 16 maj 2017, København : Dansk Arkitektur Center. 164 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

Åben adgang
Fil

The Future of Project Management

Pries-Heje, J. (red.) & Hansen, M. R. P. (red.), 2017, Roskilde: Roskilde Universitet.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

2016

Action Research for Democracy: New Ideas and Perspectives from Scandinavia

Gunnarsson, E. (red.), Hansen, H. P. (red.), Nielsen, B. S. (red.) & Sriskandarajah, N. (red.), 2016, New York/Oxon: Routledge. 252 s. (Routledge Advances in Research Methods, Bind 17).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Commons, Sustainability, Democratization: Action Research and the Basic Renewal of Society

Hansen, H. P. (red.), Nielsen, B. S. (red.), Sriskandarajah, N. (red.) & Gunnarsson, E. (red.), feb. 2016, New York and London: Routledge. 276 s. (Routledge Advances in Research Methods, Bind 19).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review