Vi glemmer de gode råd, når vi køber ind

  • Bente Halkier

Presse/medie

Beskrivelse

Hvert år bombarderes danskerne med sundhedskampagner, men ifølge ny forskning skal der mere end gode råd til at ændre vores usunde vaner. - Kampagner virker ikke direkte på folks handlinger. Som forbruger er der for mange andre ting, der spiller ind, siger kommunikationsforsker på Roskilde Universitet Bente Halkier. Hun mener, at forskerne bag kampagnerne ofte har alt for høje forventninger til, hvilke problemer de kan løse. Bente Halkier har netop udgivet bogen "Udfordret forbrug", hvor hun beskriver sine studier af fire gruppers forhold til forskellige kampagner. - Jeg vil gerne gøre op med forestillingen om, at hvis bare man pøser informationer i hovedet på folk, så skal de nok ændre adfærd, siger hun. (Michael Ohmsen)
Periode26 sep. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelVi glemmer de gode råd, når vi køber ind
    Mediets navn/udløbSøndagsavisen 1Ø
    Dato26/09/2010
    Producer/forfatterMichael Ohmsen
    PersonerBente Halkier