Publikationer

Filter
Bidrag til bog/antologi
2020

Cultural Identity, Learning and Social Prejudice: The Politicization of Subjectivity in former Yugoslavia

Bidragets oversatte titel: Kulturel identitet, læring og sociale fordomme. : Politiseringen af subjektivitet i tidligere Jugoslavien Olesen, H. S., 2020, The Societal Unconscious: Psychosocial Perspectives on Adult Learning. Salling Olesen, H. (red.). Leiden/Boston: Brill | Sense, s. 203–218 (Research on the Education and Learning of Adults; Nr. 8).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
Fil

Krisens kompleksitet: Fem kritiske perspektiver i analyser af velfærdsprofessionelles sociale interventioner

Weber, S. S., 2020, Meningsfuldt?: Kritiske perspektiver på social intervention. Krøjer, J. & Hagedorn-Rasmussen, P. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 33-60 (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring. Arbejde, hverdagsliv og civilsamfund i forskellige institutionelle sammenhænge).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Researching lifelong learning policy: Concepts and Tools.

Bidragets oversatte titel: Forskning i livslang læring: begreber og metoderOlesen, H. S., 2020, (Accepteret/In press) Flipping the Lens. Springer, 14 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

The Challenge of Competence Assessment: Problematizing institutional regimes – proclaiming a paradigm shift?

Bidragets oversatte titel: Udfordringer i realkompetencevurdering: Problematiseringen af institutionelle regimer - et varsel om et paradigmeskift?Olesen, H. S., 2020, Power and Possibility: Adult Education in a Diverse and Complex World. Finnegan, F. & Grummell, B. (red.). Brill | Sense, s. 75-84 12 s. (Research on the Education and Learning of Adults; Nr. 7).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Åben adgang
2019

Social udvikling

Ahrenkiel, A., 23 sep. 2019, Den styrkede pædagogiske læreplan: Baggrund, perspektiver og dilemmaer. Aabro, C. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 65-81 16 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2018

Deltagelse, vidensbaseret praksisudvikling og vidensskabelse gennem udviklings- og forskningsværksteder

Nielsen, S. B., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Baagøe Nielsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 221-256 36 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

In- og eksklusion af drenge i det almene gymnasium

Larsen, L. & Friche, N., 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og -forskning i praksis. Nielsen, S. B., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 129-148 20 s. (Uddannelse og læring; Nr. 1, Bind 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Learning from newly graduated nurses response to discourses of selflessness in an actual medical unit in Denmark

Jensen, C. J., Nielsen, S. B. & Dale, C. M., maj 2018, Nyuddannede sygeplejerskers møder med realiteterne på medicinske afsnit reformerede sygehuse: en institutionel etnografisk undersøgelse. Jensen, C. J. (red.). Roskilde: Roskilde Universitet, s. 202-223 22 s. (Afhandlinger fra Ph.d.-skolen for Mennesker og Teknologi).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

"Måske er jeg bare en følsom mand?": Om konsekvenser af pædagogstuderendes kønsskabelse for mandlige studerende

Nielsen, S. B. & Mogensen, K. H., mar. 2018, Drenges og mænds inklusion på kønnede uddannelser: Erfaringer fra deltagerorienteret uddannelsesudvikling og forskning i praksis. Baagøe NIelsen, S., Thingstrup, S. H., Brodersen, M. & Hersom, H. (red.). Frederiksberg: Frydenlund Academic, s. 167-194 (Uddannelse og læring; Nr. 1).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Psycho-societal Interpretation of the Unconscious Dimensions in Everyday Life

Bidragets oversatte titel: Psyko-social tolkning af hverdagslivets ubevidste dimensioner Olesen, H. S. & Leithäuser, T., nov. 2018, Methods of Research into the Unconscious: Applying Psychoanalytic Ideas to Social Science. Stamenova, K. & Hinshelwood, R. D. (red.). 1 udg. Routledge, s. 70-86 17 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Working life on Nordic Labour Platforms

Weber, S. S., 2018, Work and Wellbeing in the Nordic Countries: Critical Perspectives on the World's Best Working Life. Hvid, H. & Falkum, E. (red.). 1st udg. Routledge

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2017

Forord

Olesen, H. S., Husted, B. & Aagaard, K., 2017, Livserfaring og kompetenceudvikling: Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring. Olesen, H. S., Husted, B. & Aagaard, K. (red.). Århus: Professionshøjskolen VIA University College, Bind 2. s. 3

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Indledning: Livserfaring og kompetenceudvikling. Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring

Olesen, H. S. & Aagaard, K., 2017, Livserfaring og kompetenceudvikling: Individuel kompetencevurdering som bidrag til livslang læring. Olesen, H. S., Husted, B. & Aagaard, K. (red.). Århus: Professionshøjskolen VIA University College, s. 6-29

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

2015

Barnehagelærerenes faglighet presses: Mot målstyring av pedagogikken

Ahrenkiel, A., 2015, Læring, dannelse og utvikling: Kvalifisering for fremtiden i barnehage og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (red.). Oslo: Pedagogisk Forum, s. 45-64 19 s.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review