Tiden er til Melodi Grand Prix

Presse/medie

Beskrivelse

Siden sin begyndelse i 1956 har det internationale Melodi Grand Prix delt vandene i Europa og blevet både udskældt og hyldet. Når man ser bort fra sport, er Melodi Grand Prixet da også en af de mest sete tv-begivenheder i verden med cirka 100 millioner europæiske seere. Og ifølge Fabian Holt, der er lektor ved RUC og forsker i mediekultur, er grand prixet en god ting. - Melodi Grand Prixet forandrer ikke samfundet, men det gør folk glade, og derfor har det en funktion og en berettigelse, siger han. For en enkelt aften kan grand prixet skabe relation mellem nationerne og vise Europas kulturelle mangfoldighed, og ifølge det danske grand prix-koryfæ Jørgen de Mylius er det netop forcen, at man oplever andre landes kultur gennem deres musik.
Periode12 maj 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelTiden er til Melodi Grand Prix
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten
    Dato12/05/2011
    Producer/forfatterThomas Foght
    PersonerFabian Holt