Publikationer

Filter
Bidrag til bog/antologi
2020

People Centered Social Innovation: Global Perspectives on an Emerging Paradigm

Banerjee, S. (red.), Carney, S. (red.) & Hulgård, L. (red.), 2020, People Centered Social Innovation: Global Perspectives on an Emerging Paradigm. Banerjee, S., Carney, S. & Hulgård, L. (red.). Routledge, 240 s. (Routledge Studies in Social Enterprise & Social Innovation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Technology and the practice of everyday living

Schraube, E., 2020, (Accepteret/In press) The SAGE Handbook of Theoretical Psychology. Stam, H. J. & Looren de Jong, H. (red.). London: SAGE Publications, (Sage Handbook Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Wie verändert die Digitalisierung die Praxis des Lernens und der alltäglichen Lebensführung?

Schraube, E. & Marvakis, A., 2020, (Accepteret/In press) Transformationen alltäglicher Lebensführung: Konzeptionelle und zeitdiagnostische Fragen. Jochum, G., Jurczyk, K., Voß, G. & Weihrich, M. (red.). München: Juventa Verlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2019

Den hvide side af det (etnisk) blandet Danmark: forhandlinger af køn, race og etnicitet i blandede parforhold

Singla, R. & Runciman, C. N., 14 nov. 2019, Køn, magt og mangfoldighed . Hansen, L. L. (red.). København : Frydenlund Academic, s. 289-314 25 s. 13. (Køn, samfund og politik).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Writing global education policy research

Carney, S., 2019, Researching the Global Education Industry : Commodification, the Market and Business Involvement. Parreira do Amaral, M., Steiner-Khamsi, G. & Thompson, C. (red.). Palgrave Macmillan, s. 251-272 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Introduction

Carney, S. & Schweisfurth, M., 2018, Equity in and through education: Changing contexts, consequences, and contestations. Carney, S. & Schweisfurth, M. (red.). Leiden/ Boston : Brill | Sense, s. 1-12 (Comparative and International Education: A diversity of Voices, Bind 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction

Carney, S. & Schweisfurth, M., apr. 2018, Equity in and through education: Changing contexts, consequences, and contestations. Carney, S. & Schweisfurth, M. (red.). Brill | Sense, s. 1-12 12 s. (Comparative and International Education: A diversity of Voices, Bind 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Education in Radical Uncertainty: Baudrillard as Transgressions in Theory and Method

Bidragets oversatte titel: Uddannelse i en tid af radikal usikkerhed: Baudrillard som teoretiske og metodologiske udfordringer.Stephen Carney and Ulla Ambrosius Madsen, 17 dec. 2017, (Under udarbejdelse) Education in Radical Uncertainty: Baudrillard as Transgressions in Theory and Method . Carney, S., Epstein, I. & Friedrich, D. (red.). London: Bloomsbury Academic, Bind Series: New Directions in Comparative and International Education. 240 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Globalisering, skole og ungdom - i syd

Madsen, U. A., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (red.). 3 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 182-202 (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Qualitative Forschung in der Technikpsychologie

Schraube, E. & Chimirri, N. A., 2017, Handbuch qualitative Forschung in der Psychologie. Mey, G. & Mruck, K. (red.). Wiesbaden: Springer, (Springer Reference Psychologie).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2016

Becoming a 'Learner' in the Australian Primary School: An (Auto)ethnographic Exploration

Petersen, E. B., 2016, Interrupting the Psy-Disciplines in Education. Bendix Petersen, E. & Millei, Z. (red.). 1 udg. London: Palgrave Macmillan, s. 59-74

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction

Petersen, E. B. & Millei, Z., 2016, Interrupting the Psy-Disciplines in Education. Bendix Petersen, E. & Millei, Z. (red.). 1 udg. London: Palgrave Macmillan, s. 1-12

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Lebensführung statt Lebensvollzug: Technik und die Fluidität von Lernen und Lehren

Marvakis, A. & Schraube, E., 2016, Alltägliche Lebensführung. Bader, K. & Weber, K. (red.). Hamburg: Argument, s. 194-233 (Texte Kritische Psychologie; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The impact of managerial performance frameworks on research activities among Australian early career researchers

Petersen, E. B., 2016, Political Pressures on Educational and Social Research: International perspectives. Trimmer, K. (red.). London: Routledge, s. 104-116

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review