Web 2.0 ændrer de etiske spilleregler

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Internettet har fået en social revolution, og denne er døbt web 2.0. Web 2.0 sætter enorme krav til virksomheder, idet millioner af blogs verden over nærer sig af skandalehistorier om virksomheder, der ikke formår at leve op til deres sociale ansvar. Taberne bliver de virksomheder, der forsøger at holde kortene tæt ind til kroppen, mens vinderne bliver de virksomheder, der formår at balancere den skrøbelige linje mellem virksomhed og omverden, som er ved at udviskes. Ifølge Jacob Dahl Rendtorff, lektor på Institut for Kommunikation, Virksomhed og Informationsteknologier på RUC, er den moderne etiske virksomhed hævet over CSR. Her ser man ikke investering og social ansvarlighed som to forskellige størrelser, der skal kombineres. Her er den sociale ansvarlighed og de etiske dimensioner integreret i forretningen. (Side. Sektion.
    Periode21 maj 2007

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelWeb 2.0 ændrer de etiske spilleregler
      Mediets navn/udløbUgebrevet Mandag Morgen
      Dato21/05/2007
      Producer/forfatterSune Aagaard
      PersonerJacob Dahl Rendtorff