Publikationer

Filter
Tidsskriftartikel
2020

Making space for ‘learning’: Appropriating new learning agendas in early childhood education and care

Dannesboe, K. I., Westerling, A. & Juhl, P., 2020, (Under udarbejdelse) I : European Early Childhood Education Research Journal.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Parents as educators? Pedagogues and parents’ collaboration about children’s home learning

Juhl, P. & Westerling, A., 7 feb. 2020, (Accepteret/In press) I : Childhood.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Situated Ethics: ​Engaging with Ethical Dilemmas​

Kousholt, D. B. & Juhl, P., 2020, (Under udarbejdelse) I : Special Collection on Constructions of ‘Children’s Voices’ in Qualitative Research.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

2019

Effektfuld pædagogisk praksis: "Fremtidens dagtilbud" som case

Ahrenkiel, A., Holm, L. & Vilholm, F. L., feb. 2019, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2019, 1, s. 16-25

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Forældreskab og familieliv: – analyseret i en velfærdsstatslig kontekst

Juhl, P., 10 okt. 2019, I : Nordiske Udkast. 46, 2, s. 4-20 16 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Kan barn fotografere hvor og hvordan de har det bra i barnehagen?

Bidragets oversatte titel: Kan børn fotografere hvor og hvordan de har det godt i børnehaven?Rasmussen, K., 1 okt. 2019, I : Barnehagefolk. 3, 2019, s. 58-63 5 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Konflikter om børns skoleliv: et forskningsprojekt på tværs

Røn Larsen, M. & Højholt, C., 2019, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 2, s. 3-13

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Mentalisering og børneperspektivet i vuggestuepædagogikken

Gitz-Johansen, T., dec. 2019, I : i Børnehøjde. 1, 4, s. 4-6 3 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Overgange i lyset af det moderne institutionelle liv: Findes liminaliteten

Canger, T. & Ellegaard, T., dec. 2019, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2019, 4, s. 2-6

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Åben adgang

Theorizing Research Ethics for the Study of Psychological Phenomena from Within Relational Everyday Life

Hilppö, J., Chimirri, N. A. & Rajala, A., 13 nov. 2019, I : Human Arenas - An interdisciplinary Journal of Psychology, Culture, and Meaning. 2, 4, s. 405-415

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil
2018

Contesting early childhood professional identities: A cross-national discussion

Arndt, S., Urban, M., Murray, C., Smith, K., Schwadener, B. & Ellegaard, T., 12 jun. 2018, I : Contemporary Issues in Early Childhood. 19, 2, s. 97-116

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

To år bagud: En kritisk analyse og diskussion af sprogforståelsen i forsknings- og udviklingsprogrammet ”Fremtidens Dagtilbud”

Ahrenkiel, A. & Holm, L., 11 okt. 2018, I : Barn. 36, 2, s. 29-46 17 s.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Åben adgang
Fil