Forskningscenter for Problemorienteret Projektlæring

Publikationer

2021

Why dialogue matters: Digitalization and learning as a worlding practice

Schraube, E., 2021, (Accepteret/In press) London: Routledge.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2020

Hvornår bliver overgreb på minoriteter anset som overgreb på selve samfundet?

Feldt, J. E., 23 jun. 2020, Kristeligt Dagblad.

Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

Åben adgang

Learning and the Politics of Digitalization: Rethinking the Practices of Knowing in Times of Crisis

Schraube, E., 2020.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Åben adgang

Problem-oriented Project Learning as a First Year Experience: A Transformative Pedagogy for Entry Level PPL

Nielsen, N. M., 2020, I : Education Sciences. 10, 1, 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

The Darker Side of Higher Education: Irish peripherality, the Atlantic Economy and Epistemic Imperialism

Warren, S., 30 apr. 2020, (Afsendt) I : Irish Journal of Sociology.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

The Group Project: How to do it. A handbook for university students

Petersen, E. B. & Sørensen, K. A., 27 jan. 2020, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 169 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

Transcending qualification: Working with diffraction to explore the plural pedagogic effects of inquiry learning in a Danish university

Acton, R., 3 mar. 2020.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Wider das halbierte Lernen

Marvakis, A. & Schraube, E., 2020, I : Forum Kritische Psychologie – Neue Folge. 2, s. 131-148

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Wie verändert die Digitalisierung die Praxis des Lernens und der alltäglichen Lebensführung?

Schraube, E. & Marvakis, A., 2020, Transformationen alltäglicher Lebensführung: Konzeptionelle und zeitdiagnostische Fragen. Jochum, G., Jurczyk, K., Voß, G. G. & Weihrich, M. (red.). München: Juventa Verlag, s. 286-306

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2019

Advancing ISD Education Research with Bioecological Systems Theory

Warren, S. & O'Riordan, N., 2019, Advances in Information Systems Development Designing Digitalization. Springer, s. 1-17

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang

Against bisected learning

Schraube, E. & Marvakis, A., 2019, I : Annual Review of Critical Psychology. 16, s. 434-452

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Hvad er en ph.d.-afhandling? en undersøgelse af hvordan ph.d.-afhandlingen konstitueres af ph.d.-vejledere og ph.d.-studerende inden for humaniora og samfundsvidenskab

Skov, S., 2019, Roskilde: Roskilde Universitet. 288 s. (Afhandlinger fra Ph.d.-skolen for Mennesker og Teknologi).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Åben adgang
Fil

Learning and the politics of digitalization

Schraube, E., 2019.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

Mapping the Evaluation of Problem-Oriented Pedagogies in Higher Education: A Systematic Literature Review

Acton, R., 2019, I : Education Sciences. 9, 4, s. 1-21 21 s., 269.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Monografi eller artikelbaseret? Ph.d.-studerendes og ph.d.-vejlederes forhandlinger af ph.d.-afhandlingen

Skov, S., 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Fil

Oral proficiency in second and third foreign languages in the Danish education system

Fernandez, S. S. & Andersen, H. L., 2019, I : Apples - Journal of Applied Language Studies. 13, 1, s. 49-67

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Projektgruppen - hvordan gør vi? En håndbog til universitetsstuderende

Petersen, E. B. & Sørensen, K. A., 15 aug. 2019, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 176 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

Re-thinking Problem-oriented Project Learning and the Challenge of Global Learning

Warren, S., 28 maj 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Re-thinking relevant ‘problems’ for inquiry in globalized higher education

Warren, S. & Sørensen, K. A., 7 jun. 2019.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Re‐Thinking the “Problem” in Inquiry‐Based Pedagogies through Exemplarity and World‐Oriented

Warren, S., 2019, I : Education Sciences. 9, 4, 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Subjectivity and knowledge: Generalization in the psychological study of everyday life

Højholt, C. (red.) & Schraube, E. (red.), 2019, Cham: Springer. 250 s. (Theory and history in the human and social sciences).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Subjectivity and knowledge: The formation of situated generalization in psychological research

Schraube, E. & Højholt, C., 2019, Subjectivity and knowledge: Generalization in the psychological study of everyday life. Højholt, C. & Schraube, E. (red.). Cham: Springer, s. 1-19 (Theory and history in the human and social sciences).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Zooming in zooming out: Analytical strategies of situated generalization in psychological research

Busch-Jensen, P. & Schraube, E., 2019, Subjectivity and knowledge: Generalization in the psychological study of everyday life. Højholt, C. & Schraube, E. (red.). Cham: Springer, s. 221-241 (Theory and history in the human and social sciences).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Forord

Andersen, H. L., 2018, Hvis du ikke kan sproget: om flersprogethed og læring på RUC's Sprogprofiler. Bojsen, H. (red.). Roskilde: Roskilde Universitetsforlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportForord/efterskriftForskningpeer review

How Does Research Performativity Impact on the Non-Core Regions of Europe? The Case for a New Research Agenda

Warren, S., 7 sep. 2018.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

2017

Til dannelse eller nytte? universitetsuddannelser mellem forskningsbaseret faglighed og relevans for arbejdsmarkedet

Jacobsen, J. C. & Andersen, H. L., 2017, Frydenlund. 168 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

2016

Quelles langues parlerons‑nous en 2030 ?

Andersen, H. L., Damkjær, L. & Gaulin, A., 2016, I : L'Action nationale. 2016, Sept.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
2015

Collegial supervision

Andersen, H. L. & Bager, L. T., 2015, University Teaching and Learning. Dolin, J., Holten Ingerslev, G., Stray Jørgensen, P. & Rienecker, L. (red.). Frederiksberg, s. 433-444

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2012

Epilog: De videregående uddannelsers kvalitet i det 21. århundrede

Andersen, H. L. & Jacobsen, J. C., 2012, Uddannelseskvalitet i en globaliseret verden: vidensøkonomiens indtog i de videregående uddannelser. Leth Andersen, H. & Andersen, J. C. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 213-222

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportForord/efterskriftForskningpeer review