Organisationsprofil

Organisationsprofil

Forskningscentret samler forskere fra de humanistiske og samfundsvidenskabelige discipliner. Organiseringen afspejler vores interesser for problemstillinger omkring arbejdsliv & demokrati, uddannelse & læreprocesser, familie, barndom & ungdom, marginalisering & inklusion samt køns- & ligestilling.

Centret samarbejder både nationalt og internationalt med universiteter, forskningsgrupper, andre forskningscentre, professionshøjskoler, faglige organisationer og offentlige institutioner.

Et centralt omdrejningspunkt for centrets aktiviteter er en interesse for subjektive og kollektive læreprocesser i relation til forandringer af arbejdet i velfærdsinstitutioner.

Forskningscenterets mål er:

  • at skabe kritisk, dialogisk viden til kvalificering af faglighed og professionelt arbejde
  • at anvende og formidle aktuel viden om velfærdsarbejdet
  • at udfordre og kvalificere processer mod en mere deltagerorienteret og vidensbaseret velfærdsudvikling

 

Publikationsnetværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2011 2020

Documentation of children’s language development: A critical analysis and discussion of the conceptualization of language in widespread language assessments.

Ahrenkiel, A. & Holm, L., 2020, (Accepteret/In press) Documentation in institutional contexts of ECE: Normalisation, power relations, and participation. Alasuutari, M., Kelle, H. & Knauf, H. (red.). Springer VS

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Approaches to Making Meaning with Videos

Ahrenkiel, A., Tobin, J., Lee, K. & Adair, J., okt. 2019.

Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Between invisibility and stigmatization: Parity in participation as a standard for labour market integration of vulnerable groups in contemporary welfare states

Bidragets oversatte titel: Mellem usynliggørelse og stigmatisering: Deltagelsesmæssig lighed som standard for arbejdsmarkedsintegration af udsatte grupper i velfærdsstatenWeber, S. S., 2019.

Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Projekter 2015 2021

Peer-talk som ressource for børns sproglige læring

Ahrenkiel, A., Holm, L. & Skytthe Kaarsberg Schmidt, L.

01/01/201931/12/2020

Projekter: ProjektForskning

Fil

Aktiviteter 2010 2019

Forelæsning på teoretisk pædagogikum

Lene Larsen (Oplægsholder)
21 mar. 2019

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Oslo Metropolitan University (Ekstern organisation)

Annegrethe Ahrenkiel (Medlem)
20 mar. 201927 jun. 2019

Aktivitet: MedlemsskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

Forskningsindsigter fra individuelt planlagt job med støtte

Søren Salling Weber (Deltager)
18 sep. 2019

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhedDeltagelse i workshop, seminar og kursus