Publikationer 2011 2020

Filter
Bidrag til rapport
2017

Arbejdsmæssige og professionelle orienteringer og refleksioner i 0-6 års institutionen: - balance mellem ’pasning’ og ’pædagogik’ – rationalisering og nedslidning

Bøje, J. D. & Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Bøje, J. D. & Nielsen, S. B. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 93-114 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Attraktiv på papiret? De nyuddannedes håndteringer af pres fra ny ledelsesorganisering, markedsgørelse og serviceorientering i praksis

Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. NIelsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 219-234 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Forståelser af nyuddannedes kvalifikationer, udfordringer og orienteringer i pædagogarbejdet

Nielsen, S. B. & Bøje, J. D., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde Universitet, s. 53-66 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Professionsbachelorisering i et vadested

Nielsen, S. B. & Bøje, J. D., dec. 2017, Attraktiv på papiret? : Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 13-28 15 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Professionsbachelorreformernes indhold og kontekst - uddannelses- og professionsudvikling?

Bøje, J. D. & Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret? : Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 29-44 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Pædagogisk praksis i opbrud: Professionalisering som udfordring ved moderniseringen af det pædagogiske arbejde

Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 197-218 22 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Pædagogstuderendes orienteringer og sociale profil

Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 45-52 8 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review

Teoretiske perspektiver på nyuddannedes kvalificering og overgang til professionelt arbejde

Nielsen, S. B., dec. 2017, Attraktiv på papiret?: Nyuddannede pædagoger mellem akademisering, evidensbaseret professionalisering og omsorgsfuld praksisudvikling. Nielsen, S. B. & Bøje, J. D. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 67-92 26 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskningpeer review