Tøvende tillid til medierne

Presse/medie

Beskrivelse

Kun en fjerdedel af 1.008 adspurgte danskere i alderen 18-74 år har generelt tillid til de danske medier. På spørgsmålet "Hvor stor eller lille tillid vil du sige, at du generelt har til danske medier?", svarer kun 26 procent, at de har stor tillid, og det er for få, mener Kim Larsen, direktør i kommunikationsbureauet Burson-Marsteller, som har lavet undersøgelsen sammen med analysevirksomheden YouGov. Mark Blach-Ørsten, lektor i journalistik på Roskilde Universitet, mener ikke, at medierne kan være tilfredse med situationen. Medierne skal passe på med ikke at sløse med at tjekke fakta og stavefejl, og de bør hele tiden vægte forholdet mellem konflikt og sensation på den ene side og baggrund og fordybelse på den anden, påpeger han.
Periode1 mar. 2011

Mediedækning

2

Mediedækning

  • TitelTøvende tillid til medierne
    Mediets navn/udløbBerlingske
    Dato01/03/2011
    Producer/forfatterSisse Katrine Andreasen
    PersonerMark Ørsten
  • TitelNyheder: Tilliden størst til DR og TV 2
    Mediets navn/udløbMediaWatch
    Dato01/03/2011
    PersonerMark Ørsten