Unge er glade for museer men troløse mediebrugere

Presse/medie

Beskrivelse

Det kan godt være, at de unge er til hurtige medier, og at det hurtigt forandrer sig, om det er SMS eller Snapchat, der har størst interesse: Generelt set er unge mellem 13 og 23 flittige museumsgæster, og de synes, de lærer noget af deres besøg. Det er et af indtrykkene af et forskningsprojekt, hvor det danske forskningskonsortium for uddannelse og mediebrug, DREAM, har spurgt til de unges brug af museer og medier. Lederen af undersøgelsen, Christian Kobbernagel, er taget til Museum Lolland-Falster i Maribo for at præsentere sine forskningsresultater.
Periode25 jun. 2015

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelUnge er glade for museer men troløse mediebrugere
    Mediets navn/udløbLolland-Falsters Folketidende
    Dato25/06/2015
    Producer/forfatterJohn Karlsen
    PersonerChristian Kobbernagel