Publikationer

Against bisected learning

Schraube, E. & Marvakis, A., 2019, I : Annual Review of Critical Psychology. 16, s. 434-452

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Baudrillard og pædagogik: Fatal etnografi

Madsen, U. A., 21 jun. 2018, København: Hans Reitzels Forlag. 232 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Baudrillard og Pædagogikkens Andet

Madsen, U. A., 14 maj 2017, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2017, 2

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Becoming a 'Learner' in the Australian Primary School: An (Auto)ethnographic Exploration

Petersen, E. B., 2016, Interrupting the Psy-Disciplines in Education. Bendix Petersen, E. & Millei, Z. (red.). 1 udg. London: Palgrave Macmillan, s. 59-74

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Den hvide side af det (etnisk) blandet Danmark: forhandlinger af køn, race og etnicitet i blandede parforhold

Singla, R. & Runciman, C. N., 14 nov. 2019, Køn, magt og mangfoldighed . Hansen, L. L. (red.). København : Frydenlund Academic, s. 289-314 25 s. 13. (Køn, samfund og politik).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Dialectics of distraction in digital learning spaces

Schraube, E., 2016.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Digital technologies and the practice of problem-oriented learning

Schraube, E., 2016.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Diskrepanz denken: Günther Anders’ Politik der Erkenntnis

Schraube, E., 2017.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Education in Radical Uncertainty: Baudrillard as Transgressions in Theory and Method

Bidragets oversatte titel: Uddannelse i en tid af radikal usikkerhed: Baudrillard som teoretiske og metodologiske udfordringer.Stephen Carney and Ulla Ambrosius Madsen, 17 dec. 2017, (Under udarbejdelse) Education in Radical Uncertainty: Baudrillard as Transgressions in Theory and Method . Carney, S., Epstein, I. & Friedrich, D. (red.). London: Bloomsbury Academic, Bind Series: New Directions in Comparative and International Education. 240 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

En fremdriftsstuderende? En analyse af studerendes subjektiveringsprocesser gennem fremdrift

Runciman, C. N., sep. 2016, 76 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Equity in and through education: Changing contexts, consequences, and contestations

Carney, S. (red.) & Schweisfurth, M. (red.), 2018, Leiden/ Boston : Brill | Sense. 227 s. (Comparative and International Education: A diversity of Voices, Bind 5).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Escaping the Real: Baudrillards Object in Education Research

Bidragets oversatte titel: At undslippe virkeligheden: Baudrillards objekt som kategori i pædagogisk forskningMadsen, U. A., 2017, (Under udarbejdelse) I : International Journal of Baudrillard Studies.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Fra kulturmøde til fragmentet og 'den anden'

Madsen, U. A., 3 sep. 2017, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2017, 3, 17 s., 3.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Geographies of knowledge in comparative education or, how to silence that which disturbs!

Carney, S., 1 jun. 2017, I : I Problemi della Pedagogia. LXIII, 1, s. 171 -189 18 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Globalisering, skole og ungdom - i syd

Madsen, U. A., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (red.). 3 udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 182-202 (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

How Does Research Performativity Impact on the Non-Core Regions of Europe? The Case for a New Research Agenda

Warren, S., 7 sep. 2018.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

How Does Research Performativity Impact on the Non-Core Regions of Europe? The Case for a New Research Agenda

Warren, S., 4 jul. 2019, (Afsendt) I : Higher Education.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Hvad er en ph.d.-afhandling? en undersøgelse af hvordan ph.d.-afhandlingen konstitueres af ph.d.-vejledere og ph.d.-studerende inden for humaniora og samfundsvidenskab

Skov, S., 2019, Roskilde: Roskilde Universitet. 288 s. (Afhandlinger fra Ph.d.-skolen for Mennesker og Teknologi).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Åben adgang
Fil

Interrupting the Psy-Disciplines in Education

Petersen, E. B. (red.) & Millei, Z. (red.), 2016, 1 udg. London: Palgrave Macmillan. 225 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Introduction

Carney, S. & Schweisfurth, M., 2018, Equity in and through education: Changing contexts, consequences, and contestations. Carney, S. & Schweisfurth, M. (red.). Leiden/ Boston : Brill | Sense, s. 1-12 (Comparative and International Education: A diversity of Voices, Bind 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction

Petersen, E. B. & Millei, Z., 2016, Interrupting the Psy-Disciplines in Education. Bendix Petersen, E. & Millei, Z. (red.). 1 udg. London: Palgrave Macmillan, s. 1-12

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Introduction

Carney, S. & Schweisfurth, M., apr. 2018, Equity in and through education: Changing contexts, consequences, and contestations. Carney, S. & Schweisfurth, M. (red.). Brill | Sense, s. 1-12 12 s. (Comparative and International Education: A diversity of Voices, Bind 5).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Kritische Psychologie der Digitalisierung: Lernen für die zukünftige Gesellschaft neu denken

Schraube, E., 2018.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Learning and the Politics of Digitalization: Rethinking the Practices of Knowing in Times of Crisis

Schraube, E., 2020.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Åben adgang

Learning and the politics of digitalization

Schraube, E., 2019.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Åben adgang

Lebensführung statt Lebensvollzug: Technik und die Fluidität von Lernen und Lehren

Marvakis, A. & Schraube, E., 2016, Alltägliche Lebensführung. Bader, K. & Weber, K. (red.). Hamburg: Argument, s. 194-233 (Texte Kritische Psychologie; Nr. 6).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Mapping the Evaluation of Problem-Oriented Pedagogies in Higher Education: A Systematic Literature Review

Acton, R., 2019, I : Education Sciences. 9, 4, s. 1-21 21 s., 269.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Monografi eller artikelbaseret? Ph.d.-studerendes og ph.d.-vejlederes forhandlinger af ph.d.-afhandlingen

Skov, S., 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Fil

People Centered Social Innovation: Global Perspectives on an Emerging Paradigm

Banerjee, S. (red.), Carney, S. (red.) & Hulgård, L. (red.), 2020, People Centered Social Innovation: Global Perspectives on an Emerging Paradigm. Banerjee, S., Carney, S. & Hulgård, L. (red.). Routledge, 240 s. (Routledge Studies in Social Enterprise & Social Innovation).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Proteus: Comparative education and/in the spirit of Andreas Kazamias

Carney, S., 2018, I : European Education. 50, 2, s. 219-222 4 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatForskningpeer review

Pædagogikkens Andet

Madsen, U. A., 2017, Roskilde: Roskilde Universitet. 510 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportDoktordisputatsForskning

Qualitative Forschung in der Technikpsychologie

Schraube, E. & Chimirri, N. A., 2017, Handbuch qualitative Forschung in der Psychologie. Mey, G. & Mruck, K. (red.). Wiesbaden: Springer, (Springer Reference Psychologie).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resistance and Renewal in Theoretical Psychology

Sullivan, G. B. (red.), Cresswell, J. (red.), Ellis, B. (red.), Morgan, M. (red.) & Schraube, E. (red.), 2017, Concord, Ontario: Captus Press.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Re-thinking Problem-oriented Project Learning and the Challenge of Global Learning

Warren, S., 28 maj 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Re-thinking relevant ‘problems’ for inquiry in globalized higher education

Warren, S. & Sørensen, K. A., 7 jun. 2019.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

Re‐Thinking the “Problem” in Inquiry‐Based Pedagogies through Exemplarity and World‐Oriented

Warren, S., 2019, I : Education Sciences. 9, 4, 13 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Technology and the practice of everyday living

Schraube, E., 2020, (Accepteret/In press) The SAGE Handbook of Theoretical Psychology. Stam, H. J. & Looren de Jong, H. (red.). London: SAGE Publications, (Sage Handbook Series).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The grant game as training ground for tractability? An Australian Early Career Researcher’s story

Petersen, E. B., 2016, I : Research in Education. 96, 1

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

The impact of managerial performance frameworks on research activities among Australian early career researchers

Petersen, E. B., 2016, Political Pressures on Educational and Social Research: International perspectives. Trimmer, K. (red.). London: Routledge, s. 104-116

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Turned on/turned off: On Timely and Untimely Feminist Knowledge Production

Petersen, E. B., 2016, I : NORA - Nordic Journal of Feminist and Gender Research. 24, 1, s. 5-17

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

What Is A Doctoral Thesis? A Discourse Analysis Of Conceptions Of The Doctoral Thesis Among Doctoral Students, Supervisors And Graduate Schools

Bidragets oversatte titel: Hvad er en ph.d.-afhandling?: En diskursanalyse af forståelser af ph.d.-afhandlingen blandt ph.d.-studerende, ph.d.-vejledere og ph.d.-skolerSkov, S., 16 jun. 2017.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Why dialogue matters: Learning, digitalization and the conduct of everyday life

Schraube, E., 2021, (Accepteret/In press) London: Routledge.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

Why dialogue matters: Digital technologies and the practice of affinitive learning

Schraube, E., 2017.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Wider das halbierte Lernen

Marvakis, A. & Schraube, E., 2020, I : Forum Kritische Psychologie – Neue Folge. 2, s. 131-148

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Wie verändert die Digitalisierung die Praxis des Lernens und der alltäglichen Lebensführung?

Schraube, E., 2018.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Wie verändert die Digitalisierung die Praxis des Lernens und der alltäglichen Lebensführung?

Schraube, E. & Marvakis, A., 2020, (Accepteret/In press) Transformationen alltäglicher Lebensführung: Konzeptionelle und zeitdiagnostische Fragen. Jochum, G., Jurczyk, K., Voß, G. & Weihrich, M. (red.). München: Juventa Verlag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Writing global education policy research

Carney, S., 2019, Researching the Global Education Industry : Commodification, the Market and Business Involvement. Parreira do Amaral, M., Steiner-Khamsi, G. & Thompson, C. (red.). Palgrave Macmillan, s. 251-272 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

主体立场的心理学:克劳斯·霍尔茨坎普选集 [Chinese edition of “Psychology from the standpoint of the subject: Writings of Klaus Holzkamp”]

Schraube, E. (red.) & Osterkamp, U. (red.), 2020, (Accepteret/In press) Beijing: Beijing Normal University Press.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review