Undskyld! Undskyld! Undskyld!

  • Rasmus Jønsson

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Det er blevet populært blandt danske virksomhedsledere at træde frem i medierne med en offentlig undskyldning i kølvandet på en kritisk skandale, som virksomheden har været involvereret i. Senest har blandt andre supermarkedskæden SuperBest og Copenhagen Business School benyttet sig af undskyldnings-taktikken. Men ifølge kommunikationsekspert ved RUC Rasmus Jønsson kan den type undskyldninger kun bruges, hvis det omhandler en enkeltstående sag, og hvis virksomheden gør en ihærdig indsats for få ryddet op internt, så det ikke gentager sig. Ellers bliver det patetisk, som det blandt andet ses i tilfældet med Danske Banks undskyldningskampagne, mener Rasmus Jønsson.
    Periode15 nov. 2009

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelUndskyld! Undskyld! Undskyld!
      Dato15/11/2009
      PersonerRasmus Jønsson