Vi glemmer de gode råd, når vi køber ind

  • Bente Halkier

Presse/medie

Beskrivelse

De utalige kampagner, der skal få folk til at leve sundere, er for ambitiøse og er ikke tilstrækkelige til at ændre folks vaner, viser ny forskning. - Kampagner virker ikke direkte på folks handlinger. Som forbruger er der for mange andre ting, der spiller ind, siger Bente Halkier, kommunikationsforsker på Roskilde Universitet. Med sin nye bog "Udvidet Forbrug" ønsker Halkier at gøre op med forestillingen om, at kampagner, trods deres evne til at sætte vigtige emner om sundhed på dagsordenen, kan få forbrugeren til at ændre livsstil.
Periode10 okt. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelVi glemmer de gode råd, når vi køber ind
    Mediets navn/udløbSøndagsavisen 21C
    Dato10/10/2010
    Producer/forfatterMichael Ohmsen
    PersonerBente Halkier