Tomme sæder : Det trofaste publikum svigter københavnske teatre

  • Olav Harsløf

Presse/medie

Beskrivelse

Hovedstadens fem større teatre har på blot ét år oplevet et fald i billetsalget på 30 procent. Teatrene er ikke bekymret over udviklingen, men tolker det som et udtryk for, at folk har ændret købsvaner. Olav Harsløf, professor i oplevelsesøkonomi på Performance Design ved Roskilde Universitet (RUC) er enig med teatrene i, at kerneforbrugerne falder fra, og at der kommer nye forbruere til, som køber billet fra gang til gang. - Det er formentlig rigtigt, at tallene udtrykker en generel forskydning blandt danske teaterforbrugere fra primært at være abonnementkøbere til i højere grad at være løssalgskøbere. På den måde ser vi altså en udvikling i retningen af en ny type publikum, der venter med at købe billetter, til de har læst anmeldelserne eller har fået anbefalinger fra venner, siger Olav Harsløf. (Henning Due)
Periode14 sep. 2010

Mediedækning

2

Mediedækning

  • TitelTomme sæder : Det trofaste publikum svigter københavnske teatre
    Mediets navn/udløbInformation
    Dato14/09/2010
    Producer/forfatterHenning Due
    PersonerOlav Harsløf
  • TitelPublikum dropper sæsonkort til teatre
    Mediets navn/udløbdr.dk
    Varighed/længde/størrelsewww
    Dato14/09/2010
    Producer/forfatterStine Mie Kristiansen
    URLwww.dr.dk/Nyheder/Kultur/2010/09/14/143609.htm
    PersonerOlav Harsløf