TV-sport gør modne mænd til drenge

Presse/medie

Beskrivelse

En undersøgelse, som TNS Gallup har foretaget for Kristeligt Dagblad, viser, at mænd i alderen 50 til 70 år er storforbrugere af tv, og at sport er det, som i særlig grad samler dem. Mandeforsker Kenneth Reinicke fra Roskilde Universitet mener, at mænd i denne aldersklasse får sat nyt liv i barndommen, når de ser fodbold. - De følelser, som knytter sig til en fodboldkamp, er de samme, som da du var barn og ung. Der er noget velkendt, enkelt og samtidig spændende over det. Med alderen er der meget tv, som kan komme til at virke som en genudsendelse, men du kender ikke udfaldet af en sportskamp, vurderer han. (Øvrig kilde: Kristeligt Dagblad, 19-06-2010, 1. sektion, side 1)
Periode20 jun. 2010

Mediedækning

4

Mediedækning

  • TitelTV-sport gør modne mænd til drenge
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Dato20/06/2010
    Producer/forfatterØvrig kilde: Kristeligt Dagblad
    PersonerKenneth Reinicke
  • TitelTV-sport gør modne mænd til drenge
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Dato20/06/2010
    Producer/forfatter19-06-2010
    PersonerKenneth Reinicke
  • TitelTV-sport gør modne mænd til drenge
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Dato20/06/2010
    Producer/forfatter1. sektion
    PersonerKenneth Reinicke
  • TitelTV-sport gør modne mænd til drenge
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende Aalborg
    Dato20/06/2010
    Producer/forfatterside 1
    PersonerKenneth Reinicke