Publikationer 2011 2020

Filter
Bidrag til bog/antologi
2020

Documentation of children’s language development: A critical analysis and discussion of the conceptualization of language in widespread language assessments.

Ahrenkiel, A. & Holm, L., 2020, (Accepteret/In press) Documentation in institutional contexts of ECE: Normalisation, power relations, and participation. Alasuutari, M., Kelle, H. & Knauf, H. (red.). Springer VS

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2019

Krisens kompleksitet: Fem kritiske perspektiver i analyser af velfærdsprofessionelles sociale interventioner

Weber, S. S., 2019, (Accepteret/In press) Meningsfuldt? : Kritiske diskussioner om mening i sociale interventioner. Krøjer, J. & Hagedorn-Rasmussen, P. (red.). 1. udg. Frederiksberg: Frydenlund Academic, Bind 2. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring. Arbejde, hverdagsliv og civilsamfund i forskellige institutionelle sammenhænge).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Social udvikling

Ahrenkiel, A., 23 sep. 2019, Den styrkede pædagogiske læreplan: Baggrund, perspektiver og dilemmaer. Aabro, C. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, Bind 1. s. 65-81 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Challenge of Competence Assessment: Problematizing institutional regimes – proclaiming a paradigm shift

Bidragets oversatte titel: Udfordringer i realkompetencevurdering: Problematiseringen af institutionelle regimer - et varsel om et paradigmeskift?Olesen, H. S., 2019, (Accepteret/In press) Power and Possibility. Grummell, B. & Finnegan, F. (red.). Brill | Sense, 12 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Deltagelse, vidensbaseret praksisudvikling og vidensskabelse gennem udviklings- og forskningsværksteder

Nielsen, S. B., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Baagøe Nielsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 221-256 36 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

In- og eksklusion af drenge i det almene gymnasium

Larsen, L. & Friche, N., 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Nielsen, S. B., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 129-148 20 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Learning from newly graduated nurses response to discourses of selflessness in an actual medical unit in Denmark

Jensen, C. J., Nielsen, S. B. & Dale, C. M., maj 2018, Nyuddannede sygeplejerskers møder med realiteterne på medicinske afsnit reformerede sygehuse: en institutionel etnografisk undersøgelse. Jensen, C. J. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 202-223 22 s. (Afhandlinger fra Ph.d.-skolen for Mennesker og Teknologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

"Måske er jeg bare en følsom mand?": Om konsekvenser af pædagogstuderendes kønsskabelse for mandlige studerende

Nielsen, S. B. & Mogensen, K. H., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og forskning i praksis. Baagøe NIelsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 167-194 (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Psycho-societal Interpretation of the Unconscious Dimensions in Everyday Life

Bidragets oversatte titel: Psyko-social tolkning af hverdagslivets ubevidste dimensioner Olesen, H. S. & Leithäuser, T., nov. 2018, Methods of Research into the Unconscious: Applying Psychoanalytic Ideas to Social Science. Stamenova, K. & Hinshelwood, R. D. (red.). 1 udg. Routledge, s. 70-86 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Working life on Nordic Labour Platforms

Weber, S. S., 2018, Work and Wellbeing in the Nordic Countries: Critical Perspectives on the World's Best Working Life. Hvid, H. & Falkum, E. (red.). 1st udg. Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Forord

Olesen, H. S., Husted, B. & Aagaard, K., 2017, Livserfaring og kompetenceudvikling: Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring. Olesen, H. S., Husted, B. & Aagaard, K. (red.). Århus: Professionshøjskolen VIA University College, Bind 2. s. 3

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Indledning: Livserfaring og kompetenceudvikling. Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring

Olesen, H. S. & Aagaard, K., 2017, Livserfaring og kompetenceudvikling: Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring. Olesen, H. S., Husted, B. & Aagaard, K. (red.). Århus: Professionshøjskolen VIA University College, s. 6-29

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2015

Barnehagelærerenes faglighet presses: Mot målstyring av pedagogikken

Ahrenkiel, A., 2015, Læring, dannelse og utvikling: Kvalifisering for fremtiden i barnehage og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (red.). Oslo: Pedagogisk Forum, s. 45-64 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review