Organisationsprofil

Organisationsprofil

Forskningscentret samler forskere fra de humanistiske og samfundsvidenskabelige discipliner. Organiseringen afspejler vores interesser for problemstillinger omkring arbejdsliv & demokrati, uddannelse & læreprocesser, familie, barndom & ungdom, marginalisering & inklusion samt køns- & ligestilling.

Centret samarbejder både nationalt og internationalt med universiteter, forskningsgrupper, andre forskningscentre, professionshøjskoler, faglige organisationer og offentlige institutioner.

Et centralt omdrejningspunkt for centrets aktiviteter er en interesse for subjektive og kollektive læreprocesser i relation til forandringer af arbejdet i velfærdsinstitutioner.

Forskningscenterets mål er:

  • at skabe kritisk, dialogisk viden til kvalificering af faglighed og professionelt arbejde
  • at anvende og formidle aktuel viden om velfærdsarbejdet
  • at udfordre og kvalificere processer mod en mere deltagerorienteret og vidensbaseret velfærdsudvikling

 

Publikationsnetværk Nyligt eksternt samarbejde på landeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på punkterne.

Publikationer 2011 2020

Competence assessment – what is it, and for whom? A Conceptual and Societal Struggle emerging.

Olesen, H. S., 2020, 12 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Fil

Documentation of children’s language development: A critical analysis and discussion of the conceptualization of language in widespread language assessments.

Ahrenkiel, A. & Holm, L., 2020, (Accepteret/In press) Documentation in institutional contexts of ECE: Normalisation, power relations, and participation. Alasuutari, M., Kelle, H. & Knauf, H. (red.). Springer VS

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Krisens kompleksitet: Fem kritiske perspektiver i analyser af velfærdsprofessionelles sociale interventioner

Weber, S. S., 2020, Meningsfuldt? : Kritiske diskussioner om mening i sociale interventioner. Krøjer, J. & Hagedorn-Rasmussen, P. (red.). 1. udg. Frederiksberg: Frydenlund Academic, Bind 2. (Menneskelig udvikling, deltagelse og social forandring. Arbejde, hverdagsliv og civilsamfund i forskellige institutionelle sammenhænge).

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Projekter 2015 2022

Sustaining Employability through Lifelong Learning

Olesen, H. S.

01/07/201931/08/2022

Projekter: ProjektForskning

Fil

Peer-talk som ressource for børns sproglige læring

Ahrenkiel, A., Holm, L. & Skytthe Kaarsberg Schmidt, L.

01/01/201931/12/2020

Projekter: ProjektForskning

Fil

Aktiviteter 2010 2019

Oslo Metropolitan University (Ekstern organisation)

Annegrethe Ahrenkiel (Medlem)
20 mar. 201927 jun. 2019

Aktivitet: MedlemsskabMedlemskab af bedømmelsesudvalg

Forskningsindsigter fra individuelt planlagt job med støtte

Søren Salling Weber (Deltager)
18 sep. 2019

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhedDeltagelse i workshop, seminar og kursus

Kvalitet og styring

Annegrethe Ahrenkiel (Deltager)
23 sep. 201924 sep. 2019

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhedDeltagelse i workshop, seminar og kursus