Publikationer pr. år
Publikationer 2011 2020
- 1 - 50 ud af 70 resultater
- Udgivelsesår, titel (faldende)
Documentation of children’s language development: A critical analysis and discussion of the conceptualization of language in widespread language assessments.
Ahrenkiel, A. & Holm, L., 2020, (Accepteret/In press) Documentation in institutional contexts of ECE: Normalisation, power relations, and participation. Alasuutari, M., Kelle, H. & Knauf, H. (red.). Springer VSPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Approaches to Making Meaning with Videos
Ahrenkiel, A., Tobin, J., Lee, K. & Adair, J., okt. 2019.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Børnefællesskaber - om de andre børns betydning: At arbejde med rummelighed og forældresamarbejde
Højholt, C., Røn Larsen, M. & Stanek, A. H., 2019, 3 udg. København: Frydenlund Academic. 130 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Conflicts, Situated Inequality and Politics of Everyday Life
Røn Larsen, M. & Højholt, C., 20 aug. 2019.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Critical Doctoral Education?
Warring, N., 8 jun. 2019.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Det er noget vås, at 'nogle børn er to år bagud', når de starter i skole: Kronik
Ahrenkiel, A. & Holm, L., 10 aug. 2019, I : Dagbladet Information. 2 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Bidrag til avis - Anmeldelse › Formidling
Effektfuld pædagogisk praksis: "Fremtidens dagtilbud" som case
Ahrenkiel, A., Holm, L. & Vilholm, F. L., feb. 2019, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2019, 1, s. 16-25Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Forældreskab og familieliv: – analyseret i en velfærdsstatslig kontekst
Juhl, P., 10 okt. 2019, I : Nordiske Udkast. 2018, 2, s. 4-20 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Generalizing together with children: The significance of children’s concepts for mutual knowledge creation
Chimirri, N. A., 2019, Subjectivity and knowledge: Generalization in the psychological study of everyday life. Højholt, C. & Schraube, E. (red.). Cham: Springer, s. 115-139 (Theory and history in the human and social sciences).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Har du det godt? Om at have det godt i daginstitutionens hverdag
Rasmussen, K., Chimirri, N. A., Juhl, P. & Gitz-Johansen, T., 15 nov. 2019, Dafolo Forlag A/S. 200 s. (Uddannelse og læring).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Har du det godt? Om at have det godt i daginstitutionens hverdag
Rasmussen, K., Chimirri, N. A., Juhl, P. & Gitz-Johansen, T., 5 dec. 2019, 1 udg. Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S. 165 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Interdisciplinary collaboration and conflict concerning children in difficulties – conditions, procedures and politics of everyday life in school
Røn Larsen, M., 2019, (Accepteret/In press) I : Annual Review of Critical Psychology (Online).Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Kan børn fotografere hvor og hvordan de har det godt i børnehaven?
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning
Konflikter om børns skoleliv: et forskningsprojekt på tværs
Højholt, C. & Røn Larsen, M., 2019, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 2Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Languages as symbolic capital in ECEC research
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Mentalisering og børneperspektivet i vuggestuepædagogikken
Gitz-Johansen, T., dec. 2019, I : i Børnehøjde.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Formidling
Microgenetic transitions in everyday life and child subjectivity: Children’s perspectives
Juhl, P., 2019, (Under udarbejdelse) Bloomsbury Academic. 200 s. (Transitions).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Omsorg er den primære opgave i vuggestuen
Gitz-Johansen, T., 19 jan. 2019, I : Kristeligt Dagblad.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Bidrag til avis - Kommentar/debat › Formidling
Parenting for digital literacy in Denmark and Germany: Exacerbating inequality by promoting alienating child-adult ontologies
Chimirri, N. A., 2019.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Parents as educators? Pedagogues and parents’ collaboration about children’s home learning
Juhl, P. & Westerling, A., 19 jun. 2019.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Parents as educators? Pedagogues and parents’ collaboration about children’s home learning
Juhl, P. & Westerling, A., 13 nov. 2019, (Afsendt) I : Childhood.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Politikernes initiativer stjæler tiden fra børnene
Ahrenkiel, A., Kampmann, J., Nielsen, S. B. & Schmidt, C. H., 19 mar. 2019, I : Altinget.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Kommentar/debat › Formidling
PPR-psykologers arbejde med børns betingelser: Når ordningslængslen skygger for mellemrumsarbejde og corridor-casework
Røn Larsen, M. & Højholt, C., 2019, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 56, 2Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
På jagt efter det demokratiske: - En pragmatisk kulturanalyse af muligheder og begrænsninger for børns demokratiske erfaringer i daginstitutioner
Prins, K. M., 2019, Roskilde Universitet. 260 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Situated Ethics: Engaging with Ethical Dilemmas
Kousholt, D. B. & Juhl, P., 2019, (Under udarbejdelse) I : Special Collection on Constructions of ‘Children’s Voices’ in Qualitative Research.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Situated Inequality and politics of everyday life
Røn Larsen, M. & Højholt, C., 2019.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Social udvikling
Ahrenkiel, A., 23 sep. 2019, Den styrkede pædagogiske læreplan: Baggrund, perspektiver og dilemmaer. Aabro, C. (red.). Frederiksberg: Samfundslitteratur, Bind 1. s. 65-81 16 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Specifying the ethics of teleogenetic collaboration for research with children and other vital forces: A critical inquiry into dialectical praxis psychology via posthumanist theorizing
Chimirri, N. A., 15 jun. 2019, I : Human Arenas. 2, 4, s. 451-482Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Theorizing research ethics for the study of psychological phenomena from within relational everyday life
Hilppö, J., Chimirri, N. A. & Rajala, A., 13 nov. 2019, I : Human Arenas. 2, 4, s. 405-415Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Trivsel i daginstitutionens hverdagsliv: - et spørgsmål om det kropslige, kollektive og konfliktuelle
Lind, U., 2019, Roskilde Universitet. 245 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling › Forskning
Vuggestueliv: Omsorg, følelser og relationer
Gitz-Johansen, T., 8 jan. 2019, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 218 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Aktionsforskningen i den anvendelsesorienterede horisont: udvikling eller afvikling?
Elle, B., Ellegaard, T. & Padovan-Özdemir, M., 23 feb. 2018, I : Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 1, 1, s. 2-5 4 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Leder › Forskning › peer review
Appropriate readiness in Danish family and preschool education
Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Børns Usynlige Venner
Gitz-Johansen, T., 2018, Det store blandt de små: Om små børns venskaber. Fisker, T. B. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 70-84 (Pædagogik og læring).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Concerned with Computer Games: A Collective Analysis of Being and Becoming a Gamer in Denmark
Chimirri, N. A., Andersen, M. L., Jensen, T., Søndergaard, D. M. & Kristiansen, A. E. W., 2018, Cultures of computer game concerns: The child across families, law, science and industry. Sørensen, E. (red.). Bielefeld: Transcript Verlag, s. 327-347 (MatteRealities / VerKörperungen: Perspectives from Empirical Science Studies, Bind 23).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Consumers, clients or participants? Formal and informal collaboration with parents
Ahrenkiel, A., 30 aug. 2018.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Formidling
Contesting early childhood professional identities: A cross-national discussion
Arndt, S., Urban, M., Murray, C., Smith, K., Schwadener, B. & Ellegaard, T., 12 jun. 2018, I : Contemporary Issues in Early Childhood. 19, 2, s. 97-116Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Det transparente barn i det transparente institutionsbyggeri: om at lave oplevelsesanalyser i og af institutionsarkitektur og institutionsliv
Rasmussen, K. & Kampmann, J., mar. 2018, Materialitet og læring. Martinussen, M. & Larsen, K. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 241-270 29 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
ECE in Denmark: The contested issues of quality in children’s everyday lives
Juhl, P., 28 aug. 2018.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Everyday Lives of Audiences in a Future Europe: Tracing Emerging Issues from Scenarios to Experiences in 2030
Ytre-Arne, B., Amaral, I., Chimirri, N. A. & Vicente-Mariño, M., 2018, The Future of Audiences: A Foresight Analysis of Interfaces and Engagement. Das, R. & Ytre-Arne, B. (red.). Cham: Palgrave Macmillan, s. 243-261Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Experiences of precarious work among graduates in the Danish labour market
Gleerup, J., Jakobsen, A. & Warring, N., 2018, Work and Wellbeing in the Nordic Countries: Critical Perspectives on the World's Best Working Lives. Hvid, H. & Falkum, E. (red.). London: Routledge, s. 302-319 18 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Is more visible learning the answer to inequality?
Ellegaard, T., Ahrenkiel, A. & Aabro, C. M., 2018.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Langvarige venskaber: blandt børn, der er udviklingshæmmede
Rasmussen, K., 2018, Det store blandt de små: om små børns venskaber. Basse Fisker, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, s. 121-141 20 s. (Pædagogik og læring).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Living with precarious work: The case of graduates in Denmark
Warring, N., 12 sep. 2018, s. 74-74. 1 s.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Paradoxes of Inclusion: Administrative Procedures and Children’s Everyday Lives
Røn Larsen, M., 2018, Children, Childhood, and Everyday Life: Children’s perspectives. Hedegaard, M., Aronsson, K., Højholt, C. & Ulvik, O. S. (red.). 2 udg. Charlotte: Information Age Publishing, s. 129-148 20 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Parenting for Digital Literacy in Denmark and Germany: Between Techno-Invitationalism and Techno-Protectionism
Chimirri, N. A., 2018, Cultures of computer game concerns: The child across families, law, science and industry. Sørensen, E. (red.). Bielefeld: Transcript Verlag, s. 205-230 (MatteRealities / VerKörperungen: Perspectives from Empirical Science Studies, Bind 23).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Precarity in Nordic working life?
Holm Ingelsrud, M., Warring, N., Gleerup, J., Hansen, P. B., Jakobsen, A., Underthun, A. & Weber, S. S., 2018, Work and Wellbeing in the Nordic Countries: Critical Perspectives on the World's Best Working Lives. Hvid, H. & Falkum, E. (red.). London: Routledge, s. 285-301 17 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Prekarisering: - og akademisk arbejde
Gleerup, J., Nielsen, B. S., Olsén, P. & Warring, N., 2018, Frederiksberg: Frydenlund Academic. 440 s. (Menneskelig udvikling, profession og hverdagsliv i forandring, Bind 1/2018).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Prekarisering og akademisk arbejde
Gleerup, J., Nielsen, B. S., Olsén, P. & Warring, N., 2018, I : Tidsskrift for Arbejdsliv. 20, 1, s. 9-29 21 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Retlige og institutionelle betingelser for det tværfaglige samarbejde i skolen
Røn Larsen, M. & Jørgensen, S., 2018, Konflikter om børns skoleliv. Højholt, C. & Kousholt, D. (red.). 1 udg. København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 254 - 285Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review